וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: מתייחסים ברצינות לאיום של אירן לנקום

13.1.2012 / 8:45

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד ממשיך את מסעו באמריקה הלטינית ושוב מיתמם: "אנחנו לא מפתחים פצצה גרעינית, זה נוגד את המוסר האנושי". גורם ביטחוני: אנחנו דרוכים מול האיומים

במערכת הביטחון בישראל עוקבים בדריכות אחר האיומים שנשמעו בטהרן בעקבות חיסולו של מדען הגרעין האירני מוסטפא אחמדי רושאן ומדענים נוספים. גורם ביטחוני בכיר אמר הבוקר (שישי) לוואלה! חדשות כי "האירנים מייחסים לנו כל אירוע שמתרחש על אדמתם. למרות זאת אנחנו מתייחסים מאוד ברצינות לאיומים. אנחנו דרוכים, אך מצד שני לא צריך להיכנס לפאניקה. בשביל זה יש לנו מודיעין חזק".

אחמדינג'ד בקובה: "האם פגענו במישהו?". רויטרס
"תוכנית הגרעין שלנו היא לא הבעיה, אלא ההתקדמות והעצמאות שלנו". אחמדינג'ד במהלך ביקורו בקובה/רויטרס

בתוך כך, נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד הגן הלילה על תוכנית הגרעין של ארצו ומתח ביקורת על ארצות הברית בגין הטלת הסנקציות נגד טהרן. בשיחה עם כתבים בקיטו, בירת אקוודור, אמר אחמדינג'ד כי "הנושא של נשק גרעיני הוא רק סוג של תירוץ פוליטי. הם יודעים שאירן לא מנסה לפתח פצצה גרעינית. אנחנו לא מאמינים בפיתוח של פצצות גרעיניות, זה נוגד את המוסר האנושי. תוכנית הגרעין שלנו היא לא הבעיה, אלא ההתקדמות והעצמאות שלנו".

על רקע דבריו של אחמדינג'ד אמרו אמש דיפלומטים בוינה לסוכנות הידיעות AP כי טהרן מוכנה לדון בהאשמות כלפיה, לפיהן היא פועלת להשגת נשק גרעיני. לדברי הדיפלומטים, אירן תהיה מוכנה לדון בהאשמות במהלך ביקור של נציגי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בשטחה. מהלך כזה מהווה היפוך בעמדתה של אירן במשך יותר משלוש שנים, בהן סירבה המדינה לשתף פעולה עם ניסיונות האו"ם לאמת את טענותיהן של מספר מדינות במערב לפיהן אירן עומלת על בניית פצצת אטום.

הודעה זו על שיתוף פעולה מהצד האירני מגיעה על רקע המתיחות הגואה בין אירן לבין מדינות המערב המבקשות להטיל סנקציות ענישה על המדינה, אשר יתמקדו בתעשיית הנפט שלה. על פי הדיווח, הממונה על המשא ומתן בנושא הגרעין מטעם אירן, עלי אסגר סולטנייה, סירב לומר מה יהיו הנושאים על סדר היום בעת ביקור הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בטהרן המתוכנן ל-28 בינואר.

"אף אחד לא ימהר להתעסק עם צבא סוריה"

גורם ביטחוני בכיר אמר על רקע ביקורו של שר הביטחון אהוד ברק ביוון, כי האירועים במזרח התיכון מעסיקים את כל מדינות האזור. לדבריו, זה היה ביקור ראשון של שר ביטחון ביוון מזה עשרות שנים. הועלו בביקור החשוב נושאים ביטחוניים ומדיניים ונערכו שיחות על שיתופי פעולה וחיזוק הפן האסטרטגי. כמו כן דובר על מכירת טיל ה"ספייק" עבור צבא יוון ועל המתרחש באירן ובסוריה".

הגורם הביטחוני הבכיר התייחס לנעשה בסוריה ולאפשרות שמשטרו של בשאר אסד יתמוטט בימים הקרובים. "בשאר אסד מתנהג באכזריות לעמו. למרות השימוש באלימות על ידי הצבא הוא זוכה לתמיכה חלקית מעמו, שחושש ממי שיירש אותו", ציין הגורם הביטחוני. "הגעת נושאת המטוסים הרוסית לאזור היא בבחינת אמירה משמעותית ומהווה תמיכה מאסיבית במשטרו. מוקדם מדי להעריך את ימיו של בשאר. לא נראה שתהיה התערבות חיצונית כמו בלוב. לסוריה יש צבא גדול ואף אחד לא ימהר להתעסק איתו. אנחנו צריכים להביט על התהליך בסוריה ולא לחכות לאירוע בודד כדי לא להיות מופתעים".

עוד בנושא האירני:

"אירן מוכנה לדון בהאשמות לפיהן היא מפתחת פצצה גרעינית"
לאחר חיסול המדען: אובמה ונתניהו דנו במצב באירן
הבית הלבן: "מגנים בתוקף את חיסול המדען באירן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully