וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי נתניהו על אולמרט: "ביקורת חלולה ממנהיג שכשל"

טל שלו

12.1.2013 / 20:15

לאחר שאולמרט מתח בריאיון ביקורת על התנהלותו הכלכלית של נתניהו, שהשקיע מיליארדים בהכנה לתקיפה אפשרית באירן, תקפו בליכוד את "ראש הממשלה שכשל בהכנת צה"ל למלחמה"

בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו תקפו היום (שבת) בחריפות את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שמתח אמש באולפן שישי בערוץ 2 ביקורת על הגדלת תקציב הביטחון בתקופתו של נתניהו לצורך הכנות לתקיפת מתקני הגרעין באירן בסכום של כ-11 מיליארד שקלים. "זוהי עוד ביקורת חלולה של אולמרט שכראש ממשלה כשל בהכנת הצבא למלחמת לבנון השנייה, לעומת ראש הממשלה בנימין נתניהו שהעצים בארבע השנים האחרונות את יכולות ההגנה וההתקפה של צה"ל, המוסד והשב"כ וניהל באחריות, תבונה ושיקול דעת את מבצע עמוד ענן", אמרו היום מקורבים לנתניהו.

חילופי ממשלה מליאת  הכנסת. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"אולמרט כראש ממשלה כשל בהכנת הצבא למלחמת לבנון השנייה"/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

"לא רק שלא בוזבז שקל על ביטחונם של אזרחי ישראל – בארבע השנים האחרונות בנתה מדינת ישראל יכולות מרשימות שכבר הוכיחו את עצמן", אמרו המקורבים. "בנוסף, בארבע השנים האחרונות נצברו במערכת הביטחון יכולות שמדינת ישראל עוד עשויה להזדקק להן מול האתגרים הרבים באזור". בסביבת נתניהו הדגישו כי "מניעת נשק גרעיני מאירן הייתה ונשארה המטרה הראשונה של ראש הממשלה".

המשנה לראש הממשלה, השר משה (בוגי) יעלון, תקף אף הוא בחריפות את דבריו אולמרט. "צר לי על דבריו חסרי האחריות של אולמרט בעניין תקציב הביטחון, שנאמרו מבלי שהוא מכיר את התמונה המלאה בארבע השנים האחרונות, והם המשכה של ההפקרות התקשורתית שנקט בסוגייה האירנית בתוכנית 'עובדה'", אמר יעלון. "מה שהושקע בארבע השנים האחרונות במערכת הביטחון נועד לאפשר למדינת ישראל יכולות התקפיות והגנתיות שלא היו כמותן בעבר, ושחלקן כבר עמד למבחן".

המתקן להעשרת אורניום בנתנז, אירן. GettyImages
"11 מיליארד הושקעו לקראת מתקפה אפשרית". המתקן להעשרת אורניום בנתנז/GettyImages

"איני מכיר איש בדרג המדיני והצבאי-ביטחוני אשר מוכן להשלים עם אירן בעלת יכולת גרעינית-צבאית שתאיים על מדינת ישראל ותסכן היציבות במזרח התיכון ובעולם כולו", הוסיף יעלון. "לכן, הממשלה הנוכחית העלתה את הנושא לסדר היום הבינלאומי, וההשקעה ביכולות הצבאיות הללו נועדה להבהיר כי לא נהיה מוכנים להשלים עם גרעין צבאי אירני, גם אם ניאלץ להפעיל כוח בעתיד כמוצא אחרון על מנת למנוע מאיראן להתחמש בנשק גרעיני".

אמש תקף אולמרט את מדיניותו הכלכלית-ביטחונית של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "בשנתיים האחרונות הוצאנו בנושא הביטחון למעלה מ-11 מיליארד שקלים על הזיות ביטחוניות שלא בוצעו ולא יבוצעו", אמר. אולמרט הגדיר את השנה החולפת "שנת הכרעה", ואמר כי הסכומים ש"בוזבזו" הם "מעל ומעבר לתקציבים הרב-שנתיים". לדבריו, "במהלך השנה שעברה הפחידו את כל העולם, ובסופו של דבר לא עשו כלום בנושא", אמר אולמרט בהתייחסו לאיומים בדבר אפשרות של תקיפה ישראלית באירן. "בתקציב הביטחון יש עודף שחייבים להתחיל לקצץ בו, אבל אף אחד לא יאמר זאת משום שאי אפשר לדבר על ביטחון ולהבהיל את המדינה בתקופת בחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully