וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נגד הפסקת האש: "שקט ייענה בשקט? לא מקובל"

שר החוץ התייחס לדיווחים על ההסכמה המתגבשת עם חמאס, ותקף: "זו גישה חמורה. אין סיבה שראשי חמאס יתהלכו חיים אחרי ששיבחו את החוטפים". 22 מיגוניות הוצבו בשדרות

צילום: שי מכלוף עריכה: מתן חדד

שר החוץ אביגדור ליברמן הגיע בצהריים (שישי) לשדרות ומתח ביקורת חריפה על הסכם הפסקת האש המתגבש: "שקט שייענה בשקט זאת גישה חמורה. בזמן שאנחנו מדברים על הפסקת אש - החמאס מייצר עוד טילים, אני לא מקבל את הגישה הזאת. צריך להשמיד את המפעלים שמייצגים רקטות". שר החוץ הוסיף כי "ראשי החמאס צריכים להבין שהם מטרה לגיטימית, ראשי ארגוני הטרור ששיבחו את חטופי הנערים ודיברו על כך בפומבי - אין שום סיבה שימשיכו להתהלך חיים, ולא משנה אם הם יושבים ברצועת עזה או בקטאר. צריך להעביר מסר חד וברור ובוטה לקטאר, שדרכה חמאס מעביר כסף לפעילים שלו".

אביגדור ליברמן בכניסה לישיבת הממשלה. יוני 2014. מרק ישראל סלם, לשכת העיתונות הממשלתית
"שקט ייענה בשקט? לא מקובל". ליברמן/לשכת העיתונות הממשלתית, מרק ישראל סלם

מוקדם יותר מסר גורם בחמאס לרשת BBC כי "הפסקת אש עם ישראל תחל בתוך שעות", כשלדבריו אנשי המודיעין המצרי תיווכו בין הצדדים. דובר חמאס אישר את המגעים בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצבת המיגוניות בשדרות, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצבת המיגוניות בשדרות, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצד הישראלי הובהר כי "הכדור במגרש של החמאס. אנחנו הודענו לחמאס ששקט ייענה בשקט, ושאם לא יהיה שקט הם יחטפו מכה קשה מאוד", אמר גורם ביטחוני בכיר. לדבריו, "המסר ברור מאוד והוא הועבר בצורה ברורה מאוד. אם הם קיבלו על עצמם הפסקת אש חד צדדית ויהיה שקט - אדרבא".

22 מיגוניות הוצבו באזור התעשייה בשדרות

מקורות פלסטיניים ומצריים מסרו לוואלה! חדשות כי ישנה נכונות של שני הצדדים להפסיק את האש אולם לא נקבעה שעה מסוימת שבה תתחיל הפסקת האש. לדבריהם, ההבנה שאליה הגיעו אנשי המודיעין המצרי עם גורמים ישראליים ובכירים בחמאס, היא כאמור ש"שקט ייענה בשקט". "אף אחד מהצדדים אינו מעוניין בהסלמה", אמרו. עוד נמסר, כי את המסרים העבירו המצרים לסגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק, היושב בקהיר.

בשל המשך הירי לעבר יישובי הדרום, פיקוד העורף הציב ביממה האחרונה 22 מיגוניות באזור התעשייה של העיר שדרות, בהתאם להערכת מצב ולהעלאת רמת הביטחון והמיגון של האזרחים. במערכת הביטחון ישנה דריכות לאור המשך הירי מרצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully