וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק: "רופאי בית הכלא קיבלו הוראה לחסל אותי"

בראיון טלוויזיוני חשף עורך דינו של חוסני מובארק את הפרנויות בהן מצוי הנשיא לשעבר, שאינו סומך על רופאיו. "הוא לא מזהה פרצופים סביבו, מפחד שיגרמו במכוון למותו"

מצבו של נשיא מצרים לשעבר מוסיף להיות קשה, אך פרקליטו, פריד אל-דיב, טוען כי חוסני מובארק אינו סומך על רופאי בית החולים שבכלא "טורה" ומפחד שיגרמו במכוון למותו. בראיון טלוויזיוני לרשת CBS סיפר אל-דיב כי הוא ביקש מהרשויות להעביר את הנשיא לשעבר לבית חולים צבאי בו יש ציוד משוכלל יותר בשל בריאותו הרופפת.

אל-דיב לא הסתפק בכך וטען כי מובארק סובל מאוד מפרנויה בים אלה וכי היה מופתע לגלות שהרופאים שמטפלים בו כעת הם לא הרופאים שטיפלו בו בעבר. "הוא לא מזהה פרצופים סביבו, זוהי בעיה עבורו", אמר. עורך הדין הוסיף כי מובארק אף התוודה בפניו כי הוא מפחד שהרופאים קיבלו הוראות להרוג אותו.

נשיא מצרים המודח חוסני מובארק מובל לבית המשפט על מיטת בית חולים, ספטמבר 2011. AP
"הרופאים קיבלו הוראה לחסל אותי". הנשיא לשעבר, מובארק/AP

ביום שני הודיע דובר משרד הפנים המצרי כי מובארק נמצא בתרדמת. בנוסף, גורם רפואי מצרי מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוא קיבל פעמיים מכות חשמל לאחר שליבו פסק מלפעום. "הלב של מובארק הפסיק לפעום פעמיים ולכן רופאיו עשו שימוש במכות חשמל. בנוסף, הוא מאבד את הכרתו מדי פעם. כשהוא בהכרה הוא מסרב לאכול", הוסיף. למרות הדיווחים על הידרדרות משמעותית במצבו, הכחיש בצהריים גורם ביטחוני במשרד הפנים את הדיווחים על כך שמובארק שרוי בתרדמת. הוא ציין כי מצבו יציב. "שירות בתי הסוהר אכן אישר לבנו עלא לשהות לצידו", אמר. בימים האחרונים אף אושר לבנו הצעיר, גמאל, לשהות לצדו - זאת לאחר שהצוות הרפואי המטפל בנשיא לשעבר המליץ להנהלת בית הסוהר שאחד מבני משפחתו ישהה לצדו.

מלבד חרושת השמועות על מצבו המידרדר של מובארק נפוצה אף שמועה חדשה ולפיה מובארק הלך לעולמו. השמועה העקשנית, שהתפשטה כשדה קוצים ברשתות החברתיות באינטרנט, אילצה גורמי ביטחון מצרים וגורמים במשרד הפנים במדינה להכחישה בתוקף. פעיל פוליטי בשם טארק אל-עודי, חבר במפלגה המצרית הדמוקרטית החברתית, אף כתב בעמוד האישי שלו בפייסבוק: "הגיע לידי מידע ודאי לפיו מובארק מת לפני מספר שעות בבית החולים בכלא 'טורה'. הודעה על מותו תופץ תוך כמה שעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully