וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפילה שנכתבה לחטופי אנטבה הועברה למשפחת יפרח

16.6.2014 / 2:30

38 שנה אחרי שהוחזר ב"מבצע יונתן", ביקר שי גרוס את הורי הנער שנחטף בגוש עציון, והעניק להם את התפילה שכתב הרב גורן למען שלום השבויים מאוגנדה. "מתפלל לסוף טוב"

צלמים זמניים מורשים

(צפו באיל יפרח מנגן ושר לעיני קהל נרגש)

בסמיכות מצמררת ליום השנה לחטיפת המטוס לאנטבה, ביקר אתמול (ראשון) אחד מהחטופים שהוחזרו ב"מבצע יונתן" בבית משפחתו של אחד משלושת הנערים החטופים בגדה, איל יפרח בן ה-19. שי גרוס, שהיה ילד בן שש כשנחטף ב-27 ביוני 1976, העביר למשפחה באופן אישי את התפילה שכתב בכתב ידו הרב שלמה גורן למען שלומם ושחרורם של חטופי אנטבה, לפני כמעט 40 שנה. "אני מקווה שהקדוש ברוך הוא ישמע את התפילה וייתן להם חיים חדשים כמו שהוא נתן לנו", אמר בקול חנוק.

הרב שלמה גורן זכור בעיקר כמי שתקי בשופר בכותל המערבי, שעות אחדות לאחר כיבוש מזרח ירושלים על ידי חטיבת הצנחנים במלחמת ששת הימים. בעת חטיפת המטוס לאנטבה ביוני 1976 על ידי מחבלי החזית העממית לשחרור פלסטין שימש גורן כרב הראשי לישראל. "הרב העביר את התפילה שהוא כתב בכתב ידו לאחי עדי, מאחר שהוא כבר היה בגיל בר מצווה", סיפר גרוס לוואלה! חדשות.

תפילה שכתב הרב גורן לחטופי אנטבה והועברה למשפחתו של איל יפרח על ידי שי גרוס, מחטופי אנטבה. עדי חשמונאי, מערכת וואלה!
התפילה שחיבר הרב גורן עבור חטופי אנטבה, בכתב ידו/מערכת וואלה!, עדי חשמונאי

"הוא אמר לו לקרוא את התפילה בשבת חוקת, לפני שמוציאים את ספר התורה מארון הקודש בבית הכנסת. בזמן שאחי קרא את התפילה, סבתי שהייתה ניצולת שואה, רצה לארון הקודש וצעקה "אלוהים, אלוהים, אל תיקח לי את מה שנשאר לי".

חטיפת הנערים - סיקור מיוחד:
קרב יריות סביב בית בחברון; "שני פעילי חמאס נעצרו"
קרי גינה את החטיפה: "חמאס אחראי למעשה הבזוי"
הותר לפרסום: אחד הנערים התקשר למשטרה ולחש - "חטפו אותי"

את הנייר, שהיום כבר מצהיב ומתפורר, שמר גרוס מאז אותה שנה בארכיון הפרטי שלו. על פי כתב היד הלא ברור והמחיקות שנותרו על המסמך ההיסטורי, ניכר כי הרב גורן רצה להוציא את התפילה מתחת לידיו במהירות האפשרית, מתוך אמונה כי זו תשמור על שלום החטופים ותביא לשחרורם.

"לאבותינו אברהם יצחק ויעקב, משה , אהרון, דוד ושלמה. הוא יענה וישמע ויאזין לכל זעקותינו, תחינתנו ותפילתנו", נכתב בתפילה שחיבר הרב למען חזרתם של חטופי אנטבה בשלום. "ויברך וישמור ויציל את אחינו ואחיותינו היקרים, הנמצאים בצרה בשביה ובמצוקה ונתונים בסכנת הרג ולמיתה בידי מרצחי חרש וזדון. הקדוש ברוך הוא ימלא רחמים עליהם להצילם מידי מבקשי נפשם לקיימם ולחזקם ולהחיותם ותקוותם, ויוציא ויושיעם לשוב במהרה לביתם ולארצם בריאים ושלמים לחיים ולשלום וליקיריהם".

בראש הדף כתב הרב גורן את הכותרת: "'מי שיענה' - תפילה מיוחדת לשלום חטופי אוגנדה לאמרה בשבת פרשת חוקת". אתמול אמר גרוס: "עכשיו אנחנו נחליף את המילים 'לשלום חטופי אוגנדה', במילים 'לשלום איל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שעאר'.

איל יפרח, יוני 2014. שלומי גבאי
"אני לא מפסיק לחשוב על המשפחות". איל יפרח/שלומי גבאי

"מאז היוודע דבר החטיפה כל החרדות והתחושות חזרו אלי", אמר. "אני בעצמי אב לארבעה ילדים היום, אחד מהם בן 16. אני לא מפסיק לחשוב על המשפחות ומתפלל שיהיה סוף טוב לסיפור הזה ושהבנים ישובו בריאים ושלמים לביתם".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully