וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: כששלטון נוהג בהפקרות - מישהו צריך לדבר

קובי דוד

13.1.2013 / 17:33

ראש הממשלה לשעבר לא נרתע מהביקורת נוכח דבריו אודות בזבוז עתק בהכנות לתקיפה באירן, ואף מגביר את הטון: "צריך להפסיק את ההתחסדויות, דמוקרטיה זה לא שיר הלל לשלטון"

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ממשיך לצאת נגד ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו, ומגן על דבריו מיום שישי - לפיהם הוצאו 11 מיליארד שקל מיותרים בהכנות לתקיפה באירן. אולמרט גם מגיב למתקפה נגדו מימין ואף מצדו של ראש הממשלה ואומר: "חשבתי שהליכוד ונתניהו התגברו מההסתה ומהלשון המופקרת".

בכנס שהתקיים היום במכללה האקדמית כנרת שבעמק הירדן בחר אולמרט לעקוץ את מפלגת השלטון, וטען בהתייחס לפעולה שהתרחשה על פי מקורות זרים בסוריה – כי מי שהוציא את הדבר לאור היה דווקא נתניהו. "על מה שקרה שבסוריה לא שמעתם ממני מילה. שקט. דממה. אף אחד לא דיבר - רק מי שהיה אז ראש האופוזיציה ואמר 'כן אני יודע, כי ראש הממשלה התייעץ איתי'".

הוא בחר גם להגן על עמדתם של ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, שאמר כי "נתניהו וברק ניסו לגנוב מלחמה" ושל ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, שהאשים כי "נתניהו פוחד, מזגזג, לא לוקח אחריות" – ואמר: "דיסקין ניצל את זכותו להגיד מה הוא חושב ללא היסוס או ניסיון לייפות. זו חוצפה לטעון שדיסקין היה צריך להתפטר. דיסקין ודגן הם מהאנשים הישרים והאמיצים שהכרתי ותרומתם למדינה הייתה גדולה".

"כשדיסקין, שממעיט בדיבור, אומר דברים באומץ – הוא הופך לאדם מופקר. כשמאיר דגן, בעל התרומה ההיסטורית לביטחון ישראל, מדבר – הוא מתוסכל. ועכשיו כשאני אומר – אני תוקע סכין בגב האומה. ועם זאת, עכשיו יודעים כולם על 11 המיליארד, אני אומר ולא נסוג מדברי". הוא הדגים את האופן בו הוצאו כספים מיותרים בין היתר ברכישה אמל"ח שעשוי לסייע בתקיפה פוטנציאלית. "לאחרונה נרכשה צוללת מגרמניה ב-500 מיליון יורו, למרות המלצות בכתב של מפקד חיל הים (ובכירים נוספים) שאין בכך צורך. מדובר בבזבוז מגלומני מגחמות, ושלא יגידו שאני פוגע בביטחון המדינה - הייתי שם. מישהו צריך להגיד את הדברים האלו".

כור גרעיני בליד העיר דיר א-זור בסוריה שנבנה בסיוע צפון קוריאה והופצץ לפי מקורות זרים ב-2007 על ידי ישראל. AP
הכור שלכאורה הופצץ בדיר א-זור שבסוריה/AP

הוא הסביר מדוע נקט במהלך של חשיפת המידע הרגיש הזה, והבהיר כי מדובר בפרטים שצריכים להגיע לידיעת הציבור – במיוחד בזמן בחירות. "הגיע הזמן להפסיק עם ההתחסדויות. לא יכול להיות שדמוקרטיה היא שיר הלל לשלטון. כאשר שלטון מתנהג בצורה מופקרת כשיש בחירות רק כדי לא להעביר תקציב, וכאשר ולא אומרים לציבור על מה בוזבז הכסף - מישהו צריך לדבר. ידעתי שיגידו עלי שעשיתי מלחמות לא אחראיות". עם זאת לדבריו, "יש בקריית שמונה ילדים שלא יודעים מה זה מקלט".

הוא פסל את השיח בנוגע לאיום האירני ואמר כי "יותר מהפצצה האירנית שלא תהיה - הדבר הקריטי הוא מו"מ עם הרשות הפלסטינית". לדבריו, הממשלה מתחמקת מדיונים עם הפלסטינים ובכך מביאה להפסד קריטי לביטחון המדינה ומעמדה. "אם אין סיכוי לדבר עם אף אחד, אז מה העתיד (שבליכוד) מציעים לישראל", אמר. לטענתו יש דרך ויש סיכוי להסכם – אך "זה כרוך בוויתורים". "לא כל איפה שאנחנו יושבים, ואיפה שנרצה שנשב יהיו כדי להבטיח מדינה דמוקרטית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully