וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן לקראת החזרת הסנקציות: ארה"ב, ישראל וסעודיה מבודדות

שר החוץ זריף תקף את טראמפ, נתניהו ויורש העצר בעקבות חידוש העיצומים האמריקניים הצפויים. האיחוד האירופי הצר על המהלך: נפעל להגן על חברות אירופיות שימשיכו בעסקיהן עם טהראן

אתר רשמי

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף אמר היום (שני) כי מנהיגי ארצות הברית, ישראל וערב הסעודית נותרו "מבודדים". זאת, ברקע השבת הסנקציות האמריקניות על איראן בעקבות פרישתה של וושינגטון מהסכם הגרעין.

הממשל האמריקני צפוי לחדש היום חלק מסנקציות שהטיל בעבר על איראן, ששהושעו במסגרת הסכם הגרעין שנחתם יחד עם המעצמות ב-2015. הסנקציות צפויות להקשות עוד יותר על הכלכלה האיראנית, שכבר בימים אלה סובלת ממשבר חריף.

הפרישה האמריקנית הייתה בניגוד לעמדתה של אירופה, החתומה גם היא על ההסכם מ-2015, יחד עם רוסיה וסין. האיחוד מסר היום כי הוא מצר על שובן של הסנקציות והבטיח לפעול להגנה על חברות אירופיות ששמיכות לעשות עסקים עם טהראן.

לקריאה נוספת בנושא
הכלכלה במשבר - והסנקציות חוזרות: איראן מנסה להיחלץ מהקריסה

שר החוץ של איראן, מוחמד זריף, לפני פגישתו עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, משרדי האו"ם בניו יורק באפריל2018. רויטרס
תוקף את ארה"ב, ישראל וסעודיה. זריף/רויטרס

הסנקציות בסבב הנוכחי יתמקדו בתחומי הסחר באיראן, בין השאר במכוניות, זהב ומתכות אחרות המשמשות את התעשייה באיראן. סנקציות חמורות עוד יותר צפויות להיכנס לתוקף בחודש נובמבר, הנוגעות לתחום הבנקאות והאנרגיה, כולל הגבלות על תעשיית הנפט שצפויות לפגוע אנושות במטבע האיראני.

בחודש מאי הודיע טראמפ על פרישה מההסכם, בטענה כי הוא "אינו טוב" וכי הוא אינו מבטיח שאיראן לא תיסוג מתכניתה לייצר נשק גרעיני. הבית הלבן אמר אז כי יש צורך בהסכם חדש שיכלול שינוי משמעותי במדיניות האיראנית, כולל בתמיכתה הצבאית בסוריה וכוחות חמושים אחרים באזור.

מנהיגי אירופה הפצירו בו להישאר בהסכם ולנסות לשפרו, אך לא הצליחו לשכנעו. בהצהרה שנמסרה היום מטעם שרת החוץ של האיחוד, פדריקה מוגריני, של שרי החוץ של בריטניה, צרפת וגרמניה - החתומות על ההסכם - נאמר כי בריסל פועלת כדי לשמור על "ערוצים פיננסיים אפקטיביים" עם איראן. האיחוד הבטיח לספק כיסוי משפטי לחברות בגוש בן 28 המדינות, אחרי שממשל טראמפ סירב להחריג אותן. באיחוד הדגישו עוד כי ימשיכו לנסות ולשמר את ההסכם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ בעצרת באוהיו, ארצות הברית, 4 באוגוסט 2018. רויטרס
פרש מהסכם הגרעין למרות בקשותיה של אירופה. טראמפ, שבת/רויטרס

בינתיים, מצבה של הכלכלה האיראנית מוסיף להידרדר. במהלך סוף השבוע מחו אלפים נגד האבטלה והעוני. סוכנות פארס דיווחה כי כמה מאות מפגינים פגעו בבית ספר דתי סמוך לטהראן, אולם הם דוכאו על ידי כוחות הביטחון במקום. במוקדים אחרים המפגינים הבעירו צמיגים, וצעקו "מוות לדיקטטור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully