וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדאפי נסוג מארמונו: "יצאתי לסייר בטריפולי"

השליט הלובי אמר לתחנת רדיו מקומית כי הוא נשבע "למות או לנצח" והבהיר כי הנסיגה מהארמון היא "מהלך טקטי". אתמול הניפו המורדים דגל במבצרו תוך יריות ניצחון. ואיפה קדאפי? לא ברור

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכת וידאו: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

מועמר קדאפי, אחד השליטים הוותיקים בעולם, הגיב הלילה (רביעי) למאורעות הימים האחרונים במהלכם השתלטו כוחות המורדים על מעונו ואמר בשידור ברשת הטלוויזיה "אל-ארובה" כי הנסיגה ממתחמו בבאב אל עזיזייה שבטריפולי הייתה "מהלך טקטי". זאת לאחר שכוחות נאט"ו תקפו את המתחם 64 פעמים. הוא גם הבטיח "למות או לנצח בקרב נגד התוקפנות". מיקומו של קדאפי, שנמלט אתמול מארמונו, לא ידוע.

לאחר מספר שעות נשמעו בתחנת הרדיו הכוויתית "א-ראי" הקלטות של השליט הלובי הנרדף בו הוא אומר כי "תושבי טריפולי מוכרחים לבצע 'טיהור אתני'. על כל התושבים, צעירים ומבוגרים, גברים ונשים, להיות נוכחים בעיר ולנקות אותה מבוגדים". קדאפי הכחיש את השמועות לפיהן נמלט מהמדינה, וציין עוד כי אתמול סייר באופן חשאי בטריפולי, וכי הוא "מרגיש שהעיר איננה נתונה בסכנה". לא ברור אם הראיון שודר בחי, או שהשיחה הוקלטה מראש.

סוף עידן קדאפי - כותרות אחרונות
המורדים חוגגים בארמון קדאפי: "הוא לא כאן"
עשן עולה ממטה קדאפי; המורדים: אנחנו בפנים
בנו של קדאפי לא במעצר: "אבי בחיים"
בעקבות מפלת קדאפי: טריפולי שוב מחוברת לאינטרנט

בשיחת טלפון שניהלה רשת הטלוויזיה עם הדובר של מועמר קדאפי, מוסא אברהים, הוא אמר כי המנהיג הלובי מוכן ומזומן להילחם במורדים במשך "חודשים ואפילו שנים". בנוסף, הבטיח הדובר, להפוך את לוב לזירת "הרי געש, לבה ואש".

המורדים בלוב השתלטו על ארמונו של קדאפי. APTN, AP
קדאפי לא אותר במתחם המגורים/AP, APTN

לאחר שהצליחו להשתלט על ארמונו של קדאפי בטריפולי, הניפו המורדים דגל במבצרו. המורדים התקדמו אתמול משעות הבוקר, פרצו למתחם המסוגר, שברו את פסלי השלטון וחגגו במקום שהיה עד לא מכבר מעוזה של משפחת המנהיג. עם זאת, המהפכה טרם הושלמה כיוון שקדאפי טרם אותר. אחד מדוברי מועצת המעבר הלאומית של המורדים בלוב אמר אמש כי "אנחנו לא חושבים שהוא עזב את המדינה. אנחנו מאמינים שהוא עדיין נמצא בלוב, בטריפולי או בסמוך לה. במוקדם או במאוחר, אנחנו נמצא אותו. חי או אם הוא יתנגד – מת".

בתוך כך, שוחח אמש מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, עם ראש מועצת המעבר הלאומית של המורדים, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, בעקבות ההתפתחויות במדינה. בדבריו, ביקש מזכ"ל האו"ם להבטיח כי המתחמים הדיפלומטים במדינה יזכו להגנה. "יש לשמור על אחדות לאומית ופיוס, ולהגן על מתחמים דיפלומטים במדינה", אמר באן. בתגובה, הבטיח עבד אל-ג'ליל כי "מועצת המעבר הלאומית תשקול את הנושאים הללו ברצינות".

אתמול פרצו המורדים לתוך המתחם, ולאחר לחימה קצרה בתוכו, חדלה ההתנגדות מצד אנשיו של קדאפי - והמורדים נכנסו אל תוך ביתו של השליט עצמו, כשהם חוגגים את נצחונם. עד מהרה החלו לזרום מהמקום תמונות בהן נראים מאות המורדים חוגגים בתוך המתחם, הורסים את פסליו של קדאפי ובוזזים מכל הבא ליד.

לאחר השתלטותם של המורדים על המתחם של קדאפי בבאב אל-עזיזייה, הודיעה מחלקת המדינה האמריקאית כי ארצות הברית ביקשה לשחרר נכסים של לוב בסך 1.5-1 מיליארד דולרים, שהוקפאו על ידה, לטובת מועצת המעבר הלאומית של המורדים במדינה.

במקביל, בעוד כוחות המורדים חודרים אל תוך המתחם, הבהיר קדאפי כי הוא אינו מתכוון להיכנע או לעזוב את עיר בירתו. כך טען קירסן אילומז'ינוב, ראש איגוד השחמט הרוסי, שהסביר כי שוחח עם קדאפי בטלפון.

(עדכון ראשון: 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully