וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבעת סביב סוריה מתהדקת: אובמה ומלך סעודיה שוחחו

לאחר שבתחילת השבוע החזירה סעודיה את שגרירה מדמשק, דנו היום מנהיגה ונשיא ארה"ב ב"דאגתם העמוקה והמשותפת לתושבי סוריה". במקביל אמר בכיר טורקי כי מדינתו לא שוללת התערבות במשבר

חזית המדינות שפועלות לגינוי סוריה ממשיכה להתגבש: נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ועבדאללה, מלך ערב הסעודית, שוחחו היום (שבת) בנוגע למצב בסוריה, כך מסר הבית הלבן. "שני המנהיגים ביטאו את דאגתם העמוקה והמשותפת לתושבי סוריה אשר ממשלתם פועלת נגדם באלימות", נכתב בהצהרה שהתפרסמה.

בתחילת השבוע החזירה סעודיה את שגרירה מדמשק וכך גם עשו המדינות כווית ובחריין. משרד החוץ האמריקאי ברך על מהלכים אלו ודובר המשרד, מארק טונר, אמר כי "זהו סימן נוסף לכך שהקהילה הבינלאומית נרתעת מצעדיו של נשיא סוריה, בשאר אסד, נגד בני עמו".

בתוך כך בכיר טורקי אמר היום לעיתון "הורייט", כי טורקיה אינה שוללת התערבות בינלאומית במשבר בסוריה, זאת אם שלטונו של הנשיא בשאר אסד לא יחדול משימוש באלימות נגד בני עמו. המקור סיפר עוד, כי הנשיא הטורקי עבדוללה גול, שלח לנשיא הסורי מכתב באמצעות שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, ביום שלישי ובו "אולטימטום" לדמשק, לפיו אם האלימות מצד צבא סוריה תימשך, אסד לא יוכל לסמוך יותר על חברותה של טורקיה.

"עד לפני שמונה חודשים, ניסינו לשכנע את בנות בריתנו במערב לתת לאסד יותר זמן לביצוע רפורמות. אבל אם המשטר לא מקשיב לעצות חברתו ושכנתו וממשיך לפתוח באש לעבר בני עמו, המשטר הזה לא יכול להמשיך להיות חבר של טורקיה", הוסיף הגורם.

ארגוני זכויות אדם בסוריה דיווחו מוקדם יותר כי במהלך היום נהרגו שני בני אדם ועוד עשרות נפצעו בתקיפות של כוחות הביטחון הסוריים בלב עיר הנמל הסורית לטקיה. כמו כן, נמסר כי ילד כבן שמונה נהרג מפגיעה של צלף בעת שעמד בכניסה לביתו שבדיר א-זור.

עוד על המצב בסוריה והלחץ הבינלאומי
גורמים בטורקיה: "לא שוללים התערבות בסוריה"
צבא סוריה ממשיך בדיכוי: 27 נהרגו ברחבי המדינה
סעודיה מחזירה השגריר מדמשק: "די לדיכוי האלים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully