וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוגות חד-מיניים נגד משרד החינוך: "לא מכיר סוגים אחרים של משפחות"

25.9.2019 / 9:09

משפחות חד-מיניות פנו למחלקת החינוך בעיריית רמת גן בטענה שבהצהרות הבריאות לבתי הספר של ילדיהם הם מתבקשים לחתום כאם ואב. לטענתם, "צריך לכבד את הילדים שיש להם תא משפחתי שונה". ממלא מקום ראש העיר פנה לשר החינוך בבקשה לשנות את הנוסח

אתר רשמי

כבכל שנה, קיבלו הורים הצהרות בריאות מבתי הספר של ילדיהם - כשבחתימה מופיעים "שם האם" ו"שם האב". משפחות חד-מיניות רבות פנו למחלקת החינוך בעיריית רמת גן בדרישה לשנות את נוסח החתימות, בטענה שהוא מיושן ולא מותאם להלך הרוח של שנת 2019, בו יש צורות שונות של משפחות.

מטרת הטופס, המעודכן באתר משרד החינוך על פי חוזר המנכ"ל, היא להיערך ללקויות בריאותיות בשגרת יום הלימודים. יפעת פיש אסף, בת 46 ואם במשפחה חד-מינית לשלוש בנות מרמת גן, סיפרה לוואלה! NEWS כי "כמשפחה חד מינית, אנחנו במערכת החינוך כבר שמונה שנים. ככל שמערכת החינוך מתקדמת עניין ה'טופסולוגיה' נשאר מאחור. חשבתי שיהיה ראוי לשנות את זה ולהתאים את זה לתקופה".

עוד הוסיפה פיש אסף: "יש לי שלוש בנות במערכת החינוך ובכל טופס הייתי צריכה למחוק את שם האב ולציין 'אם' במקום 'אב', כי יש להן שתי אמהות. זה ממש מיושן. משרד החינוך לא מכיר בסוגים אחרים של משפחות, צריך לכבד ילדים שיש להם תא משפחתי שונה".

טפסים למשפחות חד הוריות. אתר רשמי
"נוסח מיושן, לא תואם את רוח התקופה", טופס הצהרת בריאות של משרד החינוך/אתר רשמי

ליאור פרדקין הר לב, גם הוא אב חד-מיני, הצטרף לדרישת המשפחות. "אולי המלחמה מבחוץ נשמעת קנטרנית, אך בשנים האחרונות הובאו כל כך הרבה הישגים למשפחות מכל המינים. המודל של אבא ואמא הוא המודל המרכזי, אך לא היחיד", אמר.

הר לב הביא שני ילדים בפונדקאות יחד עם בן זוגו, שהלך לעולמו ממחלת הסרטן. הוא הוסיף כי "כל חוסר ההתאמה של הטפסים אנכרוניסטי ושייך לפעם. צריך להתאים את התשתית האדמיניסטרטיבית למציאות שכוללת משפחות מכל צבעי הקשת. אני מקווה לשוויון ושהבן שלי לא יצטרך להגיש טופס שונה מאחרים. עדיין לא הגענו למצב של שיווין אבסולוטי כמו שמגיע לנו".

עוד בוואלה!

ראש עיריית יבנה התערב למניעת פעילות ארגון נוער גאה: "לא לרוחי"

לכתבה המלאה

ליעד אילני, ממלא מקום ראש עיריית רמת גן ויו"ר ועדת החינוך בעיר, שלח מכתב לשר החינוך רפי פרץ בדרישה לשנות באופן מידי ניסוח מיושן ומפלה זה. במכתב נטען כי הנוסח במסמך חתימת הורים על בריאות ילדיהם, כפי שמופיע כיום בחוזר המנכ"ל, הנו מפלה ומדיר משפחות רבות מהאפשרות לחתום עליו.

התארגנות של חברי הקהילה הלהטבית בישפרו סנטר במודיעין לטובת יציאה בשיירה לכיוון ירושלים לקראת מצעד הגאווה.. קרדיט- איגי, מערכת וואלה! NEWS
התארגנות של חברי הקהילה הלהטבית בישפרו סנטר במודיעין לטובת יציאה בשיירה לכיוון ירושלים לקראת מצעד הגאווה./מערכת וואלה! NEWS, קרדיט- איגי

לדברי אילני, "מן הראוי שבשנת 2019 תופיע בכל המסמכים הרשמיים של משרד החינוך אפשרות למלא 'הורה 1' 'הורה 2' ללא אפליה מגדרית, כמו גם שינוי מידי בחוזר המנכ"ל ובכל המסמכים הרשמיים הנשלחים מטעם משרד החינוך להורים".

במשרד החינוך מסרו בתגובה: "מדובר בטופס ישן. המשרד נערך לפרסם טופס בנוסח חדש ומותאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully