וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחת טלפון מפתיעה: ראש עיריית רמלה הוקלט מאיים בתביעה על תושבת

6.8.2018 / 15:34

מיכאל וידל התקשר לתושבת העיר וביקש ממנה שלא להפיץ תמונה לצד ח"כ טיבי. "זאת הסתה, את תקבלי מכתב מעורך דין", אמר. וידל זימן בעבר את נציגי הקהילה הערבית לדיון על חוק המואזין ובמסגרת הפגישה צולמה התמונה. "רצח אופי על בסיס 'פייק ניוז'", נמסר ממטהו. האזינו

עריכה: יאיר דניאל

לא כך חשבה תושבת העיר רמלה שתסיים את יומה העמוס. אתמול בשעה 22:00 בלילה, בזמן שהאכילה את בתה התינוקת בת השלושה חודשים, התקשר אליה במפתיע ראש העיר, מיכאל וידל, ודרש ממנה שתמנע מהפצה ופרסום תמונה משותפות שלו עם ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת). "אני מקבל מידע מאנשים שאת מפיצה תמונות של טיבי איתי, זאת הסתה", נשמע וידל אומר בהקלטה שהגיע לידי וואלה! NEWS.

"אני אוציא מכתב מעורך דין. אני מבקש שתמחקי את התמונות ותפסיקי להפיץ אותה, לא הייתה שום פגישה עם טיבי. זאת פעם אחרונה. אם אני מקבל עוד פעם דבר כזה, את תקבלי מכתב מעורך דין", אמר.

התושבת, שהופתעה משיחתו הנזעמת של ראש העיר, כתבה לחבריה: "סליחה על ההפרעה, לפני זמן קצר התקשר אלי ראש העיר בזמן שהאכלתי את התינוקת בת השלושה חודשים שלי ואיים עליי שאם לא אסיר את התמונות שאני שולחת על הפגישה שלו עם אחמד טיבי הוא יתבע אותי".

עוד בוואלה! NEWS:
איראן לקראת החזרת הסנקציות: ארה"ב, ישראל וסעודיה מבודדות
משפחת גולדין תוקפת: "שרים עלומי שם מדברים נגדנו"
הפגנות סטודנטים נגד תאונות דרכים משתקות את בירת בנגלדש

פוסט - עיריית רמלה. מערכת וואלה! NEWS
"הסתה"? הפגישה שמעולם לא קרתה בין ראש עיריית רמלה לבין ח"כ אחמד טיבי/מערכת וואלה! NEWS

התושבת כתבה כי היא "עדיין מזועזעת ודי מפחדת. ממתי אסור להביע דעה במדינה דמוקרטית? מותר לי כתושבת העיר רמלה לשלוח תמונות ולהביע את דעתי על המפגש של וידל עם טיבי, אחרי שהוא בעצמו העלה את התמונה הזאת לעמוד שלו. אני לא מאמינה שאנחנו חיים בעיר שבה ראש עיר מתקשר ומאיים על תושבת בשעה 22:00 בלילה בגלל שהביעה דעה על מפגש שנערך בעיר. מה השלב הבא? להגיע אליי הביתה?".

התמונות שאליהן התייחס וידל, צולמו בימים בהם סערו הרוחות סביב סוגיית חוק המואזין, אז זימן ראש העיר וידל בכירים מהקהילה הערבית בישראל, בהם גם ח"כ טיבי, לשיחה בלשכת ראש העיר בנושא.

העירייה פרסמה הודעה שכללה תמונה משותפת של וידל עם בכיר החברה הערבית. "מנמיכים ומצמצמים את רעשי תפילת המואזין. לאור פניות תושבים על התגברות רעש תפילות המואזין בעיר, יזם ראש העיר פגישה עם ח"כ טיבי וראשי הקהילה הערבית בעיר. ראש העיר העלה בפני ח" כ טיבי את הצורך בהתערבותו בהגעה להבנה מוסכמת בהנמכה וצמצום רעש המואזין בעיקר בשעות הבוקר המוקדמות".

עוד באותו נושא

תל אביבית, חולמת להיות ח"כית: הצעירה שהפכה לפני מחאת הדרוזים

לכתבה המלאה
ראש עיריית רמלה, ואחמד טיבי. מערכת וואלה! NEWS
"לא הייתה שום פגישה עם טיבי". וידל עם בכירים מהקהילה הערבית/מערכת וואלה! NEWS

בהודעה המקורית צוטט וידל ונכתב: "רמלה היא דוגמה לעיר בה חיים בשכנות טובה וקיים דו קיום בין יהודים מוסלמים ונוצרים". בהמשך נכתב כי "ח"כ טיבי וראשי הקהילה הערבית בעיר הודו לראש העירייה שהנושא מטופל בהידברות. השניים דנו בסוגיות נוספות בהם החיים המשותפים בעיר רב תרבותית". לידי התושבים הגיעו תמונות משותפות של וידל עם בכירי הקהילה וסיור שהתקיים בעיר, בו תועד וידל עם אחמד טיבי.

ממטה הבחירות של מיכאל וידל נמסר בתגובה: "בחודשים האחרונים נעשה רצח אופי על בסיס 'פייק ניוז', שמעלה ריח גזעני של ממש למיכאל וידל ולתנועת הליכוד ברמלה. ברמלה יש אוכלוסיה מעורבת שחיה לאורך השנים במרקם עדין של דו קיום. מיכאל וידל ראש העיר הצליח לגייס את משרדי הממשלה לתמיכה מאסיבית בעיר רמלה מאז היבחרו. תמיכה זו, מנווטת לפרויקטים שונים ולכל קבוצות האוכלוסיה. צר לנו שמטעמים פוליטיים, מנסים לפגוע במרקם העדין הקיים פה. לא ניתן לזה יד ויש להוקיע כל תופעה שכזו. סיעת הליכוד תחשוף בקרוב את העומדים מאחרי ה'פייק ניוז' המדובר והמניעים שלהם. לשיחה המדוברת, אין שום משמעות מעבר למשמעות משפטית".

מלשכתו של סגן יו"ר הכנסת אחמד טיבי נמסר כי "אין יותר טבעי מפגישות ח"כ טיבי או כל ח"כ אחר עם ראשי הרשויות לרבות רשויות שבהם מתגורר הציבור שלנו. בעבר נפגש ח"כ טיבי עם ראש העיר הקודם לביא והשנה נפגש יחד עם ח"כ אוסמה סעדי עם ראש העיר וידל בגן חקל לדיון בעניני הציבור לרבות תכנון ובניה ומערכת החינוך ונושאים אחרים וכך עם ראשי העיר בלוד וחיפה . השימוש הציני בפגישות אלה במאבק של מערכת הבחירות ברמלה נודף ממנו ריח גזעני נבזי כלפי תודבי רמלה הערבים ונבחרי הציבור שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully