וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: מדיניות נתניהו תוביל לאינתיפאדה שלישית

טל שלו

9.12.2012 / 12:26

ראש הממשלה לשעבר, שהשתתף בוועידת גלובס לעסקים, המשיך במתקפה על התנהלות נתניהו בזירה המדינית: "צועדים במסלול הרה סכנות". פרס: "על ישראל לבחור בין משעל לאבו מאזן"

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, המשיך ותקף הבוקר (ראשון) את התנהלות ממשלת נתניהו ויחסה לרשות הפלסטינית, שלדבריו עלולה להוביל לאינתיפאדה שלישית. "מדינת ישראל צועדת במסלול מדיני שהוא הרה סכנות", אמר אולמרט בוועידת גלובס לעסקים הנערכת במלון "דיוויד אינטרקונטיננטל" בתל אביב. "אנחנו מנהלים מדיניות שעומדת, לפי מיטב הכרתי, בסתירה מהותית לאינטרסים הקיומיים של מדינת ישראל", הוסיף אולמרט. "זה אשליה לטעון שישראל יכולה לנהל את עניינה הלאומיים, הביטחוניים והכלכליים כאילו שהיא מנוטרלת מהקהילה הבינלאומית".

ועידת ישראל לעסקים , דצמבר 2012. בן קלמר
כמעט הגיע לפריצת דרך עם הפלסטינים. אולמרט בוועידה, הבוקר/בן קלמר

אולמרט התייחס למבצע "עמוד ענן" אליו יצאה ישראל בחודש שעבר ואשר הסתיים לאחר מספר ימי לחימה בעקבות הפסקת אש שנחתמה עם ארגוני הטרור בעזה, בתיווך מצרי. "עכשיו ראינו שכשצריך לעשות הפסקונת אש קטנה עם החמאס והג'יהאד אז צריך את מזכיר האו"ם ואת מזכירת המדינה האמריקנית", אמר והוסיף: "ליברמן עומד ומחבק באופן וירטואלי את נשיא מצרים מהאחים המוסלמים על העזרה שעזר".

"ההכרעה האמיתית שאנו עומדים בפניה היא הכרעה על מדיניות של שלום או מדיניות שמתעלמת מהצורך של מדינת ישראל להגיע להידברות עם שכנינו", המשיך אולמרט. "אנו מחזקים את הכוחות הרדיקליים בראשות החמאס והג'יהאד ומגמדים את הכוחות המתונים שאולי יש אפשרות להידבר איתם". לדבריו, בתקופה בה כיהן כראש ממשלה הוא היה קרוב להגיע להסכמות עם עמיתיו הפלסטינים. "כמעט הגעתי לפריצת דרך איתם", אמר. "אם יש סיכוי לעשות שלום עם מישהו - זה עם אלה שאומרים שהם נגד טרור והם בעד הכרה במדינת ישראל".

ועידת ישראל לעסקים , דצמבר 2012. לשכת העיתונות הממשלתית
"זה זמן של בחירה, לא רק של בחירות". פרס בוועידה, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית

נשיא המדינה שמעון פרס, שהשתתף גם הוא בוועידה, התייחס לביקורו ההיסטורי של ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, ברצועת עזה. "משעל חשף את פרצופו האמיתי של חמאס - ארגון טרור הדוגל בשפיכות דמים, המביא בשורה של עוני, רעב ואומללות לעמו", אמר פרס. "מול חמאס ניצב אבו מאזן המהווה פרטנר לשלום, מתנגד לטרור ומכיר בקול רם וברור במדינת ישראל, בזכותה להתקיים ובתוך כך מכיר בכך שמדינה פלסטינית לא תקום בעיר הולדתו צפת".

"זה זמן של בחירה, לא רק של בחירות", הוסיף הנשיא. "צריך לבחור בין עזה לגדה, בין משעל לאבו מאזן. זו בחירה ברורה ויש לעשותה". לדבריו, "יש לשרטט קו (גבול), לשים את המחלוקות וההאשמות בצד ולהתחיל מיד משא ומתן רציני ולהתקדם קדימה. הכל די ידוע, ישנן הסכמות בסיסיות של שמירת שלושת הגושים לצד פיצוי בקרקעות אחרים". פרס קרא לכל המפלגות להשמיע קולן "על סוגיות לעתיד" ולהפסיק "לריב על סוגיות העבר".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בפתח ישיבת הממשלה השבועית לביקורו של בכיר חמאס חאלד משעל ברצועת עזה אתמול. "נחשפנו שוב ביממה האחרונה לפרצוף האמיתי של אויבינו", אמר נתניהו. "אין להם שום כוונה להתפשר איתנו, הם רוצים להחריב את המדינה, הם כמובן ייכשלו בזה. וגם בתולדות עמנו אנחנו, עם ישראל גובר על הצוררים הללו". נתניהו גם מתח ביקורת על יו"ר הרשות הפלסטינית שלא גינה את התבטאויותיו של משעל. "אבו-מאזן לא גינה, לא את המילים על החרבת ישראל, כפי שקודם לכן לא גינה גם את הטילים שנורו לעבר ישראל, ולצערי חותר לאחדות עם אותו חמאס שנתמך על ידי אירן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully