וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויית המדען האירני: אלפים בקריאות נגד ישראל

בהלוויה של מוסטפא אחמדי רושאן שנערכה לאחר תפילות יום השישי בטהרן קראו ההמונים להביא את הפושעים לדין. עלי חמינאי: "נעניש ללא ספק את האחראים למעשה הזה"

הלווייתו של מדען הגרעין האירני מוסטפא אחמדי רושאן, התקיימה היום (שישי) בטהרן. אלפי בני אדם השתתפו בהלוויה לאחר תפילות יום השישי, כך דווח בסוכנות האירנית PRESS TV. ההמונים צעקו סיסמאות נגד ארצות הברית וישראל וקראו לרשויות להביא את הפושעים לדין. "מוות לאמריקה! מוות לישראל", היו בין הקריאות שנשמעו במהלך ההלוויה, כמו גם "אנרגיה גרעינית היא זכותנו האבסולוטית".

המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, נשבע לנקום את מותו של רושאן, שהיה מנהל במתקן להעשרת אורניום בעיר נתנז במחוז איספהאן. חמינאי אמר כי "נמשיך בדרכנו עם רצון גדול ... נעניש ללא ספק את אלו האחראים למעשה הזה", כך דווח בסוכנות הידיעות האירנית IRNA. כמו כן דווח כי אירן דרשה מהאו"ם לחקור את מותו של רושאן.

במערכת הביטחון עוקבים בדריכות אחר האיומים שנשמעו בטהרן בעקבות חיסולו של מדען הגרעין האירני מוסטפא אחמדי רושאן ומדענים נוספים. גורם ביטחוני בכיר אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי "האירנים מייחסים לנו כל אירוע שמתרחש על אדמתם. למרות זאת אנחנו מתייחסים מאוד ברצינות לאיומים. אנחנו דרוכים, אך מצד שני לא צריך להיכנס לפאניקה. בשביל זה יש לנו מודיעין חזק".

"להגיב בעוצמה נגד ישראל"

אמש פורסם מאמר תגובה בעניין ההתנקשות בעיתון האירני השמרני "קייהאן", הנחשב למקורב לשלטון. במאמר, פרי עטו של העורך הראשי של העיתון, שמונה לתפקיד באופן אישי על ידי המנהיג העליון, עלי חמינאי, מופיעה קריאה מפורשת להתנקש בחיי ההנהגה הישראלית, כנקמה.

"עלינו להגיב בעוצמה נגד ישראל על מותו כשהיד של המדען הצעיר שלנו", כתב העורך, חוסיין שרייאטמדארי. "האנשים המושחתים הללו (הישראלים) ניתנים לזיהוי בקלות ונמצאים בהישג ידנו... התנקשות בבכירים ובראשי הצבא של השלטון הציוני תהיה קלה".

סגן נשיא אירן, מוחמד רזה רחימי צוטט שלשום בטלוויזיה הממלכתית ושלח רמז לקהילה הבינלאומית, ואמר כי הריגתו של רושאן, בן ה-32 במותו, מהווה "ראייה למעשה טרור במימון ממשלות זרות". מוקדם יותר, סגן מושל טהרן, ספר עלי ברטלו, אמר כי המתנקשים השתמשו ב"פצצה מגנטית" כדי להרוג את המדען, וכי הם פעלו בדרך דומה לאלה שרצחו בעבר מדעני גרעין אחרים. "זו פעולה של הציונים", פסק.

עוד בנושא:
פרס: למיטב ידיעתי, ישראל לא מעורבת בחיסול באירן
גורם ביטחוני: מתייחסים ברצינות לאיום של אירן לנקום
לאחר חיסול המדען: אובמה ונתניהו דנו במצב באירן

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully