וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדגם ראשון: אובמה מוביל ב-59% בקרב מי שכבר הצביעו

ב-40 מדינות בארה"ב הקלפיות כבר פתוחות. שלושה שבועות לפני הבחירות, מדגם של רויטרס ומכון איפסוס גילה שלמרות סקרי דעת הקהל, המצב בשטח נוטה בבירור לטובת הנשיא המכהן

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נמצא בקרב צמוד ביותר בסקרי דעת הקהל עם המועמד הרפובליקני, מיט רומני, אך בתחום אחד, מסתמן שלנשיא המכהן יש יתרון מובהק: קולות המצביעים. כך, לפחות, עולה ממדגם מקיף ועדכני של מכון איפסוס, שסקר את קולותיהם של האמריקנים שכבר הצביעו בקלפיות.

המדגם המקוון נערך ברציפות זה שלושה שבועות בקרב 6,704 בני אדם, ושקלול חדש שלו התפרסם הבוקר (ראשון). הממצאים מעלים כי הנשיא אובמה מוביל בבירור על פני רומני עם 59% מקולות המצביעים שכבר הצביעו, ואילו המועמד הרפובליקני מקבל 31% בלבד מהקולות. יצוין כי מדובר באחוז דגימה מזערי מכלל הקולות, אך כזה בעל אמינות גבוהה, שמדגים את חשיבות ההצבעה המוקדמת לנשיא אובמה.

בחירות בארה"ב 2012 - סיקור מלא בוואלה! חדשות

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בפיירפקס, וירג'יניה. 5 אוקטובר 2012. AP
הנשיא אובמה בכנס בחירות בווירג'יניה, לפני שבוע/AP

לפי המדגם, המתפרסם כשלושה שבועות לפני יום הבחירות, שיתקיימו ב-6 בנובמבר לצד הבחירות לקונגרס, 7 אחוזים מהאמריקנים כבר הצביעו בקלפי, בכמעט 40 מדינות ברחבי ארה"ב שמאפשרות לעשות זאת - בין אם בקלפיות או בדואר האלקטרוני. המדגם, שנערך באינטרנט, הוא סממן נוסף לכך שמערכת הבחירות השנה תלויה במיוחד בהצבעה המוקדמת, אפילו עוד יותר ממערכת הבחירות הקודמת. ב-2008, כשליש מהאמריקנים הצביעו לפני יום הבחירות. פרשנים רבים מאמינים שזו הסיבה העיקרית שסייעה לאובמה לגרוף את הניצחון במדינות המפתח.

המתנדבים בשני המחנות מעודדים את המצביעים שכבר משויכים אליהם לצאת לקלפיות מהר ככל שניתן, כדי שאובמה ורומני יוכלו לעבור לשלב הבא: למקד את הקמפיין בנתח החשוב-יותר של המצביעים - אלה שטרם הכריעו במי לבחור, ועדיין מתלבטים בין שני המועמדים. אלה המצביעים שצופים בעימותי הבחירות ונעזרים בהם כדי לגבש את עמדותיהם הסופיות.

הרפובליקנים פועלים להגביל את ההצבעה למען אובמה

לפי המדגם של איפסוס, נראה שהמאמץ של הקמפיין הדמוקרטי משתלם עד עתה. ב"קמפיין אובמה" אומרים כי המתנדבים מתרכזים במאמצי שכנוע במדינות איווה ואוהיו, בהיקף שיוכל "לכבוש" את המדינה ולעמוד בכל "בליץ של מודעות שליליות" של רומני, שעלול להגיע ברגע האחרון. ב"קמפיין רומני-ראיין", מנגד, מתמקדים בעיקר בפלורידה, בקרולינה הצפונית, בקולורדו, בנבאדה ובניו המפשייר. שם, אומרים כי יש התלהבות ניכרת בקרב המתנדבים, וכי רבים מעוניינים להתגייס למאמץ האחרון.

באופן מסורתי, מרבית המצביעים בקלפיות המוקדמות נוטים לעבר המועמדים הדמוקרטים. השנה, הרפובליקנים עושים מאמץ ניכר כדי לסגור את הקלפיות האלה, במיוחד במדינות המפתח - פלורידה ואוהיו, ונעזרים בחקיקה. במרבית המדינות בוטלו החוקים שנועדו להגביל מצביעים בבואם לקלפיות. בפלורידה, המושל הרפובליקני, שפעל כדי למנוע הצבעה מוקדמת ממצביעים אפריקנים-אמריקנים מצא עצמו במאבק משפטי מול פעילי זכויות אזרח. באוהיו, היו"ר הרפובליקני של ועדת הבחירות נכשל במאבקו בבית המשפט במדינה, ולכן ערער לבית המשפט העליון בוושינגטון. הערעור עדיין תלוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully