וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב שכול על מכתב המשפחות: "לא רוצים מצטרפים חדשים למעגל השכול"

יקי אדמקר ודב גיל-הר

1.2.2016 / 13:31

דורון מזרחי, שאיבד את בנו זיו בפיגוע דקירה בגל הטרור הנוכחי, התייחס באולפן וואלה! NEWS למכתב המשפחות השכולות: "מתחננים ממקבלי ההחלטות לעשות שינוי". רותי חסנו, שבעלה אברהם נרצח בפיגוע דריסה: "אני מוותרת על ביקורי הח"כים כי זה נגמר ברגע שהם יוצאים"

צילום: דוד קורן עריכה: ניר חן

18 המשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהן במהלך גל הטרור הנוכחי ופנו במכתב פתוח לממשלה, הסבירו היום (שני) כי הן דורשות לגרש את משפחות המחבלים מישראל במטרה להקל על כאבן. "מבחינתי זה לא עונש קולקטיבי, מדברים על משפחת המפגע והרוצח, לא על כלל האוכלוסייה, על כפר או יישוב שלם", הסביר דורון מזרחי, אביו של טוראי זיו שנדקר למוות בתחנת דלק בכביש 443 בחודש נובמבר האחרון ואחיו של אלון שנרצח בפיגוע בקפה הלל בירושלים ב-2003, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדבריו, מטרת הפנייה איננה אישית בלבד. "אנחנו כבר חודשים בגל הטרור הזה, ואין מענה. כל יום הסיפור הזה חוזר על עצמו: קם בחור בבוקר, אני לא מבין למה, עובר שינוי בחשיבה ולוקח כלי נשק מהמטבח ויוצא לפגע. אנחנו לא יכולים להתמודד. אני אישית, החיים שלי נהרסו, ואני לא רוצה שעוד משפחות יגיעו למצב שאני הגעתי אליו. אנחנו לא רוצים שיצטרפו עוד משפחות ולכן אנחנו מתחננים שממשלת ישראל, דורשים מראש הממשלה וממקבלי ההחלטות, לעשות שינוי".

הוא הסביר כי השרים הבטיחו לשקול את הצעתו. "כשישבתי שבעה באו לבקר אותי שר הביטחון וחברי ממשלה, ואמר שהם שוקלים ושהעניין נמצא בבג"ץ. מאז עברו חודשיים וחצי, אני לא יודע כמה אנשים נרצחו מאז. חייבים שהמחבלים ידעו שהם משלמים מחיר כבד, שידעו שלמשפחה שלהם לא יהיה איפה לישון בלילה, שיחשוב 70 פעם לפני שהם יוצאים לפגע.

לקריאה נוספת:
עוצר על רמאללה: צה"ל מונע כניסה ממי שאינו תושב העיר
עשרות הגיעו לתמוך במשפחת שרקי בדיון בעניין המחבל הדורס: "לא נשתוק"
מחבל בן 17 ניסה לדקור חייל באזור טול כרם, נורה - ונהרג

הלוויית רב"ט זיו מזרחי, הר הרצל, 24 בנובמבר 2015. יואב דודקביץ'
"החיים שלי נהרסו". הלוויתו של זיו מזרחי/יואב דודקביץ'
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפעולות של ישראל לא עוצרות את ההסתה". מכתבן של המשפחות השכולות אל ממשלת ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני קטונתי, זה הדבר המינימלי שנדרש היום. אני לא איש ביטחון, אני מאמין שיש לנו כוחות ביטחון שעושים את עבודתם כמו שצריך. אין פתרונות סופיים ונכון לעכשיו, אותו נער, בחור, או בחורה, קמים בבוקר בעקבות איזו כתבה של חדשות חמאס, או שקרה למישהו לבני משפחה שלהם, הרגו קרוב משפחה שהיה מפגע, והם קמים לנקום את מותו של אותו מפגע. אנחנו חייבים לגרום להם להבין שהמחיר הוא מחיר כבד: הריסת בתים, עונש מוות למחבלים וגירוש ממדינת ישראל", הוסיף.

הוא אמר בנימה אישית: "הלוואי שהיפרדות תהיה פתרון, אני לא שולל את זה. גם הירצחו של אחי בפיגוע בבית הקפה הלל זה היה ממש לפני הקמת גדר ההפרדה בבית לחם, אולי אם אז הייתה גדר אחי היה חי והיה אתנו. המחיר הוא מחיר כבד מאוד, 13 שנים מאז הירצחו של אחי, אני לא יודע איך להתמודד וכואב לי שבכל יום יש עוד ועוד אירוע. חייבים לעשות פעולה שתמגר את התופעה הזאת".

אברהם חסנו, נהרג כשיצא מרכבו אחרי שהושלכו לעבור אבנים, דרום הר חברון, 20 באוקטובר 2015. AP
"זה כאב שמלווה אותנו". דריסתו של אברהם חסנו/AP

רותי חסנו, שבעלה אברהם אשר חסנו נרצח בפיגוע דריסה בחודש אוקטובר האחרון, הוסיפה דברים ברוח דומה. "כל עם ישראל יודע, יום ליום זה דופק בדלת דלת, זה חייב להיפסק. אם ראש הממשלה או אחד הח"כים שומע או קורא את הדברים, אני אומרת להם שחייבים לגרש את כל משפחות המחבלים כי להרוס את הבתים זה פשוט מצחיק - אתה יכול להרוס והם בונים. ברגע שיגרשו מכל בית אולי זה יתחיל להזיז.

"זה כאב שמלווה, שאפילו לא התחלנו להבין. אם היום אברהם היה פה הוא היה מקים אוהל מול בית ראש הממשלה והיה אומר לכל המשפחה לשבת אתו באוהל. אני מוותרת על ביקורי הח"כים כי אני יודעת שזה נגמר רגע אחרי שהם יוצאים מהדלת. אני רוצה שהם יעשו משהו".

משפחת ליטמן בהלווית האב יעקב והבן נתנאל, הר המנוחות ירושלים. 14 נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"לא נוכל לקבל את הכאב יותר". הלווייתם של יעקב ונתנאל ליטמן/נועם מושקוביץ
"כשאני פותחת את החלון ואני רואה את השכנים הפלסטינים שלי, אני מרגישה תחושה שאני לא אמורה לחוש"

שרה תחיה ליטמן, שאביה ואחיה נרצחו בפיגוע ירי סמוך לעתניאל בנובמבר האחרון, הוסיפה: "הדרג הפוליטי, שאמור לעשות, לא עושה את המוטל עליו. גם בשבעה כשהגיע שר הביטחון והבעתי בפניו את הכאב, וגם כשאימא שלי דיברה עם ראש הממשלה, שיקפנו בפניהם את המצב הביטחוני, שאנחנו מרגישות חסרות ביטחון. סיפרתי להם שכשאני פותחת את החלון ואני רואה את השכנים הפלסטינים שלי, אני מרגישה תחושה שאני לא אמורה לחוש.

"מכתב זה משקף את הרגש והכאב שלנו, מה שככל הנראה הסגל הממשלתי לא מצליח לראות ממקומו. גל הטרור ימשיך, עוד משפחות ייפגעו ולא נוכל לקבל את הכאב יותר. זה כאב שאנחנו חיים אתו יום יום. מה שמציף את הכאב זה הפיגועים שחוזרים שוב ושוב. הפיגוע של דפנה מאיר, שוב הורה, שוב אימא, זה שוב מציף ואת זה אנחנו רוצים לעצור. אנחנו מצפים שהממשלה תעשה את המוטל עליה. כרגע אנחנו מאוכזבים".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן אמר: "גירוש משפחות המחבלים היא ההרתעה היעילה ביותר, והרתעה היא הדרך הנכונה ביותר להתמודדות עם גל הטרור הנוכחי. אני מצפה ממערכת המשפט להבין שזו שעת חירום ולהירתם למאמץ לאפשר את גירוש משפחות המחבלים, על אף הקשיים. כאמור, גל הטרור האחרון שנכפה עלינו חידד את עמדתי זו. אני שמח שבחודשים האחרונים רוב השרים הצטרפו לדעתי וקוראים גם הם לבצע את הצעד הנחוץ הזה ויפה שעה אחת קודם. אין ביכולתינו להשיב למשפחות את יקריהם שנפלו, אך זו הדרך היחידה לעשיית דין צדק עם זכר הקורבנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully