וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס על ראש קדאפי; שר החוץ שלו: "שלטונו נגמר"

בוקרינה פאסו הציעה לקדאפי מקלט מדיני בשטחה, למרות שאמרה כי היא תומכת במורדים כממשל הלגיטימי. המורדים הבטיחו חנינה ו-2 מיליון דולרים לכל מי ש"יסגיר את קדאפי - או יהרוג אותו"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

הולכים ומתרבים הסימנים לכך ששלטונו של מועמר קדאפי בלוב הסתיים סופית - בכוח ובפועל. מיקומו של השליט, שהלילה עוד טען כי הוא "מסייר בטריפולי", עדיין אינו ידוע, והערב (רביעי) הבהיר גם שר החוץ בממשלתו, עבד אל-עטי אל-עוביידי, כי "שלטונו הגיע לסופו". בראיון ל-BBC, אמר אל-עוביידי כי קדאפי אינו נמצא בקשר עמו או עם שרים אחרים בממשלתו מאז שהמורדים כבשו את מתחמו המבוצר, אתמול בעיר הבירה טריפולי.

אל-עוביידי, שרק באפריל האחרון מונה לתפקידו במקומו של השר מוסא קוסא שערק לבריטניה, אישר את הדיווחים האחרונים לפיהם כי ראש ממשלתו של קדאפי, בגדדי אל-עוביידי, ערק לטוניסיה. עוד הוסיף, בשיחת טלפון מביתו בטריפולי, כי הוא ממליץ לכוחות האחרונים שעדיין נותרו נאמנים לקדאפי להפסיק ללחום נגד המורדים. "אם הייתי אחראי עליהם", אמר, "הייתי אומר להם להניח את נשקם".

נפילת קדאפי - כותרות אחרונות בוואלה!:
בטריפולי, במנהרות או בעיר הולדתו - איפה קדאפי?
קדאפי: "אני בנסיגה טקטית, יצאתי לסייר בטריפולי"
אתמול: נכשלה מתקפת נגד של נאמני קדאפי
סמל המהפכה: על דגלה החדש-ישן של לוב / ניר יהב
דיקטטורה בתמונות: 42 שנות משטר קדאפי

חגיגות ניצחון של המורדים, כיכר החללים (הכיכר הירוקה) טריפולי, לוב, 23 באוגוסט 2011. רויטרס
המורדים חוגגים ניצחון בטריפולי/רויטרס

לדברי אל-עוביידי, "קדאפי מיצה את כל האפשרויות שעמדו לרשותו", וככל הנראה כבר לא יוכל כעת לנצל את ההבטחות שקיבל שוב ושוב בחודשים האחרונים מהקהילה הבינלאומית, לזכות בחסינות ומקלט מדיני אם יוותר על שלטונו.

בתוך כך, הודיעה בורקינה פאסו שבאפריקה כי הציעה לקדאפי מקלט מדיני בשטחה, אך יחד עם זאת הכירה במורדים במדינה כממשל הלגיטימי השולט בלוב. שר החוץ של המדינה, ייפנה דג'בריל באסולט, אמר כי קדאפי יכול לקבל מקלט במדינתו, למרות שהדבר יהווה חותם לבית הדין הבינלאומי בהאג, שהאשים אותו בפשעים כנגד האנושות.

"בחירות חופשיות - בתוך 8 חודשים"

המורדים, מצדם, ממשיכים במאמציהם לאתר את קדאפי, חי או מת. דובר של המורדים דיווח בצהריים על קרב אש המתנהל מדרום לטריפולי, והוסיף כי ייתכן שבמקום זה נמצא המחבוא בו מסתתר קדאפי. לא התקבל לכך אישוש נוסף עד כה. בשיחה עם רויטרס טען הדובר, שזוהה בשם עבד אל-רחמן, כי קדאפי נמצא "איפשהו באזור טריפולי". לדבריו, "אנחנו חושבים שקדאפי מתחבא במקום כלשהו בעיר, ככל הנראה באזור אל-חדחבה או אל-חדרה. יש לחימה באזור הזה".

בתוך כך, אמר היום ראש מועצת המורדים, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, במסיבת עיתונאים בבנגזי, כי חנינה תובטח למי מאנשי פמלייתו של קדאפי, שיסגיר אותו או יהרוג אותו. עוד הוסיף, כי איש עסקים מבנגזי, ששמו לא נמסר, הציע פרס בסך 1.3 מיליון דולרים תמורת ראשו של קדאפי. בהמשך הצטרף איש עסקים נוסף ליוזמה, והפרס גדל ל-2 מיליון דולרים. לדברי עבד אל-ג'ליל, "המועצה מכריזה בזאת כי כל אחד מאנשי המעגל הקרוב לקדאפי שיהרוג או ילכוד אותו יזכה לחנינה מלאה על כל פשע שביצע".

מוקדם יותר היום אמר עבד אל-ג'ליל, בראיון לעיתון האיטלקי "לה רפובליקה", כי על פי התוכנית שבכוונתו להוציא לפועל, בלוב ייערכו בחירות חופשיות בתוך שמונה חודשים. עוד אמר כי ברגע שייתפס, יזכה קדאפי למשפט צדק. "אנחנו רוצים שלטון דמוקרטי וחוקה הוגנת", אמר. "מעל לכל, איננו רוצים להמשיך להיות מבודדים בעולם כפי שהיינו עד כה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully