וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "מבצע מורכב - להיערך לזה שייקח זמן"

16.6.2014 / 18:40

ראש הממשלה כינס דיון מיוחד בפיקוד מרכז בהשתתפות צמרת צה"ל והשב"כ. "מדובר באירוע חמור שיהיו לו השלכות", אמר. יעלון: "נשים ידינו על החוטפים והחטופים, אך דרושה סבלנות"

צילום: זוהר גואטה, קובי אליהו, ניב אהרונסון, דו"צ, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

היום הרביעי למבצע "שובו אחים": ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים הערב (שני) הערכת מצב בפיקוד מרכז שבצפון ירושלים בעקבות חטיפת שלושת הנערים, בהשתתפות צמרת צה"ל והשב"כ.

"אנחנו נמצאים בעיצומו של מבצע מורכב, וצריך להיות ערוכים לאפשרות שזה ייקח זמן", אמר נתניהו בהצהרה שמסר בפתיחת הדיון. "מדובר באירוע חמור ויהיו לו השלכות חמורות, אולם אנחנו פועלים באופן שקול, אחראי ונחוש".

לדברי נתניהו, פרט למאמץ להשבת שלושת הנערים, ישראל פועלת ביתר שאת נגד חמאס, וכחלק מכך עצרה יותר מ-100 מאנשי הארגון. "בימים האחרונים אנחנו רואים ניסיון לפתוח זירה נוספת בעזה", אמר נתניהו בהתייחסו לירי הרקטות על הדרום אתמול בלילה. "הגבנו לירי בעוצמה, ובמקרה הצורך נגיב בעוצמה רבה יותר. מי שינסה לפגוע במדינת ישראל - ייפגע".

אחריו דיבר שר הביטחון משה יעלון שאמר כי המאמץ המשותף של זרועות הביטחון יביא בסופו של דבר "לזה שנניח את היד על החוטפים, ושנגיע לחטופים". לדבריו, "זה מחייב לאורח רוח ולסבלנות". עוד אמר יעלון: "אנחנו משקיעים את כל היכולות שיש בידינו, ואין לי ספק שנגיע לכך. במקביל אנחנו עושים מאמץ לכך שהחמאס ישלם מחיר כבד, ושכל ניסיון ברצועת עזה להרים ראש ייענה בתגובה תקיפה כפי שהגבנו הלילה ואף יותר".

ישיבת קבינט נוספת - מחר

אחר הצהריים ננעלה הישיבה המיוחדת של הקבינט המדיני-ביטחוני בצל האירוע - אולם לא התקבלו בה החלטות מיוחדות. ישיבת קבינט נוספת תיערך גם מחר. עד כה, קרוב ל-100 שעות מאז החטיפה לא התקבלה כל הודעה מהחוטפים, אנשי החמאס - מה שמגביר את החשש לחיי הנערים - גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח.

בכל הימים מאז היוודע החטיפה פועלים כאמור צה"ל והשב"כ בכוחות מתוגברים בכל רחבי יהודה ושומרון, עם דגש על העיר חברון - וזאת במטרה להצר את צעדי החוטפים, שייתכן ועדיין נמצאים בגדה. בשעות הערב עצר הצבא שני פלסטינים בצומת גוש עציון, לא רחוק מהמקום בו אירעה החטיפה ביום חמישי בלילה. השניים נעצרו בתום סריקה יסודית שנערכה ברכבם. לא ברור אם מדובר במעצר הקשור לחקירה, אולם הוא התבצע בהוראת השב"כ.

חטיפת הנערים - כותרות נוספות
קרי גינה את החטיפה: ”חמאס אחראי למעשה הבזוי”
”שובו אחים”: 150 פלסטינים נעצרו מתחילת המבצע
במהלך המעצרים: שני פלסטינים נהרגו מאש צה”ל בגדה

מוקדם יותר השתתפו נשיא המדינה שמעון פרס, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ בטקס הענקת תעודות הוקרה לאנשי המילואים – במהלכו התייחסו לפרשה החמורה. "זו העת לשלוח מכאן חיבוק חם ואוהב ולחזק את משפחות החטופים", אמר יעלון. הרמטכ"ל גנץ אמר כי צה"ל פועל להגיע לפיתרון הפרשה וכי הצבא ישקיע את כל הזמן, העוצמה והנחישות הנדרשת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מוקדם יותר ביקר הנשיא הנבחר, ח"כ רובי ריבלין בישיבת "מקור חיים", שבהתנחלות כפר עציון, עליה נמנים שניים מהחטופים, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל.

"לא כך דמיינתי את ביקורי הראשון עם בחירתי", אמר. "היום אני בא לכאן לחבק, ולהתפלל יחד אתכם על הבנים שלנו, החברים שלכם". לדבריו, "הנערים מצאו עצמם חיילים על מלחמת הקיום שלנו טרם זמנם. אנחנו עדיין נלחמים את מלחמת קיומנו, ונוכל לה". ריבלין הוסיף: "אנחנו מתפללים יחד עם כל בית ישראל שישובו בשלום לביתם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח מוקדם יותר היום עם יו"ר הרשות אבו מאזן בטלפון, אחרי שהאחרון גינה את החטיפה. "אני מצפה ממך לסייע בהשבת הנערים החטופים ובלכידת החוטפים", אמר נתניהו בשיחה.

"החוטפים מחמאס יצאו משטח בשליטת הרשות וחזרו לשטח בשליטת הרשות. מקרה זה חושף את אופיו של הטרור שאנחנו נלחמים בו. טרוריסטים חוטפים ילדים ישראלים חפים מפשע, ואילו אנחנו עוסקים בבתי החולים שלנו בהצלת ילדים פלסטינים חולים". הוא הוסיף: "צריך להבין את ההשלכות של השותפות עם חמאס - זה רע לישראל, רע לפלסטינים, וזה רע לאזור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנערים החטופים: גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully