וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לאחדות? חמאס מאיים לפרוש מממשלת הפיוס

5.7.2014 / 8:44

כשברקע ההסלמה מול ישראל, הלשכה המדינית מאיימת להשיב את ממשלת הנייה אם לא ישולמו משכורות ל-40 אלף הפקידים. בכיר בארגון: "מי שמצפה שנפסיק הרקטות, שיפנה לחמדאללה"

צילום: צילום: דוברות המועצה האזורית אשכול עריכה: מתן חדד

(אתמול: עשרות רקטות ששוגרו מהרצועה התפוצצו בנגב המערבי)

הלשכה המדינית של חמאס החליטה להחזיר את ממשלתו של איסמעיל הניה לתפקוד ב-15 לחודש הרמדאן, בעוד כשבוע, אם לא ישולמו משכורותיהם של 40 אלף פקידי הארגון. כך דווח היום (שבת) בערוץ הטלוויזיה "אל-אקצא" של חמאס.

אבו מאזן ואסמעיל הנייה בישיבת הממשלה הפלסטינית ב-2007. GettyImages
לקראת פרישה? אבו מאזן ואיסמעיל הנייה/GettyImages

מאז הקמתה של ממשלה ההסכמה הפלסטינית נרשמה מחלוקת בין חמאס לרשות הפלסטינית סביב תשלום משכורותיהם של 40 אלף פקידים מטעם הארגון בעזה. בחמאס דרשו מיו"ר הרשות אבו מאזן ומראש הממשלה הפלסטינית רמי חמדאללה כי ישלמו את המשכורות, אולם אלו סירבו בטענה כי בהסכם האחדות נקבע שוועדה מיוחדת תיבחן את הסוגיה ותבדוק אם יש להמשיך להעסיק את עשרות אלפי הפקידים.

עוד בוואלה! חדשות:
פרשנות: חמאס מריח את הפחד הישראלי ממבצע בעזה
אחרי עשרות הרקטות: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה
המתווך האמריקני לשעבר: תהליך השלום התאדה לחלוטין

זו אינה הפעם הראשונה שחמאס מאיים בפרישה. בשבוע שעבר קרא חבר הפרלמנט הפלסטיני מטעם תנועת חמאס, יחיא מוסא, לשרי ממשלת האחדות המתגוררים בעזה להתפטר מתפקידם. לדברי מוסא, אבו מאזן וחמדאללה אינם מתעניינים כלל בעזה, ומאז הקמת ממשלת האחדות לא עשו דבר לשיפור המצב ברצועה. הוא הוסיף כי מאז הסכם הפיוס הפלסטיני, לפני כחודש, המצב בעזה אף הידרדר, וכי השרים המתגוררים בגדה המערבית כלל אינם מתקשרים עם רצועת עזה, מלבד משרד החינוך והתרבות.

בתוך כך, בכיר בחמאס שלא חשף את שמו אמר הלילה כי "מי שמצפה מחמאס להפסיק את ירי הרקטות בעזה, שיפנה לחמדאללה". אמירה זו מהווה התנערות של חמאס מהלחץ הישראלי והמצרי, שנועד להשיג הפסקת ראש ברצועה. בכיר בחמאס צוטט אתמול ב-BBC באומרו כי "תושג הפסקת אש עם ישראל בתוך שעות", כשלדבריו אנשי המודיעין המצרי תיווכו בין הצדדים. מהצד הישראלי הובהר כי "הכדור במגרש של החמאס, אנחנו הודענו לחמאס ששקט ייענה בשקט. אם לא, הם יחטפו מכה קשה מאוד".

הירי מעזה לדרום נמשך

במקביל, נמשכת ההסלמה בדרום. פצצת מרגמה ששוגרה הבוקר מרצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נזק או נפגעים. בשעות הלילה שוגרו שתי רקטות נוספות לעבר יישובי הדרום, ואחת מהן התפוצצה בשטח פתוח ליד העיר שדרות. לא דווח על נפגעים.

אתמול תקף חיל האוויר שלושה יעדי טרור באזור רפיח. לפי דובר צה"ל, התקיפה באה בעקבות ירי של עשרות רקטות על יישובי הדרום אתמול. "צה"ל ערוך ומוכן להגן על תושבי ישראל מפני כל איום, וימשיך לפעול בנחישות וככל שיידרש עד להשבת השקט", נמסר. במקביל, צה"ל הסיר הבוקר את ההנחיה שניתנה אתמול לתושבי עוטף עזה לפיה עליהם לשהות במרחק של 15 שניות ממרחב מוגן.

פגיעת רקטה ביישוב במועצת אשכול. דוברות המועצה האזורית אשכול, מערכת וואלה! NEWS
רקטה שהתפוצצה אתמול ביישוב באשכול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המועצה האזורית אשכול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully