וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד מתנער מאחריות: "אני לא אחראי להרג בסוריה"

בראיון לברברה וולטרס שישודר היום ב-ABC, אמר נשיא סוריה: "אני רק נשיא. המדינה וכוחות הביטחון לא שייכים לי". ארה"ב וצרפת השיבו שגריריהן לדמשק: "זה מסר לעם הסורי - אנחנו איתכם"

נשיא סוריה, בשאר אסד, דחה בראיון לעיתונאית רשת ABC, ברברה וולטרס, את ההאשמות כי הוא אחראי להריגתם של למעלה מ-4,000 אזרחים במהלך ההתקוממות במדינה בשנה האחרונה. הראיון ישודר בהמשך היום (רביעי), אולם כתב של הרשת כבר ציטט הלילה כמה מהדברים שאסד אמר במהלכו, בתדרוך במחלקת המדינה בוושינגטון, וביקש עליהם תגובה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
""יש הבדל בין מדיניות של דיכוי לבין כמה טעויות שבוצעו על ידי כמה בעלי תפקידים". אסד מתראיין לוולטרס/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני בסך הכל נשיא. המדינה לא שייכת לי וגם כוחות הביטחון לא", ציטט הכתב את אסד. "יש הבדל בין מדיניות של דיכוי לבין כמה טעויות שבוצעו על ידי כמה בעלי תפקידים - הבדל גדול". דובר מחלקת המדינה, מארק טונר, השיב על הדברים: "זה מגוחך בעיניי שהוא מנסה להתחבא מאחורי טענה שאין לו סמכות במדינתו שלו. לפי המידע שברשותנו, זה בדיוק מה שהוא עושה: דיכוי ברוטלי ביותר כלפי תנועת האופוזיציה שוחרת השלום".

מאז אתמול מקדמת ABC באינטנסיביות את הראיון, שנערך בדמשק וישודר בכל תוכניות החדשות של הרשת, החל מ-13:00 היום. הרשת אף פרסמה תמונה וקטע וידאו קצר בו נראים וולטרס ואסד משוחחים. לא נמסרו עד כה כל פרטים נוספים על תוכן הראיון, מלבד זאת שאסד "השיב על שאלותיה של וולטרס" בנוגע לדיכוי האלים של ההתקוממות בעצמו וספציפית לדו"ח האו"ם האחרון שמנה הפרות זכויות אדם חמורות במדינה, בנוגע לסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על מדינתו ובנוגע לקריאות הרבות להתפטרותו. עוד נמסר, כי במהלך הביקור בדמשק נפגשה וולטרס גם עם רעייתו של אסד, אסמא.

קלינטון: אחרי אסד - צריך שלטון חוק

הראיון מתקיים על רקע החלטה מפתיעה של ארצות הברית להשיב לסוריה את השגריר רוברט פורד, כחודש וחצי לאחר שהוחזר להתייעצות בוושינגטון, בין היתר בשל איומים על חייו בסוריה לאחר שהשגרירות הותקפה בידי תומכי אסד. פורד נחת בדמשק אמש. גורם אמריקאי בכיר הסביר לרויטרס כי "התייעצויותיו של פורד בוושינגטון הסתיימו". דובר מחלקת המדינה, מארק טונר, הוסיף בהמשך כי "אנחנו מאמינים שנוכחותו במדינה היא אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לשלוח מסר שארה"ב עומדת לצדו של העם הסורי". דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, קרא לסוריה "לאפשר לדיפלומטים הזרים לעשות את מלאכתם מבלי להערים בפניהם מחסומים".

כנראה במהלך מתואם, גם צרפת - ככל הנראה המבקרת הבוטה ביותר של אסד בעולם המערבי - השיבה אתמול לדמשק את שגרירה, אריק שבלייה. סגן דובר משרד החוץ בפריז, רומן נדאל, הסביר כי "האיומים שהביאו להחזרתו של שבלייה לא חלפו, אבל עבודת השטח שלו בסוריה חשובה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הילרי קלינטון במפגש עם אנשי אופוזיציה סורים בז'נבה, 6 בדצמבר 2011. רויטרס
"להעניק זכויות שוות לכל האזרחים ללא קשר למוצא אתני או מגדר". הילרי קלינוטן משוחחת עם נציגי האופוזיציה הסורית, אתמול בז'נבה/רויטרס

מסר אמריקאני נוסף לעם הסורי שוגר במפגש שקיימה אתמול בז'נבה מזכירת המדינה הילרי קלינטון עם נציגים של האופוזיציה הסורית. בפתח הפגישבה אמרה שלינטון כי על אזרחי סוריה להדיח את אסד, ובמקביל לקדם את המדינה לעבר שלטון חוק. "מעבר לדמוקרטיה כולל יותר מאשר הדחה של אסד", אמרה קלינטון. "זה אומר שצריך לכונן שלטון חוק, ולהעניק זכויות שוות לכל האזרחים ללא קשר למוצא אתני או מגדר". לדברי קלינטון, אנשי האופוזיציה מבינים כי יש להעניק למיעוטים השונים בסוריה אישורים לכך שבעתיד, הם יחיו תחת "משטר של סובלנות וחופש".

עוד בנושא סוריה:
סוריה: מוכנים למשקיפים, בטלו הסנקציות וההשעיה
גורמי ביטחון: צה"ל עקב אחר ניסוי הטילים הסורי
השבוע: עשרות גופות הושלכו במרכז חומס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully