וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים במצרים: עסקת גרפל קרבה, פחות ישוחררו

סוכנות ידיעות וערוץ טלוויזיה במצרים דיווחו כי העסקה לשחרור ה"מרגל" הישראלי-אמריקאי על סף חתימה, אך נקבו במספרים נמוכים של משוחררים תמורתו - 19 או 28, לעומת 81 בדיווח המקורי

ישראל ומצרים מצויות על סף חתימה על הסכם חילופי האסירים, שבמסגרתו ישוחרר הצעיר האמריקאי-ישראלי אילן גרפל, העצור זה מספר חודשים במצרים בחשד לריגול. כך דיווחו בצהריים (שבת) סוכנות הידיעות המצרית הממלכתית "MENA" והערוץ הממלכתי "הנילוס". לפי בדיווח בסוכנות הידיעות, הצדדים עסוקים כעת ב"ליטושים אחרונים" של העסקה. בירושלים ממשיכים להימנע מכל התחייחסות לעסקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדרך הביתה? גרפל במצרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניגוד לדיווחים הקודמים על ההסכם המתקרב, בין היתר בעיתון "אל-אהרם", בהם נטען כי ישראל תשחרר תמורת גרפל 81 אסירים מצרים, בדיווחים הנוכחיים מספר המשוחררים קטן משמעותית: על פי סוכנות הידיעות ישוחררו רק 19 אסירים בלבד, בהם שלושה ילדים, ואילו על פי דיווח ערוץ הטלוויזיה, 28 אסירים מצרים ישוחררו בעסקה. אין לפי שעה אישור רשמי לאף אחד מהדיווחים.

פרשת גרפל - כותרות אחרונות בוואלה!:
עסקת אילן גרפל: "רשימת המשוחררים הועברה למצרים"
דיווח: דיפלומטים מישראל אמרו לגרפל שישוחרר בקרוב
"גרפל ישוחרר לאחר שליט בתמורה ל-81 מצרים"
גרפל מסתבך: "יואשם בהסתה לפגיעה במבני ציבור"

בטאבה, "בחשאיות רבה"

הגרסה לפי ישוחררו 81 אסירים הופיעה גם בידיעה שפורסמה הלילה בעיתון המצרי "אל-יום א-סאבע", בה דווח כי משרד החוץ המצרי מינה את שגריר מצרים בישראל, יאסר רידא, לעמוד בקשר מול ישראל בכל הנוגע לעסקת גרפל. על פי הדיווח, מפי מקורות המוגדרים מהימנים, רידא העביר לידי משרד החוץ המצרי את רשימת האסירים שצפויים להשתחרר מבתי הכלא הישראליים במסגרת העסקה.

במקביל, דווח כי משרד החוץ המצרי החל בתיאום עם המודיעין המצרי המנהל את המשא ומתן המדיני עם ישראל בנוגע לשחרור האסירים. לפי הדיווח, לפני מספר ימים נועדו נציגי המודיעין המצרי עם בכירים מישראל, שהגיעו לקהיר על מנת לסגור את הפרטים האחרונים בעסקת שליט.

ביום חמישי אמרו מקורות ביטחוניים בקהיר שצוטטו בעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי העסקה תצא לפועל בימים הקרובים במעבר טאבה, אך "תיערך בחשאיות מלאה, ולא באופן פומבי כמו עסקת שליט". לפי דיווח זה, גרפל יועבר מקהיר למסוף תחת אבטחה כבדה. באותו זמן, יועברו לטאבה 81 אסירים מצריים, מבתי הכלא בישראל. המקורות סירבו להגיד אם בעסקה כלול עודה תראבין, בדואי אזרח ישראל שחצה את הגבול לסיני בכדי לבקר את אחותו, ונאסר בגין ריגול בשנת 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully