וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בהלוויית הילד החרדי שנרצח: "רצון האל"

לבית העלמין בברוקלין הגיעו אלפים כדי לחלוק כבוד אחרון ללייבי קלצקי, שגופתו נמצאה כשהיא מבותרת. הסופדים היו תמימי דעים: הכל מלמעלה. מניעיו של הרוצח, הנתון במעצר, טרם ברורים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק)

אלפי בני אדם באו הלילה (חמישי) לבית העלמין בניו יורק, כדי להשתתף במסע הלוויה של לייבי קלצקי, הילד שנרצח וגופתו בותרה. הטקס החל בשעה 22:00 (שעון מקומי) ומרבית ההספדים נאמרו ביידיש ומתורגמן תירגם אותם לאנגלית. מרבית מהנוכחים שהגיעו לבית העלמין בבורו-פארק שבברוקלין היו בני הקהילה החרדית, שמשפחתו של בן התשע נמנתה על חבריה.

נחמן, אביו של לייבי, אמר בהלוויה כי הוא "מודה לאלוהים" על שהביא לו את בנו. מנהל בית הספר שבו למד הילד אמר על האסון כי "מדובר ברצון האל". גם רב בית הכנסת המקומי, שציין כי לייבי היה תלמיד חרוץ, אמר כי "הכל הוא כפי שאלוהים רצה. אנחנו לא הבוס".

הלווית הילד החרדי לייב קליצקי, ברוקלין יולי 2011. AP
"לייבי היה תלמיד חרוץ, אך אנחנו לא הבוס. הכל רצון האל", ספד רב בית הכנסת/AP
sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

רבים מהנואמים בהלוויה הזהירו כי על בני הקהילה החרדית, שהשתתפו בחיפושים, לשמור היטב על ילדיהם, כדי שאסון דומה לא יקרה שנית. ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי בית הקברות היה מלא מפה לפה, וכי רבים נאלצו להצטופף מאחורי מחסומים שהציבה המשטרה. למקום הגיעו גם חברים מארגון "השומרים", מעין משמר אזרחי-חרדי המסייר בשכונות היהודיות. אחד מחברי הארגון סיפר כי להערכתו, כ-8,000 אנשים הגיעו לטקס.

הלוויה נערכה כמה שעות לאחר שגופתו המבותרת של קלצקין התגלתה. הוא נעלם ביום שני, ומחקירת המשטרה עולה כי הילד, שהיה בדרכו לביתו ממחנה קיץ בעיר, ככל הנראה תעה ואיבד את דרכו ברחוב. הוריו דיווחו כי הוא נעדר, וצילומים ממצלמות אבטחה תיעדו אותו בחברת החשוד ברציחתו, לוי ארון, בן 35 המתגורר בשכונה. המשטרה חושדת כי ארון חטף את הילד וביתר את גופתו, ושמר חלקים ממנה במקרר שבמרתף ביתו. ארון קשר עצמו לרצח והוא מואשם ברצח מדרגה שנייה, אך המניע למעשיו טרם התברר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully