וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי חדשות - יום שני 18.01.2010 / ג שבט התש"ע

18:01

אירן: סימני התקדמות במו"מ עם שש המעצמות

אירן רואה סימנים של התקדמות בחילופי המסרים בינה לבין שש המעצמות בנוגע לתכנית הגרעין שלה. כך אמר היום (שני) שר החוץ האירני מנושהר מותקי. "מתקיימים דיונים והחלפת מסרים, אז צריך להמתין ולראות. ישנם כמה סימנים קטנים, המראים על גישה ריאליסטית", אמר מותקי במסיבת עיתונאים בטהרן. "אנו מוכנים לעזור כדי לקדם גישה ריאליסטית שכזאת, והיא עשויה לשאת פרי".

הדברים נאמרו לאחר שבסוף השבוע הסתיימה ללא תוצאות הפגישה אודות גרעין האירני בין נציגי ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין, ששלחה לפגישה נציג בדרג נמוך והתנגדה להטלת סנקציות נוספות.

במקביל, נראה כי היחסים בין בריטניה לאירן נמצאים על מסלול התנגשות. מותקי, הודיע הבוקר כי ארצו תשקול מחדש את יחסיה עם בריטניה ב-12 תחומים. לדבריו, בששת החודשים האחרונים נבחנו היחסים עם בריטניה תחת זכוכית מגדלת. לפי הדיווח בטלוויזיה האירנית, בשבוע שעבר העלו עשרות מחברי הפרלמנט ברפובליקה האיסלמית הצעת חוק, לפיה על אירן לנתק את יחסיה עם בריטניה, משום שזו מתערבת בענייניה הפנימיים של טהרן.

בחודש שעבר עצר כוח של חיל הים האירני חמישה אזרחים בריטים שחדרו למימיה הטריטוריאליים של אירן, עם סירת היאכטה שלהם. הם שוחררו רק לאחר שבוע בו הוחזקו במעצר. זאת אינה התקרית הראשונה בין אירן ובריטניה בחודשים האחרונים. עם פרוץ המהומות בהן הפגינו הרפורמיסטים נגד השלטונות, נעצרו עובדים בשגרירות הבריטית בטענה שנטלו חלק במחאה. בריטניה תבעה את שחרורם המיידי וכינתה את המהלך "מעשה של בריונות".

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully