וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיימס: הרגע בו חיסול המדען "בידי המוסד" כמעט נכשל

ה"טיימס" מדווח ממקורות בישראל ואחרים על "משימת ההתנקשות הקלאסית", על דירת המסתור והתצפיות, על המחסלים ועל ההוראה: "צאו לדרך". עוד דווח: החיסולים - לא תחליף לתקיפה

"עבור ישראל, הייתה זו משימת התנקשות קלאסית" - כך מגדיר ה"טיימס" הלונדוני מפי מקורותיו, בהם גורמים בישראל, את חיסולו בטהרן של מדען הגרעין האירני, מוסטפא אחמדי רושאן. למרות שבישראל מכחישים כל מעורבות בפעולה, מקורות העיתון מטילים את האחריות המלאה לחיסול על המוסד, אך אומרים כי לא מדובר בתחליף לתקיפה באירן - אלא בהכנה לקראתה.

העיתון הלונדוני פרסם כתבה נרחבת, בה תיאר את שעותיו האחרונות בחייו של פרופ' רושאן, בן 32 במותו, סגן מנהל מתקן העשרת האורניום בנתנז, שנהרג בפיצוץ מטען שהוצמד למכוניתו ביום רביעי בשבוע שעבר. לפי הדיווח, קבוצה קטנה של סוכנים ישראלים ערכה תצפיות באירן, תוך סיכון חייהם. "לו נתפסו, הם היו יכולים למות בעצמם".

אחד הגורמים ששוחחו עם כתבי העיתון, ושסיפק פרטים "שלא ניתן לאמת", הגדיר את משימת ההתנקשות כמבצע שנדמה שנלקח מסרטי ריגול, אך למעשה היה "תוצאה של עבודה קשה ושל חודשים רבים של הכנה ושל איסוף מודיעין". לדבריו, "יש אפס סובלנות לטעויות. באופן טבעי, כל טעות לא מסכנת רק את חיי הסוכנים, אלא גם עלולה להפוך לסקנדל בינלאומי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלוויתו של רושאן. "היו לו שתי מטרות בחייו - להילחם בישראל ולהיות שהיד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם ישראלי שהתראיין לכתבה, והתייחס לחיסולם של ארבעה מדעני גרעין אירנים בשנתיים האחרונות, אמר כי ההתנקשויות אינן חלופה לתקיפה צבאית במדינה, אלא רק סימן מקדים לה. לדבריו, חיסול המדענים נועד להקשות על אירן לשקם את מתקני הגרעין שלה אחרי שיופצצו.

הסוכן הישראלי דיווח על המולה משטרתית בקשר הרדיו

העיתון מתאר מפי מקורותיו כי טרם יצא רושאן מביתו ונכנס למכונית, סוכנים ישראלים תצפתו עליו מדירת מסתור סמוכה ("דירה בטוחה", מושג המשמש לתיאור דירות קבועות המשמשות סוכנים בחו"ל). במקביל, סוכנים אחרים ערכו תצפיות באזור הכניסה למטה המודיעין האירני, הממוקם בנתיב הנסיעה של המדען. בשלב מסוים, התעורר חשד שהאירנים חשפו את המבצע, משום שסוכן אחר, שהאזין לתשדורות הרדיו באזור, דיווח על המולה בקשר בין המשטרה המקומית לכוחות הביטחון ועל תנועה רבה של מכוניות.

אירוע נוסף שסיכן את המשימה, לפי הדיווח, היה כששומר ראשו של רושאן בדק מתחת למכונית אם לא מוצמדים אליה מטעני נפץ לפני שיצאו מהבית. עם זאת, המשימה נמשכה כמתוכנן, והסוכנים המתצפתים אישרו כי שומר ראשו של רושאן הוא שנוהג במכוניתו, וידעו כי הדבר יקשה עליו להיחלץ מכסא הנהג ולפעול במקרה חירום. מפקד המשימה הורה למתנקשים: "צאו לדרך", וצוות האופנועים, שחיכו במוסך סגור, החלו בנסיעה מהירה, ודלקו אחר מכוניתו של רושאן, שנסע לעבודה במסלול ידוע מראש.

בשעה 08:20, האופנועים איתרו את המכונית. מטען הנפץ הוצמד אליה במגנט, והתפוצץ כעבור תשע שניות. שומר הראש נפצע קשה, ורושאן נהרג במקום. בהלוויתו, לפי הדיווח, חבריו סיפרו כי למדען היו שתי מטרות בלבד בחייו: "להילחם בישראל - ולהיות שהיד".

חיסול המדען באירן - עוד כותרות
בטהרן דורשים נקמה: "לחסל את מנהיגי ישראל"
הנשיא פרס מכחיש: ישראל לא מעורבת בחיסול
אך מקורות בירושלים טוענים: המוסד - אחראי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully