וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוך לגבול: חילופי אש בין צבא מצרים לחמושים

14.7.2013 / 20:40

כוחות צה"ל הוקפצו לאזור הגבול ופתחו בסיורים, אך לאחר בדיקה התברר כי מדובר באירוע פנים-מצרי. גורם צבאי מסר כי לא ניתנה הוראה חריגה לאזרחים וכי האזור בשגרה מוחלטת

יריות נשמעו הערב (ראשון) בגבול ישראל-מצרים, באזור שבין כרם שלום למועצה האזורית רמת נגב. כוחות צה"ל הוקפצו למקום ופתחו בסיורים, אך לאחר בדיקה התברר כי מדובר ככל הנראה בחילופי אש בין שוטרים מצרים לבין מבריחים, שהיו כנראה מחופשים לחיילים וניסו להערים עליהם. האירוע התרחש כארבעה קילומטרים מהגבול, בצוך שטח מצרים.

בתחילה חששו בצה"ל כי מדובר בפיגוע ותגברו את היישובים באזור, אולם עד מהרה נמסר מדובר צה"ל כי מדובר ב"אירוע פנים-מצרי. אין נגיעה בגבולות ישראל. יש תגבור של כוחות למקרה שהאירוע יתפתח. אין הוראות מיוחדת לאזרחים באזור". גורם צבאי מסר כי לא ניתנה שום הנחיה חריגה לאזרחים לאורך הגבול והאזור נמצא בשגרה מוחלטת.

חיילים מצרים שומרים על הגבול ברפיח, יולי 2013. AP
מתיחות בין הצבא לחמושים. סיני, לאחרונה/AP

בשבוע שעבר הגביר הצבא המצרי את האכיפה באזור הגבול עם רצועת עזה, ובאזור גבול ישראל-מצרים עקב חשש ממהומות. קציני הצבא המצרי הודיעו לגורמים במערכת הביטחון הישראלית כי מרבית המנהרות מתחת לציר פילדלפי נסגרו, למעט מנהרות טרור שלא מכירים את מיקומן. קצינים בפיקוד דרום טענו לאחרונה כי העדות להסלמה הביטחונית במשולש הגבולות מצרים-רצועת עזה-ישראל היא הנגמ"שים שמלווים מכליות דלק בין המוצבים המצריים מחשש להתקפות טרור.

אחד הקצינים הסביר כי המצרים ריכזו מאמץ של הצבא סביב עיר החוף אל-עריש בצפון סיני, שמקבלת דרך הים סחורות שונות המוברחות לסיני ולרצועת עזה. כמו כן מבינים במצרים כי גורמים קיצוניים עלולים לצאת מעזה ולבצע פיגועים בערי המדינה ובסיני על רקע הדחתו של מוחמד מורסי.

בשבועות האחרונים, מאז הדחת מורסי, שוררת מתיחות באזור חצי האי. בשבוע שעבר נהרגו שני בני אדם ושישה נפצעו במתקפה שערכו חמושים איסלאמיים באמצעות רקטות נגד טנקים על נקודת בידוק בצפון סיני, סמוך לגבול עם ישראל. כמה ימים קודם לכן נורה למוות חייל מצרי על ידי חמושים במתקפה שבוצעה על עמדת בידוק ביטחוני סמוך לעיר אל-עריש שבצפון חצי האי.

בתחילת השבוע שעבר פגעו מחבלים בצינור הגז בחצי האי סיני. עדי ראייה אמרו לטלוויזיה הממלכתית במצרים כי הצינור הותקף בשתי נקודות מדרום לאל-עריש והפיצוץ גרם לדליקה גדולה. האש כובתה במהירות, אך נרשמו שיבושים באספקת הגז לירדן. איש לא קיבל אחריות למתקפה על צינור הגז או לפיגועים נגד כוחות הביטחון בסיני.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully