וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 שעות אחרי אירוע הדריסה בגלילות: המשטרה עדיין לא קבעה אם מדובר בפיגוע

עודכן לאחרונה: 27.10.2024 / 20:04

אחד נהרג ו-35 נפצעו הבוקר באירוע הדריסה בגלילות, בשעה זו למשטרה עדיין לא ברור אם מדובר באירוע פח"ע, "לא שוללים כיוונים נוספים, לנהג יש היסטוריית עבירות תנועה". מקורב לנהג אמר כי לא מאמין שמדובר במעשה טרור, "תושבי קלנסווה אוהבים את המדינה וטוב לנו ביחד"

פיגוע בצומת גלילות/יותם רונן, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

בהמשך לאירוע הקשה הבוקר (ראשון) בגלילות, גורמים במשטרה אומרים לוואלה: "עד השלב הזה המשטרה לא קבעה כי מדובר באירוע פח"ע באופן וודאי. אולם, בעקבות הנסיבות כלל הכיוונים נבדקים".

עוד נמסר כי החשד העיקרי של המשטרה הוא שמדובר בפיגוע פח"ע, אך כי מבדיקה מול משפחתו של הנהג וסביבתו, לא עולה משהו חריג ולכן "לא שוללים גם כיוונים נוספים, לנהג יש היסטוריית עבירות תנועה".

מקורב לראמי נסראללה, הנהג משאית מהאירוע בגלילות, מוסר לוואלה כי זה הבן אדם האחרון שאפשר להגיד עליו שהוא מחבל. "אני לא מאמין שהוא יעשה כזה דבר. זה נורא וזה לא טוב בשבילנו בקלנסווה, אנחנו חיים כאן תחת החוק, האמת צריכה לצאת לאור. כרגע אין עובדה שהוא מחבל הכל עוד בבדיקה, אבל במידה ויתבהר שהוא באמת ביצע מעשה טרור אני לא רוצה שהוא יהיה מודל לאחרים ויקחו ממנו השראה. אני רוצה שכולם ידעו שתושבי קלנסווה אוהבים את המדינה וטוב לנו ביחד".

עוד אמר כי בעקבות השמועות שמדובר במחבל מהכפר "לא הגיעו לחנות שלי לקוחות יהודים, 85% מהלקוחות שלי יהודים זה פגע לנו בפרנסה וזה מורגש בכל קלנסווה. אני חושב שצריכים לתת לאמת להתבהר לפני שקובעים עובדות".

פיגוע, צומת גלילות, 27 באוקטובר 2024. דני גור, TPS
"אני לא מאמין שהוא יעשה כזה דבר". אירוע דריסה בצומת גלילות, 27 באוקטובר 2024/TPS, דני גור

ראש עיריית קלנסווה, עלי קשקוש, אמר לוואלה כי משפחתו של הנהג הדורס היא משפחה טובה, "יש להם הרבה אנשי שב"כ ומשטרה במשפחה אפילו כתבו עליהם פעם 'המשפחה הטובה', לא נראה לי על פי הרקע הראשוני של המשפחה שייתכן שראמי מחבל. צריך שיבדקו לעומק, אולי היה לו אירוע התקף לב? אני כמובן שלא שולל גם אירוע חבלני".

לדבריו של עלי צריך להבין שמדובר בכפר בתוך מדינת ישראל וגם מדובר במשפחה ידועה וטובה, שמזדהה עם המדינה. "אסור לתת למחבלים לחגוג על זה, או במילים אחרות להגיד: 'הנה פיגוע בשמכם, שלא יגידו ערבי ישראלי עשה פיגוע ויתפסו מזה אירוע גאווה'. בכל הפרסומים טרם יצאו העובדות שמצביעות על כך שהוא באמת מחבל, נותנים לארגונים של טרור לגיטימציה לחגוג ולעודד אחרים בשיטה דומה". אמר.

"אולי יש פעולה חבלנית באירוע הזה, אבל בשלב הזה זה מוטל בספק. חייבים לבדוק בדייקנות ולהיכנס לפרטי פרטים ואחר כך לקבוע", אומר ראש העיר, "יש להם במשפחה המון מתנדבים במשטרה. אני מבקש שלא יעשו שמחה למחבלים האמיתיים. שארגוני הטרור לא יקראו לו בטעות אפילו גיבור שלהם. אמנם, במידה וייצא אחרי הבדיקה של המשטרה שהוא מחבל אז הגיע לו למות. אני הראשון שתמיד אומר מחבלים רק מחבלים. אין להם מקום אחר - רק מוות".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פיגוע, צומת גלילות, 27 באוקטובר 2024. אבשלום ששוני, פלאש 90
ראש עיריית קלנסווה: "אסור לתת למחבלים לחגוג על זה". אירוע דריסה בצומת גלילות, 27 באוקטובר 2024/פלאש 90, אבשלום ששוני

עוד ציין עלי כי צריכים לבדוק את הרכב שלו עדיין, "אולי הבלימה שלו הייתה לא בסדר, אולי קיבל התקף לב, אולי זו הייתה בכלל תאונת דרכים, בשלב הזה כל האופציות כשרות כל עוד אין קביעה מוחלטת, הציבור חייב להמתין עם ההצהרות על פיגוע".

"אני שומע את דעת התושבים בתוך העיר קלנסווה, הרוב שוללים את העניין שמדובר בפיגוע. למעלה מ-90 אחוז מהתושבים אומרים שאין מצב שמדובר בפיגוע. ה-10% הקטן שנשאר אומרים 'אנחנו לא יודעים', אם אני לוקח את מכלול השמועות אני לא קובע מהרגע הראשון. אני מציע שיבדקו עד בסוף וימתינו לעובדות", סיכם.

אדם אחד נהרג ו-35 נפצעו הבוקר באירוע דריסה בתחנת אוטובוס סמוך לבסיס גלילות, בהם שישה במצב קשה. הפצועים פונו לבתי החולים, איכילוב, בלינסון, מאיר, וולפסון, לניאדו, שמיר-אסף הרופא ושיבא בתל השומר. נכון לשעה זו, בבית החולים איכילוב עדיין מאושפזים שלושה פצועים במצב קשה-בינוני, השאר שוחררו לביתם.

מבדיקת המשטרה הראשונית, עלה כי אוטובוס עצר בסמוך לתחנה במטרה להוריד נוסעים במקביל לבסיס גלילות. באותה עת הגיעה משאית בנסיעה ונכנסה באוטובוס ובנוסעים שנכחו בתחנה. אזרחים שנכחו במקום ביצעו ירי לעבר נהג המשאית ונטרלו אותו.

פיגוע, צומת גלילות, 27 באוקטובר 2024. אורי סלע
"במידה ויתגלה שהוא מחבל אז הגיע לו למות". אירוע דריסה בצומת גלילות, 27 באוקטובר 2024/אורי סלע

שוקי גרין, שנפצע עם זוגתו דבורה, שחזר את הפיגוע ממיטתו בבית החולים בילינסון: "אנחנו קבוצת פנסיונרים של בנק מזרחי והיינו צריכים לסייר במוזיאון של גלילות. זה היה צריך להיות יום כיף. כשהודיעו לנו לצאת מהאוטובוס ירדנו אני ואשתי מהדלת הראשונה. מי שירד בדלת האחורית נפגע מהמשאית, אנשים עפו באוויר, אשתי תפסה אותי ואמרה לי אנחנו לא יודעים מה פשר הירי, היו מלא אנשים מתחת לאוטובוס".

על הנהג הדורס אמר: "הוא חיפש קבוצת אנשים אז זה ברור שזה פיגוע. אני כל הזמן רואה את המשאית דוהרת אליי. נפלתי שלוש פעמים על הרצפה והברכיים שלי משופשות, חשבתי שנפל טיל. היה אבק, והברזלים של הגדר עפו באוויר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully