וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: הגנו על השכונה מבוזזים, ונדרסו למוות

מניין ההרוגים בגל המהומות עלה לארבעה: משטרת ברמינגהאם אישרה כי שלושה תושבי העיר נדרסו על ידי מתפרעים. בלונדון היה לילה רגוע, אך במנצ'סטר דיווחה המשטרה על "רמות יוצאות דופן של אלימות". קמרון: חלקים בחברה "חולים", נשתמש בתותחי מים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

מניין ההרוגים במהומות בבריטניה עלה לארבעה: אחרי שאתמול מת מפצעיו צעיר שנורה במכוניתו בדרום לונדון, הבוקר (רביעי), אחרי לילה שבו התרכזו המהומות בערים בצפון המדינה, אישרה המשטרה כי שלושה בני אדם נדרסו למוות בברמינגהאם - ככל הנראה בזמן שניסו להגן על הבתים בשכונתם מהמתפרעים והבוזזים.

לפי שעה, פרטי התקרית מעורפלים. לפי הדיווח ברשת "סקיי ניוז", שניים מהשלושה היו אחים. הם נדרסו שעה שעמדו מחוץ לחנויות בשכונת ווינסון גרין בעיר, בסביבות 1:00 בלילה. שניים מהם מתו במקום, והשלישי מת מפצעיו בהמשך הלילה בבית החולים.

הממלכה בוערת - כל הכותרות בוואלה! חדשות:
לונדון, עיר במצור. עדות מהאנרכיה ברחובות
הלילה: המוקד עבר מלונדון למנצ'סטר, 1,100 עצורים
אמש: 16,000 שוטרים נפרשו ברחובות
ישראלים בלונדון: "מפחיד, אי אפשר לצאת מהבית"
קמרון למתפרעים: "תחושו את עוצמת החוק"
אלבום מלונדון הבוערת: "הלילה בו האספסוף השתלט"

מנקים את השברים בעקבות המהומות, קלפהאם, לונדון. רויטרס
מנקים את השברים, הבוקר ברובע קלפהאם שבלונדון/רויטרס

מלבד ברמינגהאם, העיר השנייה בגודלה האנגליה, היו הלילה מהומות רחבות היקף גם בליברפול, בנוטינגהאם, בוולברהמפטון ובעיקר במנצ'סטר ובסביבתה. במשטרה המטרופולינית של אזור מנצ'סטר אמרו הלילה ל-BBC כי השוטרים נתקלו ב"רמות יוצאות מגדר הרגיל של אלימות", מצד כ-2,000 מתפרעים. לדברי סגן מפקד המשטרה, גארי שוואן, בעיר הסתובבו כל הלילה "כנפויות של פושעים שכל מטרתן לזרוע מהומות והרס". מתוך מאות המתפרעים, נעצרו 108 במנצ'סטר ובעיירה סלפורד הסמוכה אליה - מתוך לפחות 1,100 עצורים בבריטניה כולה מתחילת המהומות, החשודים בהתפרעות, בביזה ובהצתה.

במקביל, מתנהל היום ברחובות הערים מבצע ניקיון עצום, אחרי ארבעה ימי השתוללות. בלונדון, שהייתה ברובה שקטה הלילה, יצאו היום רבים לעבוד. בתקשורת הבריטית מתפרסמים היום כמה סיפורים על התארגנויות מקומיות של תושבים להגנה על הרכוש הפרטי והציבורי מפני הבוזזים. אחת ההתארגנויות האלו, ככל הנראה, הסתיימה ברצח בברמינגהאם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מוקדי המהומות ברחבי בריטניה/מערכת וואלה, צילום מסך

בתוך כך, אחרי ההלם הראשוני, מתחילה לגבור הבוקר הביקורת כלפי המשטרה, וכלפי הממשלה. ראש עיריית ג'ונסון, בוריס ג'ונסון, יצא הבוקר, בראיון ל-BBC, בהתקפה על מדיניות הממשלה, שלפני פרוץ המהומות תכננה לקצץ בכמות השוטרים. "זה ממש לא הזמן לכך", אמר.

"כמו באסון טבע"

ראש האופוזיציה, אד מיליבנד, בחר להתמקד בקורבנות הגדולים ביותר של המהומות - בעלי העסקים שנבזזו - וקרא לממשלה לסייע להם בכל דרך אפשרית. "אי אפשר להשאיר אותם להתמודד לבד עם האסון", אמר. "כמו במקרים של אסון טבע, צריך לספק לנפגעי האלימות את כל הסיוע לו הם זקוקים. על הממשלה לפעול מיד, בשיתוף עם חברות הביטוח".

הפגנות וביזה בברמינגהם , 9.8.11. GettyImages
מרכז ברמינגהאם, אתמול/GettyImages

היום בצהריים התייחס ראש הממשלה דייוויד קמרון בפעם השנייה למהומות הענק, כשהתייצב על המדרכה מחוץ למעונו ברחוב דאונינג 10 בלונדון והשיב לשאלות כתבים. כמו בדבריו אתמול, קמרון חזר והבהיר כי הורה למשטרה להשתמש "בכל האמצעים" כדי לעצור את המתפרעים והבוזזים, והוסיף כי המשטרה אף תעבור ל"טקטיקות תקיפות עוד יותר", בהן גם תותחי מים שיועמדו בזמינות של 24 שעות.

הוא הוסיף כי האירועים הם סממן לכך שחלקים בחברה הבריטית "חולים", ומתוך חלקים אלו הגיעו "בני נוער, חלקם בני 12 ו-13, ששורפים ובוזזים רכוש, ומצלמים את עצמם מחייכים". בהתייחסו לטענות על כך שלא הקצה די כוח אדם למשטרה , השיב קמרון כי "המשטרה קיבלה את כל המשאבים שביקשה".

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, בזירת ההתפרעויות בלונדון. Stefan Rousseau, AP
"בני נוער, חלקם בני 12 ו-13, ששורפים ובוזזים רכוש, ומצלמים את עצמם מחייכים". קמרון מסייר במוקדי המהומות בלונדון, אתמול/AP, Stefan Rousseau

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully