וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ברשות: אם החוטפים מחמאס - הסכם הפיוס תם

17.6.2014 / 0:03

בכיר פלסטיני אמר בשיחה עם וואלה! חדשות: "הייתה הסכמה שחמאס יימנע מפיגועים. אם יתברר שחמאס אחראי לחטיפה והפר את ההסכם, זו חציית קו אדום ולא נוכל להמשיך בפיוס"

צילום: זוהר גואטה, קובי אליהו, ניב אהרונסון, דו"צ, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

סיום הפיוס בין פתח וחמאס? אחד מבכירי הרשות הפלסטינית אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי אם יתברר שחמאס עומד מאחורי פיגוע החטיפה, הרי שהסכם הפיוס בין שתי התנועות הופר ויישקל מחדש על ידי הרשות. הבכיר הדגיש כי ההסכם יחדל מלהתקיים בפועל.

לדבריו, במהלך הדיון בין שתי התנועות על הסכם הפיוס, סוכמו כמה נושאים מלבד עצם הקמת ממשלת ההסכמה וקיום בחירות תוך שישה חודשים. "הייתה הסכמה על כך שהפלסטינים מבקשים להקים מדינה פלסטינית בגבולות 1967 וכן שחמאס יימנע מפיגועים", אמר. "שוב ושוב הדגשנו את הנושא הזה בפניהם והם הסכימו לכך שלא תהיה שפיכות דמים. דנו איתם בפרטי פרטים על כך שהפלסטינים מתמקדים ב'התנגדות עממית' בלבד ולא בהתנגדות מזוינת. אם יתברר כעת שחמאס אחראי לחטיפה והפר את ההסכם, זו חציית קו אדום מבחינתנו ולא נוכל להמשיך בפיוס".

חטיפת הנערים - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
נתניהו: "מבצע מורכב - להיערך לזה שייקח זמן"
עד מתי חברון תמשיך להתייחס לחוטפים כגיבורים?
אחד המבוקשים בחטיפה הודיע: "איעדר כמה ימים"

אבו מאזן ואסמעיל הנייה בישיבת הממשלה הפלסטינית ב-2007. GettyImages
דנו איתם בפרטי פרטים על כך שמתמקדים ב"התנגדות עממית" בלבד. אבו מאזן והנייה לאחר הפיוס/GettyImages

הבכיר אמר כי השיחה שהייתה אתמול בין נתניהו ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הייתה חיובית. אבו מאזן אמר כי הוא מגנה את החטיפה והתחייב לסייע במישור הביטחוני. ההערכה הרווחת במודיעין הפלסטיני, לדברי הבכיר, היא שחמאס או קבוצה בתוך חמאס אחראית לחטיפה. "עלינו להמתין כעת לפני הגעה למסקנות ולהבין מי באמת חטף את השלושה. אבל מבחינתנו דם זה דם ואסור שתהיה שפיכות דמים. מי שעשה את המעשה הזה ביקש לפגוע באחדות הפלסטינית ולייצר כאוס - ואנו לא מוכנים לכך", ציין.

בימים האחרונים, בכירים פלסטינים נשמעו אומרים דברים דומים בשיחות סגורות והעבירו גם מסרים ברוח זו לצד הישראלי. אחד מאותם בכירים אף הדגיש כי לאחר שתסתיים פרשת החטיפה, בכוונת הרשות לפעול בכוח נגד תשתיות חמאס בגדה, אם אכן הארגון אחראי לחטיפה.

(עדכון ראשון: 18:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully