וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך שנתיים: הוצאות ראש הממשלה על מזון הוכפלו

יוקר מחיה? מנתונים שחשף משרד ראש הממשלה בהוראת בג"ץ, עולה כי סך ההוצאות על מזון ואירוח במעונו ובבתיו הפרטיים של נתניהו עמד על 480 אלף שקל אשתקד. וכמה עלה הניקיון?

סך ההוצאה על מזון ואירוח במעון הרשמי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברחוב בלפור בירושלים, וכן בבתים הפרטיים שלו בירושלים ובקיסריה עמד ב-2012 על 480 אלף שקלים – כך עולה מנתונים שחשף הערב (שני) משרד ראש הממשלה בהוראת בג"ץ, בעקבות פניית התנועה לחופש המידע בעניין. במלים אחרות, הציבור שילם מכיסו על המזון למשפחת נתניהו ואורחיהם 40 אלף שקלים בכל חודש. לשם הבהרה, ב-2011 עמדה ההוצאה על מזון על 460 אלף שקל, בעוד שבשנים 2010 ו-2009 היא הייתה נמוכה כמעט בחצי – 267 אלף שקלים ו-214 אלף שקלים בהתאמה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו מסיירים ברחבי סין. AP
ראש הממשלה ורעייתו, שרה, מסיירים בסין, בשבוע שעבר/AP

ההוצאה על המזון לא הייתה היחידה שהוכפלה בשנים הללו. על ניקיון הוציאו בבתים השונים 1.2 מיליון שקלים, לעומת 848 אלף שקלים ב-2011, ו-772 אלף שקלים ב-2010. על הוצאות גינון הוציא משלם המסים 142 אלף שקלים ב-2012. במעון רכשו ריהוט ב-108 אלף שקלים בשנה החולפת, ובסך הכל, כולל הוצאות אחרות, עלה סך הוצאות בית ראש הממשלה 3.3 מיליון שקלים ב-2012, לעומת 2.6 ב-2011, ו-2.3 מיליון שקלים ב-2010.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עורך דין עופר דורון מהתנועה לחופש המידע, שהגיש את העתירה, אמר: "עתירות משפטיות לפי חוק חופש המידע נועדו לברר שאלות אמיתיות בנוגע ליחס בין זכות הציבור לדעת לבין אינטרסים אחרים כגון הזכות לפרטיות, ביטחון המדינה ועוד. במקרה זה, נדרש הליך משפטי רק בשל העובדה שמשרד ראש הממשלה התעלם מדרישה בסיסית לקבלת מידע, שאמור להיות חשוף לציבור באופן יזום על ידי הרשות עצמה. נותר לקוות שבפעם הבאה לא נזדקק להליך משפטי לקבלת מידע בסיסי מעין זה".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם ראש ממשלת קנדה סטפן הרפר בלונדון. אפריל 2013. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ורעייתו בלונדון, בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בסוף השבוע דווח בתכנית "שישי" בערוץ 10 כי לשכתו של ראש הממשלה הורתה בחודש שעבר להתקין עבורו מיטה זוגית במטוס שהטיס אותו ואת רעייתו שרה ללונדון, כדי להשתתף בהלווייתה של ראש ממשלת בריטניה לשעבר, מרגרט תאצ'ר. מהפרסום עולה כי עלות שדרוג הטיסה של בני הזוג הסתכם בכחצי מיליון שקלים למשלם המסים.

בעקבות הלחץ הציבורי הנחה נתניהו, באופן חריג, שלא להתקין עבורו יותר תאי שינה בטיסות לאירופה. בסביבת ראש הממשלה אמרו כי נתניהו לא עודכן על עלויות הטיסה, ולא ידע כי ההפרש בין טיסה במטוס עם תא שינה לטיסה ללא תא שינה הוא חצי מיליון שקל. גורמים המקורבים לנתניהו אמרו: "חשוב שראש הממשלה יישן טוב כדי לעמוד במשימות המורכבות שהוא צריך להכריע בהן אבל אפשר לעשות את זה במחיר נמוך בהרבה - וכך יהיה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מקבלים את פני נשיא ארצות הברית ברק אובמה בבית ראש הממשלה בירושלים, מרץ 2013. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
בני הזוג נתניהו מארחים את נשיא ארה"ב ברק אובמה במעון ראש הממשלה בירושלים/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully