וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק אירן: "ישראל תבקש מאובמה לתקוף בסוריה"

ה"גרדיאן" מדווח כי בביקורו של הנשיא בישראל הוא ישמע על הנושא האירני, ישמיע על הנושא הפלסטיני - ושני הצדדים לא ישיגו את מטרתם. הסכמה, אם תבוא, ייתכן שתהיה על סוריה

ישראל תנצל את ביקורו של ברק אובמה ביום רביעי כדי ללחוץ על הנשיא האמריקני לבצע פעולה אווירית נגד סוריה, במידה שיהיו ראיות להעברת טילים ותחמושת לידי חיזבאללה בלבנון – כך דיווח היום (ראשון) ה"גרדיאן" הבריטי. לפי הדיווח, אפשרות אחרת היא שישראל תבקש תמיכה אמריקנית במקרה שפעולה ישראלית תצא לפועל.

בנימין נתניהו, אבו מאזן וברק אובמה בפסגה בוושינגטון ספטמבר 2010. AP
אובמה ידבר על הפלסטינים, נתניהו על אירן, ושני הצדדים לא ישיגו מטרותיהן. אובמה בין אבו מאזן לנתניהו/AP

בביקורו של הנשיא האמריקני יופעל לחץ ישראלי גם להסרת ההתנגדות האמריקנית לתקיפה באירן. מנגד, מטרתו של אובמה תהיה להביא להתחייבות ישראלית לתהליך שלום עם הפלסטינים. ב"גרדיאן" העריכו כי רצונות שני הצדדים לא יושגו בביקור הקרוב, לכן ישראל תפעל ללחוץ בסוגייה הסורית, שבה הסיכוי להסכמה בין הצדדים גבוה יותר.

ממשל אובמה הבהיר בעבר כי התערבות צבאית מצד ארצות הברית תגיע לאחר שימוש בנשק כימי או ביולוגי מצדו של אסד, או העברתו לקבוצות איסלמיסטיות קיצוניות. גורמים רשמיים בישראל, לפי הדיווח, טענו כי הם חשים שנותרו לבדם בהתמודדות עם זליגת ארסנל הנשק הסורי נוכח נפילתו הצפויה של אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully