וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מצוד אחר שוטר-רוצח שנמלט להרי קליפורניה

10.2.2013 / 12:00

כריסטופר דורנר, בן 33, פוטר מהמשטרה בטענה ששיקר כשהתלונן על ממוניו, וכעת הוא חשוד שיצא למסע נקמה קטלני. הוא הוכשר בהישרדות בשירותו הצבאי, וכנראה חמוש בנשק רב

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משטרת לוס אנג'לס מנהלת מצוד זה ארבעה ימים אחרי שוטר לשעבר, החשוד בביצוע שלושה מעשי רצח באזור העיר. במסגרת החקירה, נפתח מחדש תיק הפיטורים של החשוד, כריסטופר דורנר, בן 33, ששוחרר מתפקידו וייתכן שהוא מצוי כעת בהרים הגובלים עם מקסיקו. מפקד משטרת לוס אנג'לס קרא לדורנר להסגיר את עצמו, כדי ש"יוכל לספר את גרסתו" להשתלשלות האירועים שהובילו לפיטוריו. הוא פוטר אחרי שהתגלה כי שיקר כשטען שאמר ששוטרת שהייתה ממונה עליו נקטה אלימות מוגזמת כלפי עציר חולה.

אחד משלושת האנשים שדורנר חשוד ברציחתם היא בתו בת ה-28 של קצין לשעבר, שייצג אותו כעורך-דין בדיון המשמעתי שהוביל לפיטוריו. הוא גם חשוד ברציחתם של שוטר וגבר נוסף. בתחילת השבוע פרסם דורנר בפייסבוק מכתב ארוך, בו הכריז מלחמה על רשויות החוק והתלונן על פיטוריו משנת 2008. מפקד משטרת לוס אנג'לס, צ'רלי בק, הבהיר כי הבדיקה המחודשת לפיטוריו של דורנר לא נועדה "לרצות רוצח", אלא כדי "להבטיח לציבור שהמשטרה שקופה בכל פעילותיה".

מצוד אחרי כריסטופר דורנר, שוטר שהפך לרוצח. לוס אנג'לס, ינואר 2013. כריסטופר דורנר
לוס אנג'לס, רויטרס
תמונה של דורנר שצולמה ממצלמת אבטחה. המשטרה מנסה למנוע ממנו לברוח למקסיקו/רויטרס, כריסטופר דורנר לוס אנג'לס

המשטרה הציבה אבטחה סביב יותר מ-50 שוטרים, ששמותיהם הוזכרו במכתבו של דורנר. במסגרת צעדי האבטחה המוגברים והמצוד אחר השוטר הנמלט, עובתה השמירה סביב כמה בתי ספר ששמם הוזכר במניפסט שפרסם דורנר, וגם סביב טקס הגראמי, שייערך בלוס אנג'לס היום (ראשון) בלילה. החוקרים מאמינים שדורנר חמוש בכמה כלי נשק. במכתבו, טען דורנר כי הוא אף חמוש במשגר טילים מתוצרת רוסית, אך לא ברור אם יש אמת בטענה הזו.

המצוד אחר דורנר מתמקד באזור אגם "הדב הגדול", אתר סקי פופולרי בהרי סן ברנרדינו, כ-130 קילומטרים מלוס אנג'לס, שם אותר הג'יפ השרוף שלו ביום חמישי. לדברי הרשויות, דורנר אומן בהישרדות בזמן שירותו הצבאי לפני שהתגייס למשטרה, ומאות סוכנים פדרליים הוצבו גם באזור הגבול עם מקסיקו כדי למנוע ממנו להימלט מהמדינה. במסגרת המצוד, שוטרים ירו בשוגג לעבר מכונית שחשבו שדורנר יושב בה, ופצעו קל שני בני אדם שישבו בה.

לקריאה נוספת
עם מצלמה חשאית ובונקר מדומה: כך הסתיים החילוץ באלבמה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מצוד אחרי כריסטופר דורנר, שוטר שהפך לרוצח. לוס אנג'לס, ינואר 2013. כריסטופר דורנר
לוס אנג'לס, רויטרס
עיקר החיפושים מתמקדים בהרי סן ברנרדינו, מחשש שדורנר יימלט למקסיקו/רויטרס, כריסטופר דורנר לוס אנג'לס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully