וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: השר אלקין הדיח את ראש עיריית טבריה רון קובי

בשל אי הצלחתו של קובי לאשר את תקציב העירייה במועד הקבוע בחוק, השר להגנת הסביבה אלקין הורה על הפסקת כהונתו. ההחלטה ניתנה על ידי אלקין אחרי ששר הפנים החליט שהוא לא ידון בכך בשל טענות מצד ראש העיר לניגוד עניינים. דרעי: "נבריא את טבריה כדי שהתושבים לא ייפגעו"

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

השר זאב אלקין החליט היום (שני) להדיח את ראש עיריית טבריה רון קובי. ההחלטה התקבלה על ידי אלקין, השר להגנת הסביבה, לאחר שהכנסת אישרה את העברת הסמכויות משר הפנים אריה דרעי. שר הפנים תמך בהחלטה והדגיש כי "הדבר החשוב ביותר כעת הוא להחזיר את עיריית טבריה למסלול, ולהבריא אותה כדי שתושבי העיר לא ייפגעו".

"השר אלקין החליט על כך לאחר שבחן במשך ימים את נימוקי הדרג המקצועי באשר לכישלון אישור תקציב העירייה במועד הקבוע בחוק, על ידי ראש העירייה וחברי המועצה", נמסר בהודעה מטעם השר להגנת הסביבה. "יצוין כי תקציב העיריה לא אושר במועד הקבוע בחוק וגם לא בתקופת הארכה שנתן משרד הפנים והסתיימה ב-30 לספטמבר 2019".

ראש עיריית טבריה רון קובי נואם. 21 ביוני 2019. מיכאל חורי, אתר רשמי
הודח מתפקידו. קובי/אתר רשמי, מיכאל חורי

כהונת חברי מועצת העיר טבריה הופסקה והמועצה עצמה פוזרה בהתאם לחוק, לפיו מועצה שלא מאשרת תקציב עד למועד שקבע משרד הפנים תפוזר. במשך תקופה ארוכה ניסה קובי להתחמק משימוע בפני מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, מנהל מחוז צפון במשרד ובכירים נוספים. רגע לפני אחד ממועדי השימוע הוציא ברגע האחרון 11 ימי מחלה, אותם הביא מרופא ילדים בזרזיר, ולא הגיע לדיון. בחודש דצמבר האחרון התייצב לשימוע והעלה את טיעוניו בנושא האחריות לאי-אישור התקציב.

בתום בחינת הטיעונים קיבל אלקין את החלטתו. בעקבות זאת, שר הפנים מינה את סמנכ"ל משרד הפנים מוני מעתוק ליו"ר הוועדה הממונה בטבריה, וכן מינה עובדי מדינה ממשרדים שונים לחברי המועצה. לפי החוק, המועצה הממונה תכהן בתפקידה לפחות שלוש שנים ולאחריהן יחליט שר הפנים באשר למועד בחירות חדשות בעיר.

עוד בוואלה!

החולים ממתינים להכרעה: הטיפולים הסופיים המועמדים לסל התרופות

לכתבה המלאה
השר והמועמד זאב אלקין הצביע כעת בבית הספר ברנדט בירושלים 30 באוקטובר 2018. שלומי כהן, מערכת וואלה! NEWS
הכנסת העבירה לו את הסמכויות בשל טענות לניגוד עניינים אצל דרעי. אלקין/מערכת וואלה! NEWS, שלומי כהן

בעקבות ההחלטה, קובי לא עונה לטלפונים ואף לא עלה עדיין לשידור פייסבוק, אך פרסם פוסט בו כתב: "No Worry! לא לדאוג! יש פה עוצמה!". הציפייה היא כי מחר יפנה לבג"ץ נגד ההחלטה להדיחו. נוכח טענותיו החוזרות ונשנות לניסיונות של דרעי וש"ס לפגוע בו ולהביא להדחתו הוא גם עשוי לטעון נגד מינויו על מעתוק לתפקיד יו"ר הועדה הממונה. מעתוק הוא בן דודו של ח"כ משה ארבל מש"ס, שהיה ראש המטה של דרעי ונחשב ממקורביו.

(עדכון ראשון: 16:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully