וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הבחירות באוהיו עלול להגיע לוושינגטון

יעל אבן אור, ארה"ב

13.10.2012 / 6:00

יו"ר ועדת הבחירות באוהיו עתר לבית המשפט העליון בדרישה למנוע את פתיחתן המוקדמת של הקלפיות במדינה. בעבר, מרבית הקולות שהתקבלו בהצבעה המוקדמת הוענקו לדמוקרטים

יו"ר ועדת הבחירות באוהיו עתר לבית המשפט העליון של ארצות הברית, בדרישה לבטל שני חוקים שאמורים לאפשר את פתיחת הקלפיות במדינה להצבעה מוקדמת. הקלפיות אמורות להיפתח באוהיו שלושה ימים לפני 6 בנובמבר, התאריך הרשמי של יום הבחירות לנשיאות. מדובר בפרק זמן משמעותי - בבחירות לנשיאות ב-2008, כ-93 אלף מתושבי אוהיו ניצלו את זכותם להצביע בתקופה זו.

המירוץ לנשיאות ארה"ב - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

הצבעה מוקדמת בבחירות לנשיאות ארה"ב. אוהיו, אוקטובר 2012. רויטרס
"התערבות חסרת תקדים מצד בית המשפט הפדרלי". קלפיות באוהיו/רויטרס

בית משפט פדרלי באוהיו פסק לפני חודשיים כי ההחלטה לסגור את הקלפיות באוהיו אינה חוקתית. מזכיר המדינה של אוהיו, הרפובליקני ג'ון האסטד, המשמש בפועל כיו"ר ועדת הבחירות שלה, סירב לקבל את הפסיקה, וערער עליה לבית המשפט העליון בוושינגטון. לדבריו, "מדובר בהתערבות חסרת תקדים מצד בית המשפט הפדרלי בהחלטות שמקבלות מדינות לגבי ניהול מערכת הבחירות בשטחן".

המירוץ באוהיו צמוד במיוחד

מטה הבחירות של אובמה הגיב בתשובה של 45 עמודים המפרטת מדוע מדובר בטענות שיש לדחותן על הסף. לא ברור אם הערעור אכן יגיע לכדי דיון של ממש בבית המשפט העליון, אך יצוין כי הרכב השופטים בבית המשפט העליון נוטה לדעה שיש לאפשר הצבעה מוקדמת. ההצבעה המוקדמת באוהיו חשובה במיוחד לנשיא ברק אובמה. במערכות הבחירות הקודמות, מרבית המצביעים שהגיעו לקלפיות שנפתחו טרם יום הבחירות העניקו את קולותיהם למפלגה הדמוקרטית. מרבית המצביעים הללו הם אפריקנים-אמריקנים, ולכן המחוקקים הרפובליקנים, המהווים את הרוב בקונגרס, ניסו בשנה האחרונה להערים קשיים חוקיים על ההצבעה המוקדמת בכמה ממדינות המפתח.

באוהיו, לה 18 אלקטורים, נערך מירוץ צמוד במיוחד בין אובמה ליריבו מיט רומני, ולא בכדי מבקרים בה לרוב המועמדים ורעיותיהם בתקופה האחרונה. השבוע תם המועד להרשמה להצבעה במדינה, ושלשום ערכו שני המועמדים אירועים במקביל באוהיו. בעוד אובמה הפציר בסטודנטים באוניבסיטת אוהיו שבקולומבוס לעלות על האוטובוסים שארגן הקמפיין הדמוקרטי ולהגיע אל מרכזי ההרשמה, אמר רומני לתומכיו, 200 קילומטרים בלבד משם, כי הגיע הזמן שאובמה יעזוב את הבית הלבן: "אוהיו תבחר בי כנשיא הבא של ארצות הברית".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טענות יו"ר ועדת הבחירות של אוהיו (הגדילו בעזרת החצים)

התשובה שהגיש מטה הבחירות של ברק אובמה (הגדילו בעזרת החצים)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully