וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שובו אחים": 150 פלסטינים נעצרו מתחילת המבצע

16.6.2014 / 9:30

במהלך הלילה נעצרו 40 חשודים נוספים, ובהם בכיר חמאס המכהן כיו"ר הפרלמנט הפלסטיני, כחלק מפעילות צה"ל לאיתור חוטפי הנערים ביהודה ושומרון. שני פלסטינים נהרגו בחילופי אש

צילום: עומר מירון, יוסי ציפקיס, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

מבצע "שובו אחים": 40 פלסטינים נעצרו הלילה (שני) ברחבי יהודה ושומרון במהלך פעילות צה"ל לאיתור חוטפי שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח. כל העצורים בפשיטות הלילה הם אנשי חמאס, ועד כה מתחילת המבצע נעצרו 150 פלסטינים בגדה.

באחת הפשיטות בחברון נעצר גם בכיר חמאס עזיז דוויק, המכהן כיו"ר הפרלמנט הפלסטיני. קצין בכיר בצה"ל סיפר לוואלה! חדשות כי לא נרשמו עימותים חריגים, אולם ברמאללה ובג'נין התפתחו עימותים שבהם נהרגו שני פלסטינים מאש צה"ל.

הרמטכ"ל בני גנץ התייחס אתמול למאמצים הביטחוניים ואמר בתום הערכת מצב כי "אני סבור שעד כה נעשתה עבודה טובה מאוד על ידי כל המעורבים בנעשה". לדבריו, "יש לנו מטרה אחת - למצוא את שלושת הבנים ולהביא אותם הביתה, לפגוע בצורה קשה בחמאס ולהמשיך קדימה. זה מה שאנחנו הולכים לעשות. אנחנו בדרך למערכה משמעותית. ניפגש שוב בימים הקרובים".

חטיפת הנערים - כל הכותרות:
התפילה שנכתבה לחטופי אנטבה הועברה למשפחת יפרח
קרי גינה את החטיפה: "חמאס אחראי למעשה הבזוי"
אמו של גיל-עד: "בני חזק, עם ישראל נותן לנו כוח"

חיילי צה"ל בפעילות מבצעית בחברון. 15 ביוני 2014. רויטרס
גם הלילה: מבצע מעצרים בגדה/רויטרס

כוחות צה"ל כיתרו אמש בית בשכונת עין דיר בחה שבחברון, השייך למשפחה המזוהה עם ארגון חמאס, והפציצו אותו. רשת "אל-אקצא" של חמאס דיווחה כי הכוחות כרזו במגפון לאנשים בבית לצאת ולהסגיר את עצמם. לפי דיווחים נוספים, נעצרו שני פעילים של הארגון. עוד דווח כי ישנם נפגעים בצד הפלסטיני.

הקצין הבכיר התייחס גם למצב בדרום, והעריך כי לירי הרקטות אמש מרצועת עזה אחראים אנשי הג'יהאד האיסלמי ולא חמאס. "דאגנו למעטפת הגנה נוספת, כי יכול להיות שהאירוע הזה ישפיע עד עזה", ציין הקצין. לדבריו, כבר לפני יומיים "התקבלה החלטה לעבות את מערך ההגנה בדרום, ולכן נפרשה סוללת כיפת ברזל באזור אשדוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עזיז אל דוויק, יו"ר הפרלמנט הפלסטיני שנעצר במהלך פעילות צה"ל ביהודה ושומרון. מתוך האתר אל רסאלה, צילום מסך
יו"ר הפרלמנט שנעצר, עזיז דוויק/צילום מסך, מתוך האתר אל רסאלה

סוללת כיפה ברזל יירטה שתי רקטות שנורו אמש לעבר אשקלון, ושעות לאחר מכן תקף חיל האוויר בתגובה חמישה יעדים לכל אורך רצועת עזה. בהודעה שמסר דובר צה"ל נכתב כי שניים מהיעדים הם "מוקדי פעילות טרור" - האחד בצפון הרצועה והשני במרכזה. שלושת היעדים האחרים הם "אתרי ייצור ואחסון אמצעי לחימה" בצפון הרצועה.

בהודעה נמסר כי התקיפות בוצעו בעקבות ירי הרקטות לעבר שטח מדינת ישראל. "זוהו פגיעות מדויקות במטרות", נכתב. "צה"ל לא יסבול ניסיונות פגיעה באזרחים, ויפעל נגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 6:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully