וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי צ'אווס: "הוא בסדר, אל תחלמו על מותו"

מה באמת מצבו של נשיא ונצואלה, שלא נראה בציבור כבר שבועיים וחצי? בעוד ראשי הממשל מתעקשים שהוא עתיד לשוב בקרוב, השתתפו אמו ואחיו בטקס תפילה אינדיאני למען שלומו

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

בכירי ממשלו של נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, התייצבו הלילה (שני) כאיש אחד להזים את השמועות לפיהן הוא שרוי במצב קריטי וחייו בסכנה, בעקבות דיווחים מהימים האחרונים. בין היתר קבע סגן שר החוץ, טמיר פוראס, בחשבון הטוויטר שלו, כי "הנשיא מחלים היטב מהניתוח שעבר. האויבים שלו יכולים להפסיק לחלום על מותו, וידידו יכולים להפסיק לדאוג".

נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס מקבל ביקור מפידל וראול קטסרו בבית החולים בו אושפז לניתוח, קובה, 10 ביוני 2011. רויטרס
התמונה האחרונה: צ'אווס בבית החולים בקובה, עם פידל וראול קסטרו/רויטרס

יו"ר הפרלמנט, פרננדו סוטו רוחאס, הוסיף כי "בעזרת השם, הוא יהיה איתנו כאן בחזרה ב-5 ביולי". בהתייחס לאפשרות שצ'אווס, שבחודש הבא ימלאו לו 57, לוקה בסרטן, אמר סוטו רוחאס כי אם זה היה המצב, "הייתי הראשון לדווח על כך לאומה". גם סגן הנשיא אליאס חאווה, הממלא את מקומו של צ'אווס בהעדרו, הבטיח כי הוא ישוב בקרוב. "אנשי הימין הפוליטי, בוונצואלה ובעולם, משתגעים עכשיו, מחככים את ידיהם", אמר. "הם אפילו מדברים על מות הנשיא. הם חושפים עצמם כפשיסטים אנטי-דמוקרטיים".

באופוזיציה בוונצואלה, מנגד, מאשימים את הממשלה בהטעיית הציבור, בכך שאינה מספקת לציבור מידע ברור על מצבו של הנשיא. "הממשלה מועלת במחויבותה החוקתית ליידע את הציבור", אמר מיגל אנחל רודריגז, חבר פרלמנט מהאופוזיציה.

אחיו של צ'אווס: "להיערך גם למאבק מזוין"

ובכל זאת, דווקא לנוכח ההכחשות הגורפות, קשה שלא לתהות כיצד ייתכן שהמנהיג הססגוני, שמבלה שעות ארוכות מדי שבוע בהופעות בציבור ובתקשורת, טרם נראה בציבור מאז הניתוח שעבר בקובה ב-10 ביוני, בעקבות נפיחות באגן שלו. אז פורסמו תמונות שלו בבית החולים עם מנהיגי קובה שבאו לבקרו, פידל וראול קסטרו. ביום שישי האחרון הוא אמנם חזר "לצייץ" בטוויטר כהרגלו, אך עדיין לא נראה בציבור. לפי דיווחים שונים שפורסמו בתקשורת, הוא סובל מסרטן הערמונית, ולפי דיווח אחד, ב"נואבו הראלד" (העיתון-האח דובר הספרדית של ה"מיאמי הראלד"), הוא אף שרוי במצב קריטי.

לא רק בקובה מטילים ספק באמינותו של הדיווח הזה. גם בארה"ב, אמר בכיר בממשל לרויטרס כי "אנחנו שומעים הרבה ספקולציות על מצבו של צ'אווס, אבל האמת היא, שאנחנו פשוט לא יודעים".

אבל העדות המוצקה ביותר לכך שמצבו של צ'אווס ככל הנראה אינו כה פשוט ניתנה אתמול כשאמו ואחיו השתתפו בטקס אינדיאני דתי של תפילה למען שלומו. את הטקס, בשעות הבוקר המוקדמות, ערכו בני שבט גוואיו, במרקאיבו שבמזרח המדינה. "אנחנו מודים לכל האנשים הללו", אמרה האם, אלנה פריאס דה צ'אווס, "שמברכים את הבן שלי, כדי שאלוהים יעניק לו את הכוח לשוב במהרה".

האח, אדאן צ'אווס, אף רמז לאפשרות שמצבו של אחיו עלול לדרדר את המדינה לאלימות. "כמהפכנים אותנטיים, אל לנו לשכוח את הלחימה", אמר בטקס, ובצטטו את המהפכן צ'ה גווארה, הוסיף: "זה יהיה בלתי נסלח אם נגביל את עצמנו רק למישור האלקטורלי - ונתעלם מצורות מאבק נוספות, כולל מאבק מזוין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully