וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לאובמה: תמיכה רפובליקנית לפעולה בסוריה

לאחר פגישה בין מנהיגי הקונגרס לאובמה הודיע יו"ר בית הנבחרים כי יתמוך בפעולה. אובמה אמר כי הוא בטוח שישיג את התמיכה בקונגרס והוסיף כי קיימת תכנית רחבה לסיוע למורדים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר היום (שלישי) כי הוא בטוח שהקונגרס יתמוך בפעולה צבאית בסוריה, והוסיף כי לארה"ב תכנית רחבה יותר לסייע למורדים להביס את כוחותיו של נשיא סוריה, בשאר אסד.

לקראת תקיפה בסוריה - כותרות אחרונות
הכוננות בצה”ל ירדה, כיפת ברזל הוצאה מגוש דן
בשיא המתיחות מול סוריה: ישראל עשתה ניסוי טילים
”אם יופגזו, חיזבאללה וסוריה יתקפו ספינות ארה”ב”

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מה שאנו מתכננים הוא מוגבל. משהו פרופורציונלי. אובמה, ג'ון מקיין וסוזן רייס בפגישה בבית הלבן, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך פגישה בבית הלבן עם מנהיגי הקונגרס, קרא אובמה להצבעה מידית בגבעת הקפיטול וחזר והדגיש כי התכנית האמריקנית תהיה מוגבלת בהיקפה, ולא תהיה חזרה על המלחמות המתמשכות בעיראק ובאפגניסטן. "מה שאנו מתכננים הוא מוגבל. משהו פרופורציונלי. זה יפגע ביכולותיו של אסד", אמר אובמה. "במקביל, יש לנו אסטרטגיה רחבה יותר שתאפשר לנו לשדרג את היכולות של האופוזיציה".

עוד הוסיף הנשיא כי הוא נכון לענות לחששות הקונגרס על אישור התקיפה: "אני מצפה להקשיב לדאגות החברים שנמצאים כאן היום. אני בטוח כי ניתן לענות לחששותיהם. לא הייתי פונה לקונגרס לולא הייתי רציני בנוגע להתייעצויות ואני מאמין כי על ידי האישור נהיה יעילים יותר".

יו"ר בית הנבחרים , ג'ון ביינר, מנהיגת הדמוקרטים בבית הנבחרים, ננסי פלוסי ומנהיג הרפובליקנים בסנאט מיטש מקונל נכחו בפגישה לצדם של חברי ועדות קונגרס העוסקות בביטחון לאומי ובכוחות המזוינים. כשנשאל אם הוא בטוח שהקונגרס יצביע בעד התקיפה, השיב אובמה: "אני בטוח". ביינר הודיע כי הוא תומך בתקיפה: "אני אתמוך בקריאתו של הנשיא לפעולה, ואני מאמין שעמיתיי צריכים לתמוך בנשיא", דברי ביינר בתום הפגישה.

אובמה שב וציין כי יש לו "ביטחון גבוה" שהממשלה הסורית השתמשה בנשק כימי נגד עמה. הנשיא אמר שוב כי מדובר באיום רציני לביטחון הלאומי של ארה"ב ושל האזור.

האו"ם הודיע היום כי מעל שני מיליון סורים הפכו לפליטים מאז החלה מלחמת האזרחים במדינה, והזהיר כי השלום עולם עומד בפני האיום הגדול ביותר מאז מלחמת ויאטנם. נציבות האו"ם לפליטים הודיעה כי מספר הפליטים החוצים את גבול סוריה לטורקיה, עיראק, ירדן ולבנון גדל פי עשרה על פני 12 החודשים האחרונים - לממוצע יומי של כמעט 5,000 גברים, נשים וילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully