וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית יבנה התערב למניעת פעילות ארגון נוער גאה: "לא לרוחי"

22.9.2019 / 12:32

על אף ההסכמות שהושגו בין איגי לבין מחלקת הנוער בעירייה, גוב ארי החליט לבטל את פעילותו של הארגון בהודעה שבה טען כי "מקור הדבר בטעות". בשיחה עם וואלה! NEWS הבהיר ראש העירייה: "לזה בדיוק התכוונתי". מנכ"ל איגי: "בושה וחרפה, השנה היא 2019"

צילום: עומר שלו, עריכה: איתי עמרם

ראש עיריית יבנה צבי גוב ארי הודיע כי הוא חוזר בו מסיכום על תקצוב פעילות ארגון הנוער הגאה "איגי" בעיר. בהודעת מייל לקונית שנשלחה מטעמו לרכז האזורי של הארגון כתב גוב ארי כי "התארגנות נפרדת על פי נטיות או העדפות על חשבון 'היחדיו' של הנוער איננה לרוחי, אם הובן מרועי סודאי (מנהלת מחלקת הנוער, ד"י) כי יש כוונה לכך, מקור הדבר בטעות".

התארגנות של חברי הקהילה הלהטבית בישפרו סנטר במודיעין לטובת יציאה בשיירה לכיוון ירושלים לקראת מצעד הגאווה.. קרדיט- איגי, מערכת וואלה! NEWS
הארגון פועל בערים רבות ברחבי הארץ. מתנדבי ומתנדבות איגי במצעד הגאווה בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט- איגי

הקשר בין "איגי" לבין מנהל מחלקת הנוער ביבנה נוצר לפני כשנה, אז התקיימו פגישות בין הצדדים בנוגע לתחילת פעילותו של הארגון בעיר. בתום הפגישות, סוכם כי עיריית יבנה תעביר תקציב עבור פעילות הארגון לשנת 2019-2020. אולם, לאחר כמה חודשים התקבלה הודעתו של גוב ארי על ביטול הסיכום.

סודאי, מנהל מחלקת הנוער שמוזכר במייל, השתתף בפגישה ואישר את תחילת הפעילות. כעבור כמה שעות, פנה מנכ"ל "איגי" עופר נוימן בבקשה לראש העירייה על מנת לנסות לגשר על הפער ובכל זאת לבסס את פעילות הארגון, אך מעולם לא קיבל מענה.

צבי גוב ארי ראש עיריית יבנה. מתוך עמוד הפייסבוק צבי גוב ארי, אתר רשמי
מסרב לפעילות ארגון הנוער הגאה בעירו. צבי גוב ארי/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק צבי גוב ארי

ארגון איגי, הפועל ביותר מ-45 רשויות בארץ, מתוקצב ומוכר על ידי משרדי החינוך, הבריאות והרווחה. כבר בתקופת כהונתה של לימור לבנת כשרת חינוך, זכה הארגון להכרה כארגון נוער רשמי ואף קיבל תקציב מהמשרד. בארגון יותר מ-360 מתנדבות ומתנדבים המדריכים כ-4,000 חניכים ברחבי הארץ באזורים רבים ברחבי הארץ. בין הערים שבהם פועל הארגון: קרית שמונה, אשדוד, דימונה, אשקלון, מודיעין, נס ציונה, רחובות, ראשון לציון, טבריה, חיפה, באר שבע, תל אביב, בית שמש, חולון, כפר סבא, רעננה, הוד השרון, רמת השרון, שהם, עפולה ועוד.

ב"איגי" פועלות יותר מ-110 קבוצות חברתיות לכיתות ז'-י"ב ובנוסף אליהן, מקיים פעילות שבועית ב-14 מועדוני נוער ברחבי הארץ. כמו כן, הארגון מפעיל 15 קבוצות לנוער טרנס, נוער ערבי, נוער דתי, נוער חרדי ונוער כבד שמיעה וחירשים.

מייל של ראש עיריית יבנה- צבי גוב ארי. צילום מסך
"התארגנות נפרדת על פי נטיות איננה לרוחי". גוב ארי/צילום מסך

עופר נוימן, מנכ"ל "איגי", מסר לוואלה! NEWS על התנהלות ראש העיר: "בושה וחרפה. ראש עיריית יבנה פוגע בזכות הנוער הגאה לשוויון ולפעילות חינוכית. השנה היא 2019. אנו קוראים לראש עיריית יבנה ולגורמים המקצועיים בעיר להיפגש אתנו מיד ולא להיות שותפים לאפליה נגד הקהילה הגאה".

גם במערכת הפוליטית מתחו ביקורת על ראש העיר. "אני רוצה לקוות שמדובר בשגגה מצערת של ראש העירייה", מסר ח"כ יוראי להב הרצנו (כחול לבן), "פעילות איגי חשובה מאין כמוה, ובעיני היא מפעל חברתי ישראלי חשוב אשר דווקא מעצים את ה'יחדיו' המשותף. אני קורא לראש העיר לשוב ולתקצב את פעילות התנועה בעיר, ככל תנועה מוכרת אחרת הפועלת ביבנה". יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, מסר: "זו חרפה שבישראל של 2019 מנסים עדיין נבחרי ציבור להתנכל לקהילה הגאה בצורה משפילה שכזו. אני קורא לראש עיריית יבנה לחזור בו ולהעניק את המימון לארגון הנוער הגאה, כמו כל עיר ליברלית אחרת בישראל". חברת מפלגתו, ח"כ מיכל רוזין, טענה כי "ראש עיריית יבנה משחק בפוליטיקה קטנה וחשוכה על חשבון הבריאות הנפשית של הנוער הלהט"בי בעירו. מדובר בשלילת הזכות הבסיסית ביותר שהמדינה ומוסדותיה חייבים לתושבים שלהם - הזכות לחיים בביטחון - ואין לשלול אותה רק בגלל מאווים אישיים של ראש העירייה. קבוצות איגי הפועלות בכל רחבי הארץ נותנות בית חם המאפשר לכל נער ונערה להיות מי שהם - איך זה יכול להיות לא לרוחו של מישהו".

ח"כ אסף זמיר (כחול לבן) אמר כי "השנה 2019 ומצער לגלות שישנם עדיין ראשי ערים חשוכים בישראל, כסגן ראש עיריית ת"א חנכתי את מרכז הנוער הגאה הראשון בישראל שנועד לתת מענה ומקום בטוח לנוער להט"בי, הקצנו תקציבים לפעילות איגי ברחבי העיר". הוא הוסיף כי "עצוב שראש עיריית יבנה בחר להשאר בחושך, נדע לטפל גם בזה בכנסת ה 22".

עופר נוימן מנכ"ל איג"י. ערן אבן,
"ראש עיריית יבנה פוגע בזכות הנוער הגאה לשוויון ולפעילות חינוכית". מנכ"ל "איגי"/ערן אבן

ח"כ מרב מיכאלי אמרה בתגובה לפרסום על ביטול תקצוב איגי ביבנה: "מעניין מי מאיים על ראש עירית יבנה או סוחט אותו. לא מאמינה שראש עיר ב 2019 לא מבין למה צריך 'התארגנות נפרדת על פי נטיות או העדפות' שתומכת בבני ובנות נוער מהקהילה הגאה". היא הוסיפה כי "ממשלה מתוקנת היתה מונעת מראש העיר לפגוע בזכות של תושבות ותושבי העיר לשוויון, בלי הבדל נטייה מינית ומגדרית".

מהמרכז לנפגעי גזענות נמסר כי "יש לגנות את החלטת ראש העיר שנותנת גיבוי רשמי לגזענות נגד ארגונים שנוכחותם בחברה הינה הכרח ושמשרתים ציבור לא מבוטל שיש להכיר בקיומו ולתת לו תמיכה".

בשיחה בין ראש העיר צבי גוב ארי לוואלה! NEWS, שבה הוצגו בפניו ההתכתבויות בינו לבין חברי "איגי", אמר: "כן, לזה בדיוק התכוונתי". ראש העיר סירב להגיב לשאלה מדוע ביטל את ההסכמים.

(עדכון ראשון: 11:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully