וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה בארה"ב: "חקירת השוטר הרוצח הסתיימה"

על פי ההערכות, הגופה שנמצאה בבקתה שייכת לשוטר הרוצח, אך תוצאות בדיקת השרידים טרם התקבלו. בארה"ב נפוצו תיאוריות קונספירציה בשל ידיעה לפיה ארנקו נמצא בבקתה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו במצוד אחר השוטר הרוצח, השבוע)

יותר מיומיים חלפו מאז שהשוטרים בקליפורניה הגיעו לבקתה בה התבצר ככל הנראה מי שכונה השוטר הרוצח, והערפל סביב הפרשה עדיין לא התפזר. עדיין לא הגיעו תוצאות בדיקות המעבדה לזיהוי פלילי שאמורות להכריע האם שרידי גופת אדם שנמצאו בבקתה באגם "ביג בר" הם שרידי גופתו של כריסטופר דורנר, החשוד שרצח ארבעה בני אדם במסגרת מסע נקמה לאחר פיטוריו מהמשטרה. עם זאת, השריף של מחוז סן ברנרדו במשטרת קליפורניה אמר היום (חמישי) כי הפרשה הסתיימה וכל ההערכות הן שמדובר בדורנר. "אנו מאמינים שהחקירה נגמרה בשלב זה", אמר השריף, ג'ון מקוהן.

בכמה כלי תקשורת בארה"ב דווח היום כי ארנקו של דורנר נמצא בבקתה השרופה, ידיעה שעוררה תיאוריות קונספירציה ברשת האינטרנט לפיהן גורמים במשטרה "מפזרים שקרים" בפרשה. כמה כותבי בלוגים טענו כי לא ייתכן שהבקתה כולה, ושרידי הגופה בתוכה, נשרפה ואילו הארנק, ותעודת הזהות שבו, נשארו שלמים. כותבת טור באתר "אינפו וורס" המעלה לעתים קרובות תיאוריות מסוג זה, מליסה מלטון, ציינה כי בעיתונים "אל.איי טיימס" ו"יו.טי סן דייגו", כבר כתבה במהלך המצוד אחר דורנר כי ארנקו נמצא סמוך לגבול עם מקסיקו. "כמה ארנקים חסיני אש הוא נשא עמו?", שאלה מלטון באירוניה.

המשטרה הדפה גם האשמות לפיהן היא הציתה את הבקתה בכוונה. זאת עקב סרטונים שהועלו לרשת משידורים חיים ברשתות המקומיות, בהן נשמעים לכאורה השוטרים אומרים במהלך המצוד "העלו אותה באש". מקוהן הודה כי השוטרים גרמו לשריפה בבקתה כאשר ריססו אותה בגז מדמיע, אך לדבריו הם לא עשו זאת בכוונה.

בני הערובה שהוחזקו בידי השוטר לשעבר: "חשבנו שזה הסוף"

במקביל, לכלי התקשורת האמריקנים התראיינו זוג מקליפורניה, אשר הוחזקו כבני ערובה בידי דורנר במהלך המצוד אחריו, בדירתם באזור "ביג בר". "חשבתי שזה הסוף שלנו", אמרה קארן ריינולדס, בת 56, שהוחזקה במקום כשהיא ובעלה ג'ים, בן 66, כפותים. לדבריהם, הם נכנסו לביתם ומצאו להפתעתם את החשוד הנמלט. הוא הפנה לעברם אקדח ואז קשר אותם בחדר השינה. "הוא ניסה להרגיע אותנו ואמר לעתים קרובות שלא יהרוג אותנו", סיפר ג'ים ריינולדס. קארן ריינולדס סיפרה כי דורנר המשיך מדירתם, שם הוחזקו במשך כרבע שעה אל החנייה וגנב את מכוניתם של בני הזוג. אז הצליחו השניים להשתחרר והתקשרו למשטרה, בקריאה שהובילה אל דורנר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מצוד אחר השוטר-רוצח: התבצר עם בני ערובה. רויטרס
הבקתה בה נמצאו שרידי הגופה, שכעת נבדק אם הם שרידיו של דורנר/רויטרס

המצוד אחר דורנר נמשך כשבוע והתמקד באזור אגם "ביג בר", שהוא אתר סקי פופולרי בהרי סן ברנרדינו, כ-130 קילומטרים מלוס אנג'לס, שם אותר הג'יפ השרוף שלו לפני כשבוע. במהלך חילופי האש שפרצו לאחר שאותרה הבקתה בה הסתתר, נהרג שוטר ושוטר נוסף נפצע. לדברי הרשויות, דורנר אומן בהישרדות בזמן שירותו הצבאי לפני שהתגייס למשטרה, ומאות סוכנים פדרליים הוצבו גם באזור הגבול עם מקסיקו כדי למנוע ממנו להימלט מהמדינה.

במסגרת המצוד, שוטרים ירו בשוגג לעבר מכונית שחשבו שדורנר יושב בה, ופצעו קל שני בני אדם שישבו בה. משטרת לוס אנג'לס הוצפה בפניות מהציבור, בשל בקשות לסיוע באיתור של דורנר. המשטרה והעירייה הציעו פרס בגובה מיליון דולרים למי שיעביר מידע ממשי שיסייע בלכידתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully