וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בא לביקור פתע בעמאן ונפגש עם המלך עבדאללה

השניים נפגשו לאחרונה בסוף 2012 כדי לדון בנשק הכימי של סוריה. לפי פרסום רשמי בירדן, הם דנו הבוקר במו"מ עם הפלסטינים. אמש אמר נתניהו ש"האחים המוסלמים" הם אויב משותף"

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו בא לביקור פתע בעמאן ונפגש עם עבדאללה, מלך ירדן. סוכנות הידיעות הרשמית "פטרה" דיווחה כי השניים דנו בהתפתחויות מדיניות, בהסכמים כלכליים ובתהליך השלום עם הפלסטינים.

כעבור כמה שעות ואחרי שובו של רה"מ לישראל, גם בירושלים אישרו את הפרסום בדבר הנסיעה לעמאן. לשכת רה"מ הודיעה כי "נתניהו הדגיש את התפקיד החשוב שממלאת ירדן והמלך עבדאללה במאמצים להביא להסכם", וכי "נתניהו הדגיש שישראל שמה דגש על סידורי הביטחון ובכלל זה על האינטרסים הירדניים בכל הסכם עתידי".

אמש, אמר נתניהו במכללה לביטחון לאומי כי "מדינות ערב מבינות שישראל אינה האויב שלהן, אלא שותפה למאבק נגד שני איומים - איראן והאחים המוסלמים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בעמאן עם עבדאללה מלך ירדן. 16 בינואר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו והמלך עבדאללה, הבוקר בעמאן/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

לאחרונה התרבו הדיווחים על כך שישראל מהדקת את קשריה הביטחוניים עם חלק עם חלק ממדינות ערב, על רקע חשש משותף מהישגיה הדיפלומטיים של איראן. בחודש נובמבר 2013, גורמים בכירים מישראל באו לירדן כדי להתייעץ עם עמיתיהם בממלכה בסוגיות שונות. בראש המשלחת עמד היועץ לביטחון לאומי, יוסי כהן. גם הנשיא פרס ביקר כמה פעמים בעמאן ונפגש עם המלך.

בחודש דצמבר 2012 אישרו גורמים בישראל כי נתניהו נסע לירדן ונפגש בחשאי עם המלך עבדאללה. הפגישה עסקה במצב הביטחוני המידרדר בסוריה ובחששות לגבי הנשק הכימי במדינה.

בחודש מרץ 2013, אמר המלך עבדאללה כי "שעון החול של הסכם שלום בין הישראלים והפלסטינים עומד להסתיים". בראיון שהתפרסם עמו באתר "אטלנטיק", אמר המלך לג'פרי גולדברג כי "זה עלול להיות מאוחר מדי לפתרון שתי המדינות" וכי הוא מודאג שהזמן כבר מאחורינו".

בהכנת הידיעה השתתף אמיר תיבון.


עוד בנושא
מלך ירדן: ייתכן שהזמן לפתרון שתי המדינות אזל
יועץ למלך עבדאללה: על ירדן לשבת במו"מ המדיני
התחממות ביחסים: בכירים ישראלים ביקרו בירדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully