וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו אישר: "הנערים נחטפו, פועלים למנוע העברתם לעזה"

15.6.2014 / 0:38

ראש הממשלה אישר כי השלושה נחטפו על ידי ארגון טרור והטיל את האחריות על הרשות הפלסטינית והעומד בראשה, אבו מאזן. יעלון הבטיח: "נניח ידינו על החוטפים". גנץ: "נעשה כל שנדרש"

צילום: קובי אליהו, עומר מירון, ניב אהרונסון, רויטרס, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר אמש (שבת) כי שלושת הנערים שנעדרים מאז ערב יום חמישי "נחטפו על ידי ארגון טרור". במסיבת עיתונאים שכינס לצד שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ מחוץ לקריה בתל אביב, אמר נתניהו כי הרשות הפלסטינית והעומד בראשה, אבו מאזן, אחראים לחטיפתם של השלושה ואמר כי ישראל עושה כל שביכולתה למנוע את העברתם של הנערים לרצועת עזה או למקום אחר.

עוד בפרשה:
יעלון: "הנחת העבודה שלנו היא כי הנעדרים בחיים"
צפו: כוחות מיוחדים של צה"ל מחפשים אחר החטופים
עמוס גלעד: "מערכת הביטחון כמו קפיץ דרוך"

נתניהו, יעלון וגנץ כינסו את מסיבת העיתונאים בתום הערכת מצב ביטחונית ובפתח ישיבה דחופה של הקבינט המדיני-ביטחוני. "אנו נמצאים בעיצומה של פעולה נרחבת לאתר ולהחזיר את שלושת הנערים הנעדרים", אמר נתניהו בפתח דבריו. "שלושה תלמידים צעירים שהיו בדרכם הביתה". הוא סיפר כי שוחח אתמול עם משפחות החטופים ואמר להם "שאנחנו עושים כל מה שהמדינה יכולה לעשות ויותר מזה, כדי להחזיר הביתה את ילדיהם – שהם ילדינו. ההורים גילו איפוק ותעצומות נפש שמעוררים הערצה ובשעות קשות אלה לב האומה כולה עם הנערים ומשפחותיהם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתדרוך על אירוע החטיפה. דרור עינב
ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמש/דרור עינב

ראש הממשלה הוסיף כי כוחות הביטחון "עסוקים בפעילות אינטנסיבית כדי לאתר את הנערים. הם עושים אותה לילות כימים". הוא הבהיר כי יש בידיו מידע שאינו יכול למסור, אך הדגיש: "הנערים שלנו נחטפו על ידי ארגון טרור. חד וחלק, אין שום ספק בזה".

הוא סיפר כי בהתייעצות עם שר הבטחון, השר לביטחון הפנים, הרמטכ"ל וראש השב"כ, הנחה "להפעיל את כל הכלים שברשותנו כדי לאתר את החטופים; למנוע אפשרות של העברתם לרצועת עזה או לכל מקום אחר; להכין את כל הכוחות לכל תרחיש אפשרי; לדרוש מהרשות ומהעומד בראשה אבו מאזן – שמתחומה יצאו החוטפים – לעשות כל הנדרש כדי להחזיר את החטופים בשלום".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים הערכת מצב עם ראשי מערכת הבטחון בקריה, בעקבות חטיפת הנערים. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ההנהגה ובכירי מערכת הביטחון בהערכת מצב, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ראש הממשלה הטיל את האחריות לחטיפה על הרשות הפלסטינית. "האירוע הזה ממחיש את מה שאנו אומרים חודשים ארוכים – הברית עם חמאס מביאה לתוצאות קשות ביותר, תוצאות שהפוכות לחלוטין מקידום השלום בינינו לפלסטינים", אמר. "ארגוני הטרור כולם, חמאס הג'יהאד ואחרים, מחויבים להשמדת ישראל ושואבים עידוד מהברית הזו. הברית של אבו מאזן עם חמאס פותחת את הדלת להשתלטות אפשרית של חמאס על שטחי הרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון".

לסיכום, אמר נתניהו: "אמרתי ואומר זאת גם הערב – אין אפשרות לדבר על שלום עם ישראל ובא בעת להקים ממשלת אחדות עם חמאס, ארגון טרור ששואף להשמיד את ישראל. אותם גורמים שאמרו שההסכם עם חמאס יקדם את השלום – הם רואים עכשיו את התוצאות האמיתיות של החיבור הזה. שוב ושוב אנו מגלים שאנו יכולים לסמוך רק על עצמנו – כוחות הביטחון ועוז הרוח של אזרחי ישראל".

נפתלי, גלעד ואייל נעדרים: "הנחת העבודה - הם בחיים". עומר מירון
נפתלי פרנקל, גיל-עד שאער ואייל יפרח/עומר מירון

שר הביטחון יעלון הבהיר ש"לא ננוח ולא נשקוט עד שנגיע" אל החוטפים. לדבריו, "ביומיים האחרונים עסוקים כוחות הביטחון במאמץ מודיעיני רחב היקף כדי להגיע אל החטופים. זו משימה מורכבת המצריכה אחריות, אורך רוח ושיקול דעת. זהו אירוע חמור שלא נשלים איתו. נניח את ידינו על מבצעי החטיפה ומתכנניה".

שר הביטחון משה בוגי יעלון והרמטכ"ל בני גנץ בתדרוך על אירוע החטיפה. דובר צה"ל
שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל בני גנץ במסיבת העיתונאים, אמש/דובר צה"ל

הוא סיפר כי בשנה וחצי האחרונות "סיכלו כוחות הביטחון
עשרות נסיונות לחטוף ישראלים או לבצע פיגועי תופת, תוצאה ברורה של הסתה חסרת תקדים נגד ישראל ואזרחיה". לסיכום, אמר: "לא נסבול ניסיונות לפגוע באזרחי ישראל. נפעל בכל דרך ונשתמש בכל האמצעים כדי להגן עליהם".

הרמטכ"ל גנץ שב ואמר שמדובר באירוע חמור. "נעשה כל שנדרש כדי להביא את הפרשה לסיומה מהר ככל שניתן. נפתח עין על המתרחש בזירות האחרונות – עזה, הזירה הצפונית. כפי שהיינו נחושים עד עכשיו כדי להגיע להישג המבצעי, כך נעשה עכשיו".

לוחמי גדוד גרניט של חטיבת הנח"ל מפעילות בחברון הקשורה בחטיפתם של שלושה נערים. דובר צה"ל
החיפושים אחר החטופים, אמש/דובר צה"ל

אחר הצהריים הותר לפרסום כי הנעדרים הם נפתלי פרנקל, בן 16 וחצי מנוף איילון, גיל-עד שאער, בן 16 וחצי מטלמון שבבנימין ואייל יפרח, בן 19 מאלעד. פרנקל הוא הנעדר שלו גם אזרחות אמריקנית, בנוסף לזו הישראלית.

במקביל לחיפושים הקדחתניים אחר השלושה, הודיעה המשטרה כי תגביר את הכוננות ותפעל במתכונת מתוגברת על מנת למנוע הפרות סדר ואירועי הסתה. כמו כן, יידחה תרגיל ארצי בנושא "ביטחון לאומי" שתוכנן להיפתח מחר, כדי לאפשר לה לסייע לכוחות הביטחון במאמצים לאיתורם.

גם הערב, 48 שעות מאז יצאו השלושה מהישיבה שבה הם לומדים בהתנחלות כפר עציון, לא ברור מי עומד מאחורי חטיפתם. היום פרסם ארגון לא מוכר בשם "גדודי בני החורין של חברון" הודעה ובה קיבל אחריות על החטיפה. בהודעה, שפורסמה ברשת הטוויטר, נכתב: "אנו מודיעים על אחריותנו על לקיחתם בשבי של שלושה ציונים. נמשיך לפעול למען שחרור כל אסירינו האמיצים מבית הסוהר". זאת, לאחר שאתמול קיבל אחריות על חטיפתם לכאורה ארגון המסונף לארגון הג'יהאד העולמי, "המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully