וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוצאות של 64 אלף שקלים על לבוש - זה צנוע"

פרקליט משפחת ראש הממשלה, יוסי כהן, התייחס ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 2 גם לתא השינה במטוס: "השכיבו מזרן גומאוויר ושמים דיקט". על הוצאות הבית: "הזמינו אוכל, זה יקר"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הביקור שגרר את הביקורת - צפו בנתניהו משתתף בהלווית תאצ'ר בלונדון

פרקליטה של משפחת נתניהו, יוסי כהן, התייחס אתמול (שבת) בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 לביקורת על הגידול בתקציב שמוקצה בתי ראש הממשלה. "זה לא בית רגיל. זה מבנה שחלקו הגדול משרדים ומקום לקבלת אורחים. גם העובדים אוכלים על חשבון הבית. ראש הממשלה בא לתפקיד הכי קשה בעולם והפעילות גדלה בהרבה עקב המצב שלנו. בבית הזה מבקרים ללא הפסק שרים, נשיאים וראשי ביטחון", אמר עו"ד כהן.

עשרות מפגינים מול בית ראש הממשלה בקיסריה במחאה על הוצאות אחזקת ביתו. שלומי גבאי
הפגנה מול ביתו של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה, עם "מיטה" מתנפחת/שלומי גבאי

"הוצאות של 64 אלף שקלים על איפור ולבוש זה אפילו סמלי. אם אתה רוצה להיראות במיטבך בפני מנהיגים, זה די צנוע יחסית לצרכים של ראש ממשלה שכל יום פוגש נציגים. מה שמכנים הוצאות ניקיון זה הוצאות שכוללות את העובדים והמזון בבית ראש הממשלה. הייתה תקופה שבה לא הייתה מבשלת והזמינו אוכל מבחוץ, זה העלה בהרבה את הסכומים", ציין כהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ראש הממשלה ורעייתו ממריאים לביקור ממלכתי בסין. מאי 2013. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"הוצאות של 64,000 שקלים על איפור ולבוש זה אפילו סמלי"/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בהתייחסו למעונו הפרטי של ראש הממשלה בקיסריה אמר כהן: "הכל משולם בנהלים מוקפדים על פי חוק וכך גם נהגו בראשי ממשלה אחרים. בבית בקיסריה, המבנה של השומרים וניקיונו גם עולה כסף. יש שם גם הוצאות ביטחון. ראש הממשלה שלנו לא מפסיק לעבוד אף פעם, גם ביום שישי כשמגיע לביתו בקיסריה, הוא עובד בלי הפסקה בישיבות עבודה רצופות. אני רוצה שהעם שלנו יבין שבני הזוג נתניהו לא חיים חיי ראווה. לבסוף אמר עו"ד כהן כי העובדה שטיסת נתניהו ללונדון התייקרה בכחצי מיליון שקלים אינה קשורה ל"תא השינה": "זו לא אפילו לא מיטה, משכיבים מזרן גומאוויר ושמים דיקט", אמר.

הערב הפגינו מאות בני אדם מול ביתו של ראש הממשלה בירושלים ומעונו הפרטי בקיסריה, לאחר שהשבוע פורסם שתקציב התפעול של הבתים זינק מאז שנת 2009. מהנתונים עולה כי סך ההוצאה על מזון ואירוח במעון הרשמי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברחוב בלפור בירושלים, וכן בבתים הפרטיים שלו בירושלים ובקיסריה עמד ב-2012 על 480 אלף שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הציבור שילם מכיסו על המזון למשפחת נתניהו ואורחיהם 40 אלף שקלים בכל חודש. לשם הבהרה, ב-2011 עמדה ההוצאה על מזון על 460 אלף שקל, בעוד שבשנים 2010 ו-2009 היא הייתה נמוכה כמעט בחצי – 267 אלף שקלים ו-214 אלף שקלים בהתאמה.

ההוצאה על המזון לא הייתה היחידה שהוכפלה בשנים הללו. על ניקיון הוציאו בבתים השונים 1.2 מיליון שקלים, לעומת 848 אלף שקלים ב-2011, ו-772 אלף שקלים ב-2010. על הוצאות גינון הוציא משלם המסים 142 אלף שקלים ב-2012. במעון רכשו ריהוט ב-108 אלף שקלים בשנה החולפת, ובסך הכל, כולל הוצאות אחרות, עלה סך הוצאות בית ראש הממשלה 3.3 מיליון שקלים ב-2012, לעומת 2.6 ב-2011, ו-2.3 מיליון שקלים ב-2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully