וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על ראשי השמאל: "קואליציה של תבוסתנים"

פנחס וולף

10.1.2013 / 22:02

כנס בחירות של הליכוד ביתנו בראשון לציון שימש במה לתקיפת המחנה המתחרה, ואזהרה מפני שחזור הפסד 92' בשל הצבעה למפלגות ימין קטנות. האורח המפתיע באירוע: השר מיסז'ניקוב

צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן

12 ימים בלבד לבחירות, ערכה הערב (חמישי) הליכוד ביתנו כנס פעילים גדול בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ומספר 2 ברשימה, אביגדור ליברמן. מנהיגי המפלגה התרכזו בתקיפת גוש השמאל-מרכז ואזהרת הבוחרים מפני הצבעה למפלגות ימין אחרות. חבר הכנסת ליברמן יצא נגד הגוש האופוזיציוני כשכינה את ראשיו "קואליציה של תבוסתנים שמובילים אותנו בדרך ללא מוצא".

"בואו ננסה להשוות מול הנבחרת הזאת מהצד השני. מי זאת שלי יחימוביץ', ציפי, יאיר, זהבה? נבחרת הכל דיבורים. הכל כלאם פאדי", אמר ליברמן. "כנראה הם הבינו שאי אפשר להתווכח עם הממשלה בהישגים, אז התחילו לעבור למישור המדיני. הצעתם הכל - לחלק את ירושלים, לחזור לקווי 1967, לפתוח את נושא הפליטים, ומה קיבלתם בתגובה מאבו מאזן? כלום". ליברמן הביע חשש משחזור של בחירות 1992, אז עלה יצחק רבין לשלטון בזכות ההצבעה למפלגות ימין קטנות כגון התחייה, שלבסוף לא עברו את אחוז החסימה. "אני זוכר את בחירות 92' - גם אז ניסו לחזק את הליכוד מימין, ואנחנו זוכרים מה קרה בסוף. הימין קיבל יותר קולות מהשמאל אבל מי שהרכיב את הממשלה היה השמאל. על הטעויות האלו אסור לחזור פעם שנייה".

כל העדכונים, הדיווחים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

רוה"מ בנימין נתניהו, יו"ר ישראל ביתינו אביגדור ליברמן ושר התיירות סטס מיסז'ניקוב בכנס פעילים בראשון לציון, ינואר 2013. ניב אהרונסון
זכה לשבחים מנתניהו וליברמן. מיסז'ניקוב/ניב אהרונסון

האירוע נערך באולם ספורט גדול של מכבי ראשון לציון, בהשתתפות מאות תומכים. עם זאת, לא מעט כיסאות ריקים נצפו באולם. המשתתף המפתיע של הערב היה שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, שהחליט להראות נוכחות על אף החלטתו שלא להיכלל ברשימת ישראל ביתנו - החלטה שהתקבלה ביום פרסום הרשימה. מיסז'ניקוב אף זכה למחמאות מליברמן ונתניהו – צעד שייתכן כי הוא מפריך כמה מהספקולציות שעלו סביב פרישתו הפתאומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"מפלס הכנרת עולה יחד עם המנדטים של הליכוד"

נתניהו הביע ביטחון בהצלחת המפלגה בבחירות, והתבדח על מזג האוויר בהתאם. "תראו איזה קמפיין שהצליח לארגן ביום אחד שלג בירושלים, צפת ודימונה. לא שמתם לב למפלס הכנרת שעולה יחד עם המנדטים של הליכוד?", אמר. הוא הבטיח שוב כי משרד הבינוי והשיכון יעבור לידי מפלגתו, והתחייב לטפל בהורדת מחירי הדיור.

גם שר החינוך, גדעון סער, ביקר את התנהלות המחנה היריב, ורמז כי מפלגות השמאל-מרכז עשויות לנסות ולהקים קואליציה עם המפלגות החרדיות. סער אמר באירוע כי "אל תתבלבלו ממה שקורה בצד השני. עכשיו הם רבים על הקולות, אבל יום אחרי הבחירות הם יפעלו כדי להתאחד ולמנוע הקמת ממשלה לאומית בראשות נתניהו, וינסו כפי שניסו בעבר לקחת אחת או יותר מהמפלגות הסקטוריאליות ולהביאן לגוש השמאל. כבר מתנהלים מגעים בין חלק מגורמי השמאל למפלגות סקטוריאליות. ותתפלאו - הם מוכנים להיות מאוד גמישים למשל בנושא שוויון בנטל. הם יסכימו לעשות כל דבר כדי למנוע הקמת ממשלה לאומית בראשות נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully