וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוננות בצה"ל ירדה, כיפת ברזל הוצאה מגוש דן

3.9.2013 / 17:38

בשל החלטת אובמה לעכב תקיפה אפשרית בסוריה ולפנות לקונגרס, הורה הרמטכ"ל גנץ לאפשר ללוחמי צה"ל לצאת לחופשת החג. חלק ממערכות היירוט שנפרשו הושבו לבסיסן

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל

לאחר עיבוי כוחות צה"ל כהכנה לתקיפה אפשרית של המערב בסוריה – מגיעה צפירת הרגעה. בתום סדרת דיונים והערכות מצב שנערכו בצה"ל הרמטכ"ל בני גנץ הורה לצבא לחזור לשגרה על מנת לאפשר ללוחמי צה"ל בשירות סדיר ובמילואים לצאת לחופשת ראש השנה. החלטת נשיא ארה"ב ברק אובמה לעכב את התקיפה ולפנות לקונגרס על מנת לקבל את אישורו התקבלה באכזבה במערכת הביטחון. גם בשל ההיערכות המשמעותית, שכללה גיוס של כאלף חיילי מילואים, אך יותר מכך, בגלל החשש שההרתעה האמריקנית נשחקה ומקרינה גם על ההרתעה הישראלית באזור. קצינים בכירים אף ציינו כי הנשק הכימי שבידי כוחותיו של בשאר אסד מאיים על כל מדינות האזור.

קיפול מערכת כיפת ברזל מגוש דן. דרור עינב
מקפלים את מערכת היירוט/דרור עינב

עם זאת, הפור נפל, וביחידות לוחמות ומערכים מתנייעים שהוקפצו לרמת הגולן החלו לקפל ציוד ולחזור לבסיסי האם. כמו כן, חלק ממערכי ההגנה האווירית, הכוללים את סוללות כיפת ברזל וטילי הפטריוט, ישובו לבסיסי האם, וסדרי הכוחות הפורשים יצומצמו.

גורם ביטחוני בכיר המצוי בפרטי תהליך קבלת ההחלטות אמר הבוקר כי הורדת רמת הכוננות בזירה הצפונית נובעת מכך שאם יוחלט לתקוף בכל זאת בסוריה, יהיו לכך סימנים מקדימים וגלויים. כמו כן, הגורם הוסיף כי הממשל האמריקני יעדכן את ישראל ויאפשר לצה"ל להיערך בהתאם. "אי אפשר להחזיק מערכים שלמים וכוחות צבא גדולים כשרוב הצבא יוצא לחופשת החג. הרמטכ"ל מחזיר את כולם לשגרה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully