וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "אפעל לביטול הצינון לבכירי הביטחון"

טל שלו

12.1.2013 / 16:10

ברחבי הארץ יצאו ראשי המפלגות במאמץ נוסף לאסוף קולות. מופז, מעודד מהסקרים, הבהיר שהוא רואה עצמו שר ביטחון וציפי לבני טענה מצידה כי "ישראל יושבת על הר געש"

מאמצי שכנוע של הרגע האחרון: שורת פוליטיקאים השתתפו היום (שבת) באירועי שבתרבות ברחבי הארץ, ותקפו זה את זה בניסיון להשפיע על דעת הקהל עשרה ימים לפני הבחירות לכנסת. יושבת ראש מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' יצאה נגד השימוש שעשה הליכוד בשר היוצא משה כחלון בתשדירי התעמולה ואמרה כי מדובר בראייה לכך שהממשלה נכשלה. "העובדה שכחלון אינו מסוגל להוציא מפיו מילה על המדיניות הכלכלית-חברתית מהווה עדות לכישלונו של נתניהו", אמרה יחימוביץ' והוסיפה: "אפשר להחליף את נתניהו, הוא חלש מאוד".

באירוע שהתקיים במודיעין נשאלה יחימוביץ' אודות זהות האדם שיכהן כשר ביטחון באם תזכה להרכיב את הממשלה, ואמרה כי "הוא יהיה האדם המוכשר ביותר, עם הרקע הביטחוני העשיר והמתאים ביותר, אדם שכל אזרח בישראל יוכל לסמוך עליו ושגם אני אוכל לסמוך עליו". לדבריה, אחד הדברים הראשונים שתעשה הוא לבטל את חוק הצינון החל על בכירים במערכת הביטחון. "זה חוק מקומם ולא שוויוני, והוא מרחיק מהמערכת הפוליטית אנשים מצוינים לשלוש שנים, שיהיו יכולים לתרום רבות להנהגה", אמרה יחימוביץ' שסירבה לציין למי היא מתייחסת. יחימוביץ' חזרה על עמדתה לפיה יושבת ראש התנועה, ציפי לבני, שגתה כאשר לא חברה אליה.

"לא אשב בממשלה שמדיניותה היא מדיניות בנט"

לבני מצדה הקדישה את מירב הדברים שנשאה בשבתרבות בירושלים לנושא המדיני. "בחודש מרץ העולם יניח תכנית מדינית על השולחן - אם נצא בתכנית ישראלית נוכל לחדש את הברית עם המתונים באזור ולהתמודד טוב יותר עם החזית הקיצונית. ההחלטה באו"ם על מדינה פלסטינית הייתה רק הפתיח ואזרחי ישראל צריכים להבין שאנו יושבים על הר געש אשר יתפרץ בחודש מרץ. לכן חשוב שתהיה ממשלה יוזמת ומובילת תהליך מדיני אמיתי". עם זאת, גם לבני לא חסכה דברי ביקורת והודיעה כי לא תיקח חלק בממשלה ימנית. "לא אשב בממשלה שמדיניותה היא מדיניות בנט, אבל ככל שכוחי יהיה גדול יותר כך תגדל השפעתי על מדיניות שתעבוד עם העולם ולא נגדו".

יו"ר התנועה, ציפי לבני, נואמת בפורום מג'די 28.12.12. שלומי גבאי
"יושבים על הר געש". לבני/שלומי גבאי

יושב ראש קדימה, שאול מופז, שמשתרך הרחק מאחור במאבק על עוגת המנדטים עדיין מאמין שייכנס לכנסת. באשר לעלייה בסקרים אמר מופז: "הציבור הפנים שקדימה עברה את אחוז החסימה. אנו עדים לנהירה חזרה לקדימה שרק תתחזק. קדימה תהיה כוח משמעותי בכנסת הבאה". בשבתרבות במועצה האזורית דרום השרון אמר כי הוא רואה עצמו ראוי לתפקיד שר הביטחון הבא. "לי יש ניסיון ביטחוני ומדיני הרב ביותר. הייתי בכל מוקדי קבלת ההחלטות המשמעותיות לגורלה של מדינת ישראל כולל בתפקידי האחרון כיו"ר האופוזיציה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

המשנה לראש הממשלה והשר לעניינים אסטרטגיים, משה יעלון – ששמו עלה כמועמד אפשרי לתפקיד שר הביטחון, אמר באותו אירוע כי הוא "מוכן להיות שר הביטחון הבא. אין לי הבטחה מראש הממשלה, אבל הוא יודע שזה רצוני". בנושא המדיני אמר השר יעלון, שאין מקום כרגע להקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל: "יש ישות בעזה שיכולה מצידי לקרוא לעצמה הרפובליקה האיסלאמית המאוחדת, ושהרשות שתקרא לעצמה האימפריה הפלסטינית".

יושב ראש יש עתיד, יאיר לפיד, המשיך לרכז את המאמצים בנושא השוויון בנטל והנושא החברתיים-כלכליים. "אנחנו חייבים לפעול בנושא השוויון בנטל. אין מדינה בעולם שיכולה לשרוד כשמחצית מאזרחיה לא משתתפים במשחק לא החברתי, לא הכלכלי ולא הביטחוני. אנחנו צריכים לגייס את החרדים ולשלוח אותם לשוק העבודה. מעמד הביניים הישראלי לא יכול להיות הכספומט היחיד של נתניהו. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שלוש או ארבע שנים נוספות בהן תימשך שדידת הקופה הציבורית והעברת כספי המיסים של מעמד הביניים רק להתנחלויות מבודדות ולישיבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully