וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות סטודנטים נגד תאונות דרכים משתקות את בירת בנגלדש

6.8.2018 / 13:57

אחרי שאוטובוס פרטי דרס למוות שני נערים, יצאו עשרות אלפים למחות בבירה דאקה, שבה חיים כ-18 מיליון איש, בדרישה להחמיר את חוקי התנועה. הממשלה, העומדת בפני בחירות, שוקלת לקבוע עונש מוות כדי לשכך את הזעם, אך מפעילה יד קשה נגד המפגינים

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

עשרות אלפי סטודנטים מפגינים בתשעת הימים האחרונים בבירת בנגלדש ומשתקים אותה בשל מותם של שני נערים שנדרסו למוות על ידי אוטובוס. היום (שני) אמר גורם במשרד המשפטים במדינה כי הממשלה תשקול להטיל עונש מוות על עברייני תנועה שיגרמו למוות, במטרה לשכך את המחאה הנרחבת.

הבירה הצפופה, שבה חיים כ-18 מיליון איש, משותקת בשל הפגנות זעם של תלמידים ושל סטודנטים הדורשים לשנות את חוקי התעבורה. זאת בעקבות תאונה שאירעה ב-29 ביולי, כשאוטובוס פרטי דרס קבוצת סטודנטים.

ראשת הממשלה שייח חסינה, שעומדת בפני בחירות בסוף השנה, מאשימה את יריביה בכך שהם מתסיסים את ההמון נגד הממשלה כשהם משתמשים בתאונה הקטלנית כתירוץ. האופוזיציה מכחישה זאת.

הטלת עונש מוות לעברייני תנועה היא נדירה ברחבי העולם, וכיום העונש המקסימלי לעבירות תנועה במדינה בעלת הרוב המוסלמי הוא שלוש שנים בלבד.

עוד ידיעות מהעולם
איראן לקראת החזרת הסנקציות: ארה"ב, ישראל וסעודיה מבודדות
רחפן נפץ וטייס מורד: המתקפות נגד שלטונו של נשיא ונצואלה

הפגנת סטודנטים בעיר דאקה, בירת בנגלדש, בשל תאונות דרכים, 5 באוגוסט 2018. רויטרס
המפגינים בדאקה, אתמול/רויטרס

המשטרה בבנגלדש אמרה כי היא עדיין חוקרת תקרית שאירעה אתמול, כשכמה חמושים תקפו רכב של שגרירת ארצות הברית. חלקם היו רכובים על אופנועים. לא היו נפגעים בתקרית, אך שני כלי רכב ניזוקו. השגרירות האמריקנית אמרה כי היא אינה בעמדה להגיב עד שהחקירה תסתיים.

השגרירות ביקרה אתמול את היד הקשה של המשטרה נגד המפגינים, שלדבריה "איחדו ולכדו את הדמיון של כל המדינה". המשטרה ירתה גז מדמיע כדי לפזר אתמול את ההפגנות ובשבוע שעבר הוכו כמה סטודנטים בניסיון לפזר את המחאה. האופוזיציה טוענת כי אגף הנוער במפלגת השלטון ניסה לתקוף את המפגינים, והמשטרה עצרה את הפעיל החברתי והצלם שידול עלאם.

המשטרה אמרה כי הוא נעצר לצורך תחקור, אך לא פירטה מעבר לכך. ארגון אמנסטי אינטרנשיונל קרא לשחרורו המידי של עלאם ואמר כי הוא נעצר בשל ריאיון שהעניק לרשת אל-ג'זירה על ההפגנות.

יותר מ-4,000 אנשים מתים בכל שנה בתאונות דרכים בבנגלדש, אחד השיעורים הגבוהים ביותר בעולם. חוקי התנועה בקושי נאכפים והסטודנטים מאשימים את רשת האוטובוסים הפרטית בתאונות בעיר הסובלת מפקקי תנועה קשים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנת סטודנטים בעיר דאקה, בירת בנגלדש, בשל תאונות דרכים, 5 באוגוסט 2018. רויטרס
"אנחנו רוצים צדק". מפגין בדאקה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully