וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אווס יצא לכימותרפיה בקובה: "לא העת למות"

תמונת המצב לגבי מצב בריאותו של נשיא ונצואלה ממשיכה להיות מעורפלת: למרות שיצא שוב לקובה לטיפול נגד הסרטן, הבהיר בנאום נמרץ כי "בגופי לא נותרו גידולים ממאירים לאחר הניתוח"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס, המתמודד עם מחלת הסרטן, שב היום (חמישי) לקובה, שם כבר עבר בחודש שעבר ניתוח להוצאת גידול ממאיר. חוסר הוודאות גדול עדיין שורר לגבי מצבו הבריאותי המדויק של צ'אווס: מחד, הוא טוען כי אחרי הניתוח שעבר, לא נותרו בגופו גידולים סרטניים. מאידך, הוא לא מסתיר כי הטיפול שהוא מתחיל כעת הוא טיפול כימותרפיה - המיועד להרוג תאים סרטניים.

לפני עלייתו למטוס, פנה הנשיא הססגוני לבני ארצו בנאום נרגש. "היום אני ממשיך במסע", אמר, "בפרק החדש הזה של חיי, עם רצוני הרב לחיות איתכם, להמשיך לחיות את ימי התקומה של ונצואלה. אני זוכר את ישו שאמר: 'זו
לא עת למות, זו עת לחיות'".

מצב בריאותו של צ'אווס - כותרות אחרונות:
צ'אווס: "מוסר עצמי למדע, אנצח בקרב על חיי"
צ'אווס שב לוונצואלה מהניתוח: "עברו עליי ימים קשים"
מקורבי צ'אווס: "הוא בסדר, אל תחלמו על מותו"
עיתון במיאמי: "הוגו צ'אווס נמצא במצב קריטי"

נשיא קובה ראול קסטרו מברך את נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס ואת בתו רוסה וירחיניה, שהגיעו לטיפולים רפואיים, הוואנה, 16 ביולי 2011. רויטרס
נשיא קובה ראול קסטרו מברך את צ'אווס ואת בתו רוסה וריחיניה בהגיעם להוואנה, לפנות בוקר/רויטרס

שעות לפני הטיסה, הודיע צ'אווס בן ה-56 כי הוא מעביר כמה מסמכויותיו לסגנו אליאס חאואה, ולשר האוצר חורחה חיורדני. ההודעה עוררה חשש כי ייעדר מהמדינה זמן רב, וכי מצבו הרפואי חמור משפורסם, אך הוא המשיך לנסות ולהרגיע: "אחרי הסרת הגידול, וכל הבדיקות המחמירות שעברתי עד היום, לא התגלו עוד גידולים ממאירים בשום חלק אחר של גופי".

עדיין לא ברור באיזה סרטן בדיוק חולה צ'אווס (בסביבתו הכחישו דיווחים כי מדובר בסרטן המעי), או כמה זמן יעבור עד שישוב בחזרה לארצו. בינתיים, הוא עושה ככל יכולתו לפזר אופטימיות: "שהאל, אל החיים, ימשיך להעניק לכולנו חיים, ושמחה רבה לאומה הזו מדי יום ביומו, לונצואלה שאני נושא עמי, כמילות השיר: 'אני אשא אותך בליבי, את האור שלך והניחוח שלך על עורי, והעם והחיים בליבי'. תחי ונצואלה!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully