וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת האחדות בקריסה: חמאס קרא לשריו להתפטר

29.6.2014 / 18:11

חבר פרלמנט מטעם חמאס קרא לשרי ממשלת האחדות המתגוררים ברצועה להתפטר, כמחאה על כך שלטענתו, מאז הסכם הפיוס "המצב בעזה רק הידרדר" ו"אבו מאזן אינו עומד בהסכם"

השבעת ממשלת האחדות הפלסטינית של פתח וחמאס ברמאללה, יוני 2016. רויטרס
"לא עשו דבר לשיפור המצב ברצועה". אבו מאזן וחמדאללה בהשבעת ממשלת האחדות/רויטרס

חבר הפרלמנט הפלסטיני מטעם תנועת חמאס, יחיא מוסא, קרא היום (ראשון) לשרי ממשלת האחדות המתגוררים בעזה להתפטר מתפקידם. לדברי מוסא, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וראש הממשלה, ראמי חמדאללה, אינם מתעניינים כלל בעזה, ומאז הקמת ממשלת האחדות לא עשו דבר לשיפור המצב ברצועה.

מוסא טען כי מאז הסכם הפיוס הפלסטיני, לפני כחודש, המצב בעזה אף הידרדר. הוא הוסיף כי השרים המתגוררים בגדה המערבית כלל אינם מתקשרים עם רצועת עזה, מלבד משרד החינוך והתרבות.

עוד בוואלה! חדשות:
תיעוד: כך חוסלו פעילי הטרור בעזה
עוד רקטה אותרה במפעל שנשרף בשדרות: "אחת למיליון"
ההסלמה בדרום: מרדף אחר תשומת הלב העולמית | פרשנות

פעיל חמאס על גג מבנה הביטחון המסכל הפלסטיני ברצועת עזה. AP
"לממשלה אין תפקיד בעזה". פעיל חמאס על גג מבנה הביטחון המסכל בעזה/AP

"לממשלה אין כלל תפקיד בעזה", אמר. הוא עוד תקף את הרשות על שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל, והאשים את אבו מאזן כי אינו עומד בהסכם הפיוס. לטענתו, "אבו מאזן אינו מעוניין בכינוס הפרלמנט".

בתחילת החודש, פחות משבוע לאחר השבעתו של חמדאללה לראשות ממשלת האחדות, הוא אמר כי הממשלה תפעל לשיקום רצועת עזה. חמדאללה אמר את הדברים במסיבת העיתונאים הראשונה מאז מונה לתפקיד, והוסיף כי בראש סדר העדיפויות של הממשלה נמצא שיקום הנזק שנגרם בשני המבצעים הישראליים בעזה בשנים 2008 ו-2012.

בתוך כך, 40 אלף פקידי ממשלת חמאס עדיין לא קיבלו משכורות מתחילת החודש. זאת לאחר שמאז חודש נובמבר, קיבלו רובם רק מחצית מהמשכורת המגיעה להם.

מוסא אבו מרזוק, חבר הלשכה המדינית של חמאס, הביע גם הוא את חששו מפני האפשרות שהתנועה תיאלץ לשוב ו"לאחוז במושכות" ברצועה על מנת לשמור על ביטחון התושבים. בהודעה שפרסם בדף הפייסבוק שלו, כתב אבו מרזוק: "עזה לעולם לא תהיה בחלל ריק, אך כעת היא אינה נמצאת תחת אחריות הממשלה הקודמת, ולא תחת אחריות ממשלת הפיוס".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"מי אחראי על פתיחת מעבר רפיח? מי אחראי על סיום המצור? ומי אחראי על אספקת החשמל לתושבי הרצועה?", תהה אבו מרזוק, והדגיש כי "הרשות ברמאללה מטילה מצור על עזה לפני שגורמים אחרים מטילים עליה מצור. כעת, כאשר הסתיים הפיוס, מדוע ישנו מצור?". אבו מרזוק הביע ביקורת על כך שיו"ר הרשות טרם ביקר בעזה, וטען: "מחירה של האחדות העממית זול מבחינת הרשות. האם זה אומר כי הם קרעו את הסכם הפיוס?".

לפני כשבועיים, אמר בכיר ברשות הפלסטינית בשיחה עם וואלה! חדשות כי אם יתברר שחמאס עומד מאחורי חטיפת שלושת הנערים הישראלים, הרי שהסכם הפיוס הופר, ויישקל מחדש על ידי הרשות.

לדברי הבכיר, במהלך הדיון בין שתי התנועות על הסכם הפיוס, "הייתה הסכמה על כך שהפלסטינים מבקשים להקים מדינה פלסטינית בגבולות 1967 וכן שחמאס יימנע מפיגועים". לדבריו, "שוב ושוב הדגשנו את הנושא הזה בפניהם והם הסכימו לכך שלא תהיה שפיכות דמים. דנו איתם בפרטי פרטים על כך שהפלסטינים מתמקדים ב'התנגדות עממית' בלבד ולא בהתנגדות מזוינת. אם יתברר כעת שחמאס אחראי לחטיפה והפר את ההסכם, זו חציית קו אדום מבחינתנו ולא נוכל להמשיך בפיוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully