וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת פיוס פלסטינית: צה"ל נערך להתעצמות חמאס

3.6.2014 / 9:04

בצבא מוציאים את תכניות המגירה לשם התמודדות עם השלכות ממשלת האחדות. הדיאלוג הביטחוני יעבור לאחריות מפקד פיקוד המרכז ולא השרים. "הדיאלוג יימשך, אך ירד לדרג המקצועי"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

(נתניהו מתייחס לממשלת האחדות הפלסטינית בישיבת הממשלה, ראשון)

צה"ל ומערכת הביטחון נערכים להשלכות הצפויות של פעילות ממשלת האחדות הפלסטינית החדשה בין פתח לחמאס. החשש בישראל הוא מכך שמנגנוני הביטחון הפלסטיניים בגדה המערבית יפסיקו לעצור אנשי חמאס ויאפשרו להם להרחיב את פעילותם באזור.

בצה"ל התקיימו בחודשים האחרונים דיונים נרחבים כחלק מההיערכות להקמת ממשלת האחדות. ההנחיה של הדרג המדיני היא לצמצם במידה רבה את הפגישות של שרי הממשלה עם חברי הממשלה הפלסטינית ולהעביר את כובד המשקל של קיום הדיאלוג הביטחוני למפקד פיקוד המרכז אלוף ניצן אלון ולמתאם הפעולות בשטחים אלוף יואב מרדכי.

עוד על ממשלת הפיוס הפלסטינית:
גורם מדיני: "מאוכזבים שארה"ב תעבוד עם הממשלה הפלסטינית"
קרי לאבו מאזן: "מודאג שחמאס חלק מהממשלה"
התיקים המרכזיים בממשלה הפלסטינית - בידי מקורבי אבו מאזן

השבעת ממשלת האחדות הפלסטינית של פתח וחמאס ברמאללה, יוני 2016. רויטרס
יצומצמו פגישות שרי הממשלה עם חברי הממשלה הפלסטינית. חמדאללה נשבע אמונים בפני אבו מאזן, אתמול/רויטרס

"הדיאלוג יימשך, אבל ירד לדרג המקצועי, וכל מקרה ייבחן לגופו של עניין", אמר אתמול גורם ביטחוני בכיר לוואלה! חדשות. "השאלה שנשאלת היום היא אם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ימשיכו לבצע מעצרים של אנשי חמאס ואם יאפשרו את הרחבת ה'דעווא' (פעילות חברתית שמשמשת תשתית לטרור - א"ב)". בצה"ל מעריכים כי כרגע אין בכוונת הרשות הפלסטינית להפר את האיזון שנוצר בשטחי הגדה המערבית, אך אם תחל המגמה להשתנות, יפעלו גורמי הביטחון בהתאם.

כמו כן, התייחסו גורמים בצבא לצפוי בגזרה הדרומית, ובפרט לכוונות הרשות הפלסטינית לפתוח את מעבר רפיח. "למצרים נוח לראות את כוחות הרשות הפלסטינית עומדים במעבר רפיח", אמרו הגורמים. "כרגע מתנהל דיאלוג בנושא והוא תלוי בעיקר במצרים. גם לישראל יש אינטרס שמעבר רפיח ייפתח בפיקוח, אך מוקדם לקבוע מה יהיה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • חמאס
  • פתח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully