וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ביקור אובמה: סוללת כיפת ברזל הוצבה בנתב"ג

17.3.2013 / 18:30

ההכנה במערכת הביטחון לביקורו של הנשיא האמריקני לא כוללת רק הגברת הכוננות בצירים המרכזיים, אלא גם הכנות יצוגיות יותר. "ארה"ב בראשותו מימנה נתח דרמטי בעלויות המערכת"

סוללת כיפת ברזל הועברה היום (ראשון) לנמל התעופה בן גוריון, כדי להציגה בפני נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, עם נחיתתו בישראל. ביממה הקרובה יועבר גם דגם של סוללת החץ ושל "שרביט קסמים" - הטיל העתידי שכעת נמצא בפיתוח, שנועד ליירט טילים בטווח בינוני וטילי שיוט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיפת ברזל בנתב"ג, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם ביטחוני התייחס להחלטה ואמר כי "האמריקנים, בראשות אובמה, מימנו חלק דרמטי מפיתוח ההגנה הרב-שכבתית של ישראל ומן הראוי שנציג בפניו את ההישגים של ישראל. בהתחלה חשבנו להציג את הסוללות בבסיס צה"ל באזור המרכז, אך עלויות האבטחה והלוגיסטיקה הכרוכה בהחלטה היו גבוהות ובלתי סבירות, ובעצה אחת עם מערך האבטחה של הנשיא הוחלט כי הם יוצגו בפניו עם הנחיתה בישראל".

במקביל, לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית, הגביר צה"ל את הכוננות בצירים המרכזיים, אולם לדברי גורמים במערכת הביטחון "הפרות הסדר וההפגנות במגמת ירידה. הרשות הפלסטינית לא מעוניינת להסלים את המצב ורוצה להפגין שליטה ויציבות. אין שום כוונה להבעיר את השטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully