וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ביקור אובמה: מאמץ דו כיווני להרגיע את השטח

17.3.2013 / 3:06

חשש מפרובוקציה בשטחים לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, בפיקוד מרכז מעריכים כי הרשות הפלסטינית מרגיעה את השטח כדי להציג שליטה; צפו במעצר של פלסטינים בחברון

צילום: סרטון שהופץ ברשת

אמש (שבת) התקבל דיווח בצה"ל על יידוי אבנים לעבר כלי רכב במחסום "בית המרקחת" הסמוך למערת המכפלה בחברון. נזק נגרם לשמשת כלי הרכב.

לקראת ביקורו הצפוי של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הגביר צה"ל את הכוננות בצירים המרכזיים, אולם לדברי גורמים במערכת הביטחון "הפרות הסדר וההפגנות במגמת ירידה. הרשות הפלסטינית לא מעוניינת להסלים את המצב ורוצה להפגין שליטה ויציבות. אין שום כוונה להבעיר את השטח".

במערכת הביטחון יגבירו את מאמצי האכיפה והמעקב במוקדי חיכוך בין מתנחלים לפלסטינים בתיאום עם מנגנוני הביטחון הפלסטינים מחשש לפרובוקציה של שני הצדדים לקראת ביקורו של אובמה. כמו כן, נמשכת חקירה של עשרה חשודים, ביניהם קטינים בני 16, שנעצרו בחשד ליידוי האבנים שגרמו לפציעה הקשה של הפעוטה אדל ביטון, בת השנתיים, סמוך לאריאל.

מעצר החשודים ביידוי אבנים סמוך לאריאל. דובר צה"ל
מעצר אחד החשודים בידויי האבנים/דובר צה"ל

גורם צבאי בפיקוד מרכז אמר הערב כי "הגששים שהגיעו למקום הפיגוע הצליחו תוך זמן קצר לסמן את הדרך בה צעדו זורקי האבנים. שליטה מודיעינית ומבצעית הביאו את הכוח לעצור במהירות את החשודים". בשבוע האחרון פעלו בצירים יחידות מגלן ואגוז. "מדובר בדרך כלל בנערים בני 16 משועממים שכדי להוכיח גבריות משליכים אבנים", הוסיף הגורם הצבאי.

יצוין כי חקירת השב"כ עדיין בעיצומה ואף עצור לא שוחרר עד כה. הגורם הדגיש כי אין "יד מכוונת" מאחורי השלכות האבנים מאחורי הצירים המרכזיים, וכי על פי החלטת אלוף פיקוד מרכז האלוף ניצן אלון הוחלט שיחידות מובחרות יאבטחו צירים שסובלים מהשלכות אבנים כמו כביש 443.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעילות צה"ל בכפר אל פוואר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, גובר החיכוך של כוחות צה"ל שנכנסים לאור יום לבצע פעילות מבצעית בלב הערים והכפרים הפלסטיניים. בשבוע החולף נכנס כוח מילואים מחטיבת כרמלי למחנה הפליטים אל פוואר מדרום-מערב לחברון. במקום התארגנה הפרת סדר אלימה ובמהלכה נתקע ג'יפ מסוג "דוד", והכוח נאלץ לחלצו תוך כדי שהמפגינים מיידים אבנים גדולות על כלי הרכב של סגן מפקד הפלוגה וסגן מפקד גדוד 5. שמשות הרכב נופצו והקצינים החליטו להשתמש באש חיה, שממנה נהרג צעיר פלסטיני, פעיל חמאס ובנו של בכיר בביטחון המסכל הפלסטיני.

עוד נפצעו באותה תקרית בחור פלסטיני בבטנו ובחור נוסף ברגלו. בפיקוד מרכז החליטו לחקור את האירוע לאחר שנשמעה ביקורת על היערכות הכוח שהגיב באש חיה. ביממה האחרונה בוצעו מספר פעילויות בקסבה בחברון שבמהלכן ניסו פלסטינים לתקוף את הכוח. בסרטונים שהפיצו ארגוני זכויות אדם נראה הכוח מותקף, ובסרטון אחר נראה הכוח עוצר פלסטינים תוך שימוש בכוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully