וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד בלחץ: הדיח שר ההגנה ומינה הרמטכ"ל במקומו

נשיא סוריה הדיח את השר עלי חביב ומינה במקומו את הגנרל דאוד רג'חה. בעוד הטנקים ממשיכים להפגיז, מעמיק הבידוד הסורי: אחרי ערב הסעודית, גם כווית ובחריין החזירו שגריריהן מדמשק

רויטרס

(צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו ליוטיוב; עריכה: יותם בן-דוד)

במקביל לדיכוי האלים של ההתקוממות נגדו, ממשיך נשיא סוריה בשאר אסד בניסיונות לפייס את בני עמו. אחרי שכבר פיטר כמה מושלים, הכריז על שורת רפורמות, התיר הקמת מפלגות חדשות והבטיח בחירות חופשיות עד סוף השנה, הדיח היום (שני) אסד את שר ההגנה בממשלתו, עלי חביב. כך דיווחה הטלוויזיה הסורית הממלכתית, שהוסיפה כי במקומו מינה אסד את הרמטכ"ל, הגנרל דאוד רג'חה. חביב, הנחשב לאחד מחברי המעגל הקרוב ביותר לאסד, כיהן בעבר בעצמו כרמטכ"ל, וב-2009 מונה לשר ההגנה.

פיטורי השר, לצד הפשיטות הנמשכות בערי סוריה, לא היו הבעיות היחידות שעמן התמודד היום משרד ההגנה הסורי. במהלך היום השתלטו האקרים מארגון "אנונימוס" הבינלאומי על האתר של המשרד, ופרסומו בו תמונות של מפגינים הרוגים, וטקסט קצר בערבית ובאנגלית, בו נכתב בין היתר: "העולם ניצב מול הברוטאליות של הנשא אסד. צבא סוריה אחראי להרג זקנים, נשים וילדים, וראשיו יעמדו לדין על בגידה. אף אויב חיצוני לא גרם נזקים לסוריה כמו בשאר אסד". בני העם הסורי נקראים "להגן על ארצם ולהתקומם נגד השלטון". זמן קצר לאחר מכן הופל האתר לחלוטין, ונכון להערב הוא אינו פעיל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אף אויב חיצוני לא גרם נזקים לסוריה כמו בשאר אסד". הכתובת שהותירו ההאקרים באתר משרד ההגנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, הולך וגובר הבידוד הבינלאומי שבו נתונה סוריה, גם בתוך העולם הערבי. אחרי העימות הפומבי בין סוריה לערב הסעודית, הודיעו היום בזו אחר זה עוד שתיים ממדינות המפרץ הפרסי, כווית ובחריין, על החזרת שגריריהן מדמשק.

"השגריר הושב לצורך התייעצויות", אמר שר החוץ של כווית, השייח מוחמד א-סבאח בנאום בבית הפרלמנט, והודיע כי נציגים ממדינות המפרץ ייפגשו בקרוב כדי לדון באלימות המשתוללת בסוריה. גם שר החוץ הבחרייני, השייח חאלד אל-חליפה, צייץ בטוויטר כי "בחריין החליטה להשיב את השגריר למנאמה לשיחות התייעצות". הוא הוסיף רמז לנשיא אסד: "אנו מדגישים כי יש לנהוג באופן שקול".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיר א-זור מופגזת, השבוע, מתוך סרטון חובבים שהועלה לרשת/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשטח, ממשיכים פעילי אופוזיציה וארגוני זכויות אדם סורים לדווח על פשיטות של הצבא בערים שונות, כשהמוקד ממשיך להיות בעיר דיר א-זור שבמזרח המדינה, שם נרשמו השבוע עשרות הרוגים. "כליל רכב משוריינים ממשיכים לזרום לעיר, לירות ולהפגיז", סיפר לרויטרס תושב דיר א-זור. "בתי החולים הפרטיים סגורים והאנשים מפחדים לשלוח את הפצועים לבתי החולים העירוניים, כי הם שורצים בשוטרים חשאיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully